Toon posts:

Basic Hardware vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar vraagjes voordat ik met een bepaald moederbord wil aanschaffen. Willen jullie hier antwoord op geven?

1. Als ik een stereo geluidskaart aansluit op mijn receiver, kan ik dan de receiver dit geluid laten converteren naar 5.1, of moet ik hier ook echt een 5.1 geluidskaart voor gebruiken zoals de Live?

2. Weten jullie een PCI videokaart van 32 MB met een degelijke tv-out? Natuurlijk voor een redelijke prijs.

3. Ik wil een systeempje dat zo weinig mogelijk geluid maakt. Als ik een fan op een celeron/heatsink op 5 volt laat draaien, hoor je er dan nog wat van?

Het heeft weinig zin om op elkaar in te gaan omdat we dan op een gegeven moment zo'n discussie waar ik niets aan heb.

Als je op maar 1 of 2 vragen antwoord hebt, dan graag! Alvast bedankt.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 11:22

Snow_King

Konijn is stoer!

1. Nee je moet een 5.1 kaart hebben
2. geen antwoord op
3. op 7 volt hoor je nix als je maar kogelgelagerde fans hebt

Dat was het :7

Verwijderd

search eerst ff, over al deze onderwerpen is al zoveel gezegd! suc 6

1-alleen 5.1
2-pci versie van de gf2 mx-serie
3-lager voltage, goede fans zoeken, papst of zo

Verwijderd

1. Ik denk dat je hiervoor een 5.1 geluidskaart nodig hebt.
2. Geforce 2 MX 400
3. Dat ligt er maar aan wat voor fan het is. ;)

Verwijderd

1. 5.1 kaart
2. ATI radeon 7500/8500
3. koop een papst-fan, liefst 80mm, met een 60mm naar 80mm converter.

edit:

niet goed gelezen..
goeie antwoord op vraag 2: idd geforce 2 mx pci met tv-out

Verwijderd

Topicstarter
Dat is duidelijk. Bedankt. Aangezien ik maar 1 PCI-slot heb, is er dan ook een videokaart met tv-out én 5.1?

Verwijderd

1 pci slot :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 16:50 schreef systeempje het volgende:
1 pci slot :?
Flex ATX alles geintegreerd ;)
Wil even een paar standaard dingetjes zoals videokaart en geluidskaart vervangen, voor betere kwaliteit.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op donderdag 07 maart 2002 16:48 schreef RadioHoofd het volgende:
Dat is duidelijk. Bedankt. Aangezien ik maar 1 PCI-slot heb, is er dan ook een videokaart met tv-out én 5.1?
je zou een hollywood+ kaart kunnen gebruiken, is pci,goede tv out en spdif voor 5.1 versterker (moet dan wel zelf een dolby digital decorder hebben)

is iig goed voor dvd's divx moet met plusdivx ook kunnen andere dingen op tv-out gaat niet lukken.

er zijn iig volgens mij geen normale videokaarten met tv-out en dolby digital decorder.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Op donderdag 07 maart 2002 16:46 schreef DynamiX het volgende:
1. 5.1 kaart
2. ATI radeon 7500/8500
3. koop een papst-fan, liefst 80mm, met een 60mm naar 80mm converter.

edit:

niet goed gelezen..
goeie antwoord op vraag 2: idd geforce 2 mx pci met tv-out
Zo'n Radeon is niet PCI!

Neem de Elsa GeFroce MX. Deze heeft wa een TV uitgang

Verwijderd

Matrox G450 16mb DDR DH PCI schijnt wat ik uit andere topics gelezen heb een goede pci kaart te zijn.

edit: check dit topic [topic=411498/1/50]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 17:10 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

je zou een hollywood+ kaart kunnen gebruiken, is pci,goede tv out en spdif voor 5.1 versterker (moet dan wel zelf een dolby digital decorder hebben)

is iig goed voor dvd's divx moet met plusdivx ook kunnen andere dingen op tv-out gaat niet lukken.

er zijn iig volgens mij geen normale videokaarten met tv-out en dolby digital decorder.
Is denk ik wel een hele mooie oplossing, maar aangezien ik geen monitor op dit moederbordje ga aansluiten en dus alleen maar met de tv ga werken valt dit dus wel af...

Ik denk dat ik maar gewoon met het standaard geluid ga werken en gewoon een goede videokaart moet nemen. Heb je die ook met video-in én tv-out? Ik denk inderdaad dat ik zo'n Matrox wel zie zitten. Zijn die kaarten ook goed in 3D?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

wat wordt dit dan voor een systeem ? ik dacht meer een divx/dvd player voor onder de tv oid. maar nu wil je ook goede 3d ? en alles (?) via tv-out doen.

matrox is iig niet goed in 3d maar een simpel spelletje in 800x600 moet denk ik geen probleem zijn.

matrox pci kaarten zijn wel heel moeilijk te krijgen en zijn iig vrij duur (100+ euro minstens).

