Toon posts:

amd xp + 1700 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hadieho kheb een problem. Ik heb net een amd 1700+ gekocht met een msi k7t turbo II. Nou wil het mobo de proc niet op 1466 draaien, maar op 1100, dus gewoon op een bus van 100mhz. De bus zelf instellen gaat maar tot en met 132. Dan pakt ie 'm maar geeft ie de fout dat de bios niet klopt. Ik wil hem gewoon op zun originele snelheid hebben. Aan mijn geheugen ligt het niet, die heb ik al op 100,133,hostclk gezet. Geen effect. Nou krijg ik het gevoel of er ergens een 100/133 switch zit die ik zelf om moet zetten, maar dat kan volgens mij niet. help me eruit, ik bedoel, ik zou de fsb toch zeker hoger als 132 kunnen klokken? die amd's kunnen makkelijk 140 aan, maar mijn mobo niet ofzo??

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Je moet juist wel die switch omzetten, omdat dan de 133 en daar boven gehaald kan worden. Als je de switch eraf haalt kan je niet meer onder de 133Mhz komen en als je die switch erop laat zitten kan je niet boven de 132Mhz komen.

In je bios alles op default laten staan en dan alleen die gele switch eraf halen. Ik zou in je bios ook gewoon ff je FSB op 100 zetten en dan de switch eraf halen. Als het goed is draait je CPU dan op standaard 1700+. IIG suc6!!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op donderdag 07 maart 2002 16:26 schreef Turb0M4n het volgende:
Je moet juist wel die switch omzetten, omdat dan de 133 en daar boven gehaald kan worden.

In je bios alles op default laten staan en dan alleen die gele switch eraf halen. Als het goed is draait je CPU dan op standaard 1700+. IIG suc6!!
idd, en hier voor een manual ;) Het staat op pagina 23.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

Phydomir

Dennis

damn zeg, hoevaak is dit probleem al niet aan de oorde geweest. Je moet dus idd een jumpertje eruit halen, dan loopt ie op 133 mhz.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Jumpertje van het mobo afhalen!!!
Staan duidelijk in je handleiding maar die zal je natuurlijk niet hebben gelezen want dan had je dat gezien :Z |:(

iStockphoto

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Ik heb geen idee

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:21

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

sorry maar ik heb dezelfde configuratie en alles wat ik deed is "Optimize bios to best settings" ofzo

GEEN ENE JUMPER DUS!

en dan zet ie die 1100 Mhz zo om!

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

en wat doet ie als je die jumper weghaalt?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 07 maart 2002 18:41 schreef EppO het volgende:
en wat doet ie als je die jumper weghaalt?
Tja dan heeft hij opeens 1470mhz :)

iStockphoto

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 16:36 schreef BlizzarD het volgende:
Jumpertje van het mobo afhalen!!!
Staan duidelijk in je handleiding maar die zal je natuurlijk niet hebben gelezen want dan had je dat gezien :Z |:(
Er zit geen jumper hiervoor op dit mobo toch?
Ik heb hem ook maar heb geen jumper eraf of moeten verzetten.
Pagina: 1