Toon posts:

3d max model texturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben bezig met een wedstrijd voor LOTR. Het doel is een grafische demo (geprogd in opengl) te maken.

Ik heb daar zelf een model van een orc voor gezocht. Alleen nu was mijn vraag, is het moeilijk om die orc te texturen? Hijs namenlijk nog helemaal grijs....

Hoe kan ik op een model(hij bestaat uit 1 stuk) netjes meerdere textures aanmaken?

Verwijderd

post s een plaatje van het model zonder texture

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

In welk 3d programma werk je? Voor 3ds max moet je maar even in de help kijken naar 'multi material'

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in 3dmax. (4.0)

Over het plaatje heb momenteel ff geen webruimte tot mijn beschikking dus word een beetje lastig posten :(

Maar het is een orc, hoofd lichaam benen armen handen alles.
Die bestaan nu dus allemaal uit 1 stuk...

Ik ben dus eigenlijk van plan om nadat die getextured is hem te exporten naar .asc en die in te laden in mijn gl programma.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 21:39
Het kost warschijnlijk wel moeite om het te texturen. Maar met een beetje werk moet dat best lukken. Maar ik weet niet of je al wat ervaring hebt? Ik wil wel een uitleg geven waar je mischien niks aan heb.
Je kunt texturen per polygon. Dan moet je model converteren naar editable mesh. Als je dan sub-object -> polygon aan klikt kun je per polygon texture toevoegen. (zie linkerkant scherm) Check ook eens: Uitgebreide materialen tutorials

http://dxyner2000.com/tutorials/tutorial1.htm

Je plaatje kan je ook tijdelijk bij endoria neerzetten:

http://www.endoria.net/upload/

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel wat ervaring met 3dmax maar ben vooral programmeur.

Editable mesh ken ik wel :) maar ik heb ook wel is dingen gezien van uv blablabla :) En vroeg me af of dat echt allemaal nodig was...

En als ik een texture over meerdere polygonen plak, gaan die dan mooi met de vorm mee of moet je voor elke pol een apparte texture maken?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 11:34 schreef Scheermesje het volgende:
Ik heb wel wat ervaring met 3dmax maar ben vooral programmeur.

Editable mesh ken ik wel :) maar ik heb ook wel is dingen gezien van uv blablabla :) En vroeg me af of dat echt allemaal nodig was...

En als ik een texture over meerdere polygonen plak, gaan die dan mooi met de vorm mee of moet je voor elke pol een apparte texture maken?
Ehm dat zou onbegonnen werk zijn nietwaar?

ehm ik gebruik Texporter, deze maakt van je model een map met alle polygonen zoals ze op de texture zitten...hier kan je dan overheen tekenen met bv photoshop...

als je dan een uvw map over je model gooit en dan je texture dan zittie er goed op, alles buigt dus met de polygonen mee :)

let er wel ffies op dat als je bv cylindrical export met texporter dat je de uvw map ook op cylindrical zet.

Verwijderd

ohw ja... wel ffies redme van texporter doorlezen hoe je 'm moet installeren en waar de plugin zit... ze zitten vaak goed verstopt in max nml :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan nog een vraagje.

Zo'n UVW map is leuk in 3dmax. Maarre, hoe doe ik dat in mijn eigen GL programma?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik ben niet zo'n low-poly koning maar ik weet wel dat het niet zo makkelijk is. Je moet eens gaan kijken op polycount.com. Ik geloof dat in spellen ook veel gewerkt wordt met vertex colors. Maar je kunt ook je poly's naar een mesh collapsen en de mapping co-oords behouden.

specs

Pagina: 1