/onzin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=477015

Ik wil graag even wat opmerking over een post die gisteravond is neergezet in het draadje over een Mac en PC in één kast.
Moderatie beoordelingen

Gepost door Beaves donderdag 7 maart 2002 - 00:18 Score: 3 (Inzichtvol)

Dat lijkt me een iets moeilijker project.

Het is idd erg moeilijk, vooral omdat je twee OS'en probeerd samen te voegen waarvan er één helemaal closed source is en waarvan de ander alleen een "open" kernel heeft, waar je nog niets aan hebt aangezien je o.a. Aqua mist. (Overigens draait er op deze Mac geen OS X, maar maximaal OS 9, het moederbord wat hij gebruikt heeft is namelijk van voor de G3).

Dus hoe je de twee OS'en dan wilt gaan samenvoegen lijkt me bijzonder lastig, dus de enige mogelijkheid is om zelf helemaal opnieuw te beginnen, dus vanaf nul. Maar dat kan dus ook niet, als je ziet hoeveel tijd en geld de ontwikkeling van Windows en Mac OS hebben gekost, weet je ook dat het onmogelijk is om in je eente of met een kleine groep te doen.

[reactie op doemaariets hieronder]
En dan? Dan kan je kiezen welk beeld je wil zien, het is niet mogelijk om ze allebei tegelijk te bekijken.
[/reactie op doemaariets hieronder]

Beoordelingen: +1, +1: Informatief, +1: Inzichtvol, Totaal: 3 / 3x
Deze heeft een +3 gekregen, maar imho niet juist.
Dat komt vaker voor, maar bij deze reactie wil ik daar graag even over discusseren, want het valt mij op dat dit vaker langs komt.

De reactie is goed: Geen flames/trolls, goed opgebouwd, goed geformuleerd en (redelijk) ontopic. Allemaal redenen voor positieve moderaties, en zodoende heeft deze een +3 gekregen.

Maar als je nou eens inhoudelijk gaat kijken: Waar gaat het nou eigenlijk over? Dan trek ik de conclusie dat het nergens over gaat. Beavis gaat serieus in op het verhaal over het samenvoegen van 2 OS-en. Het idee alleen al is waanzinnig, laat staan er op in gaan.
Het is idd erg moeilijk, vooral omdat je twee OS'en probeerd samen te voegen waarvan er één helemaal closed source is en waarvan de ander alleen een "open" kernel heeft, waar je nog niets aan hebt aangezien je o.a. Aqua mist.
Dit stukje is harstikke offtopic in de betreffende draad.
(Overigens draait er op deze Mac geen OS X, maar maximaal OS 9, het moederbord wat hij gebruikt heeft is namelijk van voor de G3).
Dit is imho het enige goed punt in het verhaal: Een stukje informatie dat uit de tekst te halen is, en waar is. Als we het over OS-en hebben is dit een opmerking die wat toevoegt.
Dus hoe je de twee OS'en dan wilt gaan samenvoegen lijkt me bijzonder lastig, dus de enige mogelijkheid is om zelf helemaal opnieuw te beginnen, dus vanaf nul. Maar dat kan dus ook niet, als je ziet hoeveel tijd en geld de ontwikkeling van Windows en Mac OS hebben gekost, weet je ook dat het onmogelijk is om in je eente of met een kleine groep te doen.
Ook offtopic. Eerst heeft hij het over samenvoegen, dat op zich behoorlijk waanzinnig is, tenzij het over 2 sterk gerelateerde OS-en gaat, bv. het samenvoegen van features van zowel FreeBSD als Slackware Linux.
Daarna gaat het ineens over het bouwen van een OS.

Dit is niet als flame-reactie op deze post bedoeld, maar ik vind het een mooi voorbeeld. Ik zie geregeld reacties die goed zijn geformuleerd en zijn gewaardeerd, terwijl ze inhoudelijk eigenlijk nergens over gaan.

Dit type reacties is imho iets waar PM's (en temp mods) zeer goed op moeten letten. (om een of andere reden kan ik vanaf hier m'n post niet editen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[foutje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat het probleem nou is, er zitten idd stukjes tekst tussen die een beetje off-topic gaan, maar het heeft altijd als onderwerp het samenvoegen van twee OS'en. Dat ik daarbij soms een beetje erg ver ga met de vergelijkingen en dat ik van de hak op de tak spring af en toe lijkt mij niet zo'n groot probleem.

IMHO dus absoluut geen /onzin, ik reageerde op een andere reactie.

edit:

Beavis gaat serieus in op het verhaal over het samenvoegen van 2 OS-en. Het idee alleen al is waanzinnig, laat staan er op in gaan

Het is Beaves ;)

En waarom is het waanzinnig om er op in te gaan? Als de gebruiker echt denkt dat het kan, mag ik hem toch wel ff uitleggen dat het niet kan :?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het verhaal ff een tijdje zitten bekijken,
en ik vind hem zelf wel +3 waard,
niet meer en niet minder

Verder moet je anders de andere posts eens door gaan kijken, dan kun je zien dat er veeel en veeel meer onzin en off topic in zit dan hier.

en eerlijk gezecht kun je als je op anderen reageert beina niet vermeiden dat je op een enkel puntje off topic gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05
De post van beaves is zeker niet slecht. Ik moet wel zeggen dat ik een 3 misschien net iets te vind maar dat zal wel aan mij liggen :) (tja ben streng he)

Waar ik eigenlijk niet tegen kan is als een collega van mij omlaag mod en iedereen mij maar laat staan ;)

[edit]
URL maken is niet meer wat het was :D

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

svdmeer,
Je maakt idd een sterk punt, reacties die leesbaar en duidelijk geschreven worden krijgen vaak een hogere waardering dan reacties die hetzelfde vertellen maar lomp opgesteld zijn.
Toch is dat niet zo heel onterecht.
Een helder leesbare reactie zal informatiever zijn dan een puzzelstukje.

Wat betreft je off-topic stelling, daar heb je gelijk in (ik doel hier op het algemeen, niet over de reactie waar jij naar refereert).
Heel veel reacties neigen naar off-topic, maar passen wel in de 'discussie' van het draadje. Om die reacties dan rucksichtloss 'off-topic' te stempelen is te kort door de bocht, er mag imo best wel kleine zijstapjes gemaakt worden, zolang de rode draad maar on-topic blijft.

Verder is de nieuwsposting waar in gereageerd word ook een bepalende factor. Als het bv over een kookles gaat dan kan je op weinig zinvolle reacties rekenen, maar die reacties kunnen wel _heel_ on-topic zijn, maar zijn ze dan toch niets waard?

En wat Beavis :+ betreft, onze # 1 karmawh*re zorgt doorgaans voor leesbare reacties die vaak interessante informatie opleveren (niet alleen Beaves doet dat, er zijn er wel meer van die categorie), die ook het draadje informatief en levend houden, en dat is ook wat waard.

wauske, uithuilen en opnieuw beginnen, je word hier wel getroost ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij vergeet je toch een paar dingen svdmeer :)

Die reactie is naar +3 gemod omdat het overgrote meerendeel het een goede post vindt, anders zou die echt niet op +3 staan. Een ander puntje is dat het overgrote meerendeel het een inzichtvolle reactie vindt, wat dus wil zeggen dat er velen zijn die dus niet aan zo een dergelijke vergelijking dachten en het dus belonen.
Het laatste puntje ben ik weer vergeten |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
In deze post kan ik waarde collega * Beaves ook niet geheel volgen in waarom hij serieus ingaat op de frase
het samenvoegen van Windows en Mac OS
De frase is IMO letterlijk gelezen duidelijk een onmogelijkheid (onzin), vandaar.

* mr_a heeft een heel andere interpretatie van het gestelde (zijn post) dan Beaves, waardoor in dit geval het onbegrip voor Beaves onstaan is denk ik.

Maar * svdmeer heeft in het algemeen een puntje: mooi gepresenteerde informatie welke duidelijk foutief is, verkeerde inzichten verschaft, of anderszins offtopic is/niets toevoegd moet zeer zeker niet hoog gewaardeerd worden (3 of hoger).

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1