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
2.
Op donderdag 07 maart 2002 16:43 schreef Juustem het volgende:
search eerst ff, over al deze onderwerpen is al zoveel gezegd! suc 6

1-alleen 5.1
3-lager voltage, goede fans zoeken, papst of zo
Toevoeging punt 2:
Zorg dat de TV-out op de GeForce van Philips is en niet van Conexiant... die van Philips zijn beter!

Gainward levert snelle PCI GF2 MX-jes met Philips module! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 11:26 schreef cosmoOo het volgende:
wat wordt dit dan voor een systeem ? ik dacht meer een divx/dvd player voor onder de tv oid. maar nu wil je ook goede 3d ? en alles (?) via tv-out doen.

matrox is iig niet goed in 3d maar een simpel spelletje in 800x600 moet denk ik geen probleem zijn.

matrox pci kaarten zijn wel heel moeilijk te krijgen en zijn iig vrij duur (100+ euro minstens).
Ja, voornamelijk divx/dvd inderdaad. Ach, als de 3D niet zo heel goed is dan maakt dat niet ontzettend veel uit hoor. Gaat me meer om een occasional spelletje Fifa 2002 tegen mijn broer(tje).

De prijs valt me inderdaad ook erg tegen. Ik kom wel genoeg goedkopere pci kaartjes met tv-out tegen. Ik ga daarvan wel een paar reviewtjes opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeldjes:

Leadtek GeForce 2 MX200 TV-out 32Mb PCI Retail 86,-
Club3D MX200 32MB TV-out PCI 95,-
PowerColor GeForce2 MX400 64MB TV-Out (PCI) 125,-
Noname GeForce2 MX400 64MB TV-Out PCI 129,-

(Volgens de pricewatch)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 17:17 schreef maartenb het volgende:

[..]

Zo'n Radeon is niet PCI!
O jawel hoor. Er zijn zelfs Radeon All-In-Wonder PCI te verkrijgen. Op de oorspronkelijke Radeon (nu radeon7500) gebaseerd.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

mm, de tv-kwaliteit van die geforces zijn echt brak (eigen ervaring). Hou je een matrox over maar ja die zijn zo'n 140 euro. Ik heb gekeken of er Ati-pci kaarten met tv-out zijn. Die bestaan wel maar zijn moeilijk te vinden. Ik kan je helaas niet meer vertellen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

eehm, wat heb je daaraan? de bandbreedte van PCI slot is maar 33 mbps... GF2 is dus een beetje overkill imho

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 12:49 schreef dawuss het volgende:

[..]

eehm, wat heb je daaraan? de bandbreedte van PCI slot is maar 33 mbps... GF2 is dus een beetje overkill imho
ff huiswerk overnieuw doen...
De 32bit 33mhz PCI bus zoals op consumentenmoederborden geintegreerd sinds het Pentium-tijdperk heeft een bovenlimiet van 133MB/s.

AGP is enkele malen sneller, aangezien dat zowiezo op 66Mhz draait.

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er ook verloopstekkertjes van gewone com-poort naar scart ofzo?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 08 maart 2002 13:20 schreef RadioHoofd het volgende:
Bestaan er ook verloopstekkertjes van gewone com-poort naar scart ofzo?
Zover ik weet niet, maar een com poort daar sluit je normaal een modem op aan, ik zie niet zo snel een overeenkomst met een PCI videokaart... :? :? (Of ben ik niet helemaal wakker :P )

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 13:54 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Zover ik weet niet, maar een com poort daar sluit je normaal een modem op aan, ik zie niet zo snel een overeenkomst met een PCI videokaart... :? :? (Of ben ik niet helemaal wakker :P )
Blabah, sorry, ik zit weer over iets te lullen waar ik geen verstand van heb. Ik bedoel eigenlijk gewoon de vga uitgang, of daar een kabeltje --> scart voor is.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op vrijdag 08 maart 2002 13:57 schreef RadioHoofd het volgende:

[..]

Blabah, sorry, ik zit weer over iets te lullen waar ik geen verstand van heb. Ik bedoel eigenlijk gewoon de vga uitgang, of daar een kabeltje --> scart voor is.
trust heeft zo'n kastje dat dat doet, kost iets van 100,- en kwaliteit is ook niet al te best, maar het werkt wel.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

hmmz ik bedoelde 33 mHz ipv mpbs in mijn vorige post, maar toch blij dat je het vrij sociaal uitdrukt :)
Ik ken GoT users die me meteen helemaal afgezeken hadden :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1