Mij valt wat op. Ik heb zojuist even een app. in elkaar geprutst die afbeeldingen in een access OLE veld wegschrijft. Erg leuk. Probleem is alleen dat als ik een heleboel fototjes inlaad, en de database ongeveer 5 MB is, vervolgens alle records weer wis, de database nog steeds 5 MB is.
Probleem is opgelost als je in Access zelf 'Compact and repair database' onder 'tools' selecteert. Dan is de DB nog maar net zo groot als het aantal plaatjes dat er in staat.
Nou wil ik dit 'purge' commando dus door mijn applicatie laten uitvoeren, en hoopte ik eigenlijk dat dat dan ook met een SQL commando kon. Probleem is dat ik dat commando niet ken, en er ook weinig over kan vinden.
Dus probeer ik de tweak experts maar weer eens uit. Iemand enig idee?
Probleem is opgelost als je in Access zelf 'Compact and repair database' onder 'tools' selecteert. Dan is de DB nog maar net zo groot als het aantal plaatjes dat er in staat.
Nou wil ik dit 'purge' commando dus door mijn applicatie laten uitvoeren, en hoopte ik eigenlijk dat dat dan ook met een SQL commando kon. Probleem is dat ik dat commando niet ken, en er ook weinig over kan vinden.
Dus probeer ik de tweak experts maar weer eens uit. Iemand enig idee?