[CSS] W3C-Validator zeurt over MIME-type?

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Topicstarter
Als ik een zojuist gemaakte stylesheet (deze) door de (langzame) W3C-validator haal (die hier te bezichtigen is), dan krijg ik de volgende error naar mijn hoofd geslingert:
Target: http://members.home.nl/dont.do.this/css/tfc.css
I/O Error: Unknown mime type : application/x-pointplus
Als ik een stylesheet van W3C zelf er doorheen haal gaat dit wel goed, maar ik begrijp niet wat ik fout doe?

De CSS van W3C zelf die ik getest heb:
code:
1
2
3
4
5
BODY {color: black; background: #CCCCCC; margin:0;}
A:link {color: blue;}
A:visited {color: #006600;}
.navigation { padding: 15px 10px;}
OBJECT { border:none; width:100%;}

...en mijn eigen CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
body    {
    color:          #26A0C4;
    background-color:   #000000;

font-family:        Tahoma;
    font-style:     normal;
    font-weight:        normal;
}

a   {
    color:          #26A0C4;
    text-decoration:    underline;
}

a:visited,a:active  {
    color:          #1E7A95;
    text-decoration:    underline;
}

a:hover {
    color:          #59C4E8;
}

p   {
    font-size:      10pt;
}

h5  {
    font-size:      11pt;
    font-weight:        bold;
}

h6  {
    font-size:      8pt;
    font-weight:        normal;
}

Ik heb de tabs er al een keer uitgehaald, alleen dit maakt niets uit.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

een Mime-type is een definitie van het bestandstype dat de webserver meestuurt met bestanden; voor html is dat text/html, te downloaden bestanden application/octet-stream, word -documententen krijgen bv application/x-word mee (de 'x-' om aan te geven dat dit een proprietair bestandsformaat is)

ook CSS dient een eigen mimetype mee te krijgen (text/css), echter veel webservers sturen hier het mimetype text/plain mee , omdat ze dit herkennen als plain textfile en de extensie niet default in de config staat.
zie hiervoor RFC 2318: http://www.ietf.org/rfc/rfc2318.txt

neem contact op met de beheerder van de server om dit standaard toe te voegen of voeg het zelf eventueel op een *nix server via .htaccess toe

browser als mozilla sind 0.9.7 lezen css zonder het juiste mimetype niet in (ook al is type="text/css" in de html gedefinieerd, jammer eigenlijk...)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 17:22 schreef RM-rf het volgende:
een Mime-type is een definitie van het bestandstype dat de webserver meestuurt met bestanden; voor html is dat text/html, te downloaden bestanden application/octet-stream, word -documententen krijgen bv application/x-word mee (de 'x-' om aan te geven dat dit een proprietair bestandsformaat is)
Ok thnx, het verhaal over bestandstype wist ik, dat van die x- nog niet. Ik vond het al vreemd dat er hier gesproken werd over x-pointplus. :)

De validator kan zeker niet forced checken ongeacht het MIME-type, dus das irritant.
[cut]
zie hiervoor RFC 2318: http://www.ietf.org/rfc/rfc2318.txt

neem contact op met de beheerder van de server om dit standaard toe te voegen of voeg het zelf eventueel op een *nix server via .htaccess toe
Ik zal zo eens mailen, maar ik betwijfel of er op gereageerd wordt... Het gaat dus om de @home webspace.
Mensen die gewoon hierop hun CSS neergooien en met IE5/6 bekijken hebben dus op het eerste gezicht geen probleem...
browser als mozilla sind 0.9.7 lezen css zonder het juiste mimetype niet in (ook al is type="text/css" in de html gedefinieerd, jammer eigenlijk...)
Ja, das wel 'vrij klote'... Dat mijn CSS niet gevalideerd wordt kan me eigenlijk verder niks schelen, maar dat ie op bepaalde servers met bepaalde browsers helemaal niet ingelezen wordt is wel minder.

Thnx voor je reactie :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...