Toon posts:

Xtra voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik er binnekort een nieuwe voeding aanhang om daar licht, koelers, etc op aan te sluiten. Maar hoe krijg ik deze aan. Aan mijn mobo hangt namelijk al een voeding.

En als ik een ATX voeding aan wil doen gaat die via het mobo. Als het nu gewoon 2 draadjes zijn waar je een schakelaar tussen kunt zetten, dan hoor ik dit graag.

Of kun je deze voeding ook aan die aan/uit knop hangen???

BTW: ik heb al bij search gekeken!!!

Verwijderd

Makkelijkste manier is een AT voeding op de kop te tikken uit een oude P1 of 486 machine.
Deze voeding heeft een normale aan/uit knop, deze verbreekt gewoon de 230V.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

waarom niet gewoon een voeding kopen met een hoger vermogen?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17

Phydomir

Dennis

Volgens mij kan je wel gewoon een 2e voeding erin hangen zolang die voeding maar wel een aparte aan/uit schakelaar heeft.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Er staat een how-to op www.virtual-hideout.NET.

Hierin word beschreven dat je 2 draadjes van de mobo connector van de ene voeding moet verbinden met die van de extra voeding. (Groene en een willekeurige zwarte). Dan gaat de 2e voeding automatisch mee aan en uit!

Heb Zelf een pc gehad waar ik dat in heb gedaan, en het werkte perfect, een 145watt voedingkie erbij voor alle fans e.d.

Zal even zoeken naar directe link...

Verwijderd

Topicstarter
ok dus een AT voeding kan ik wel kopen en daar een gewone schakelaar opzetten??

Nou ik ga binnekort denk ik een nieuwe kast kopen, en daar wil ik gewoon dikke troep in douwen!!!

En ik wil niet dat mijn gewone voeding daaronder leidt!!!

BTW... hoeveel watt is ene AT voeding eigenlijk??

Verwijderd

http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

Dit kun je dus ook in combo doen met een andere voeding.. Dus dat ze gewoon allebij aan en uit gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Netjes bedankt!!
Pagina: 1