[divx] zwarte balken verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb een zelfgemaakt vakantiefilmpje maar er zitten zwarte balken in. Het is nu een divx van rond de 1,4 gb maar ik wil die zwarte balken verwijderen.

Als ik met vdub naar filters/null transform/cropping ga en de avi dan met full processing mode opsla staat er projected file size 3 gb.

Wat doe ik fout.. en is er een programma dat er niet zolang over doet?

Hoe kom ik er voortaan van te voren achter hoeveel pixels er bijvoorbeeld moeten worden gecropped bij elke resolutie?

Verwijderd

Als de bedoeling is om jou divx op de televisie te kijken dan staat de oplossing voor jouw probleem op:
http://www.tvtool.de
Met dit programma is het mogelijk om de zwarte balken weg te halen op het moment dat de divx op je televisie wordt getoond.
Als je gewoon in je media speler die balken weg wilt hebben dan weet ik het ook niet.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 16:47 schreef Klauwhamers het volgende:
Ik heb een zelfgemaakt vakantiefilmpje maar er zitten zwarte balken in. Het is nu een divx van rond de 1,4 gb maar ik wil die zwarte balken verwijderen.

Als ik met vdub naar filters/null transform/cropping ga en de avi dan met full processing mode opsla staat er projected file size 3 gb.

Wat doe ik fout.. en is er een programma dat er niet zolang over doet?

Hoe kom ik er voortaan van te voren achter hoeveel pixels er bijvoorbeeld moeten worden gecropped bij elke resolutie?
Het probleem is dat je je Video Processing niet op Stream-copy hebt staan. Ik ben nu op werk dus kan niet even in het proggie kijken. Maar volgens mij is het zo:

in de menubalk --> Video Options --> Direct Stream Copy aanvinken

Dan saven, dat zal beter moeten gaan :D

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ik wil ze helemaal uit het bestand verwijderen aangezien ze nogal wat ruimte "schijnen" te kosten

iemand met verstand van vdub of een ander proggie waarmee het werkt??

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 16:55 schreef timyo het volgende:

[..]

Het probleem is dat je je Video Processing niet op Stream-copy hebt staan. Ik ben nu op werk dus kan niet even in het proggie kijken. Maar volgens mij is het zo:

in de menubalk --> Video Options --> Direct Stream Copy aanvinken

Dan saven, dat zal beter moeten gaan :D
als ik op direct stream klik wordt het tabje filters grijs.. imho gebruikt ie dan geen filters als ik op save avi klik

Verwijderd

oww jah, daar heb ik ook eens last van gehad
uhmmm, even denken hoor

opnieuw opstarten al geprobeerd (alleen Vdub) ??

Als ik zo thuis ben kijk ik wel even voor je ok :+

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 16:57 schreef timyo het volgende:
oww jah, daar heb ik ook eens last van gehad
uhmmm, even denken hoor

opnieuw opstarten al geprobeerd (alleen Vdub) ??

Als ik zo thuis ben kijk ik wel even voor je ok :+
das goed.. maar ik ben pas rond 11 uur thuis dus neem eerst een biertje.. alvast bedankt

Verwijderd

prima >:)

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 08:08
Hij moet wel degelijk op FULL PROCESSING MODE staan. Wat je wel moet doen, is de DivX codec instellen bij "Compression..."
Audio kan je overigens wel op DIRECT STREAM COPY laten staan.
Pagina: 1