Help.. PC boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• netman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 17:23
Eindelijk dacht ik mijn nieuwe systeem (A7V + TB750@850 ) geheel naar wens ingericht te hebben, boot het kreng niet meer. Ik krijg geen beeld, geen piepjes nada.. de schijven en ventilatoren starten wel.

Heb inmiddels het gehele systeem weer uit elkaar gehad. En zo kaal mogelijk uitgeprobeerd (alleen videokaart).

Andere videokaart geprobeerd, alles weer default gezet. De enige keer dat er wat gebeurd is als er totaal geen geheugen in zit dan krijg ik nl. de "normale" beepjes.

Heb eigenlijk nog 3 mogelijkheden:
- Voeding kapot
- CPU kapot
- Moederbord kapot

Heeft iemand nog andere suggesties?

Alvast bedankt

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Voeding zou ik niet als eerste vanuit gaan, je zegt dat hd enzo wel aangaan. Zou eerst cpu vervangen, is makkelijkst te doen. (mits je er nog 1 hebt liggen natuurlijk :P ) Dan mobo maar wisselen.

Verwijderd

denk dat je naar het moederbord moe kijken.
net wat die ander net zei je voeding is het nie , want je moederbord krijgt ook spanning anders ken hij nie gaan piepen als je het geheugen er uit laat..;-)

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 09:34

CasGas

.

druk is heeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed die stekker van je voeding naar je mobo aan
laatst had ik ook zoiets... 1 of andere vage reden was die klein beetje eraf gegleden ofzo... echt goed aandrukken wil het probleem misschien wel verhelpen.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |