Toon posts:

Foute Taal op Goed Forum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat jullie als draaiers van Het-Populairste-Forum-Van-Nederland op de hoogte zijn van de regelgeving/ jurisprudentie op het gebied van bijv. discriminatie op een open forum (als GoT). Naar aanleiding van de discussie over de Molukse jongeren in SG vroeg ik mij af hoe dat nu eigenlijk zit.

Kunnen jullie dat even samenvatten? (dus wie is er nu eigenlijk aansprakelijk voor foute uitlatingen etc.?)

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Hmm, in het algemeen wordt vrijwel alles gedoogd...ik heb voor zover ik zo kan herinneren nog nooit een topic zien sluiten door discriminatie. Is ook niet de bedoeling denk ik...mesen die het doen worden toch onherroepelijk voor lul gezet, dus het is zelfregulerend. Wat wel wordt ge-edit is HP met SM ;)

Verwijderd

Wat irritant is, is dat je dat icoon zomaar gejat hebt van mij!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Aan config is niet veel goeds. Maakt een puinzooi van een forum van mensen die anders denken dan hij en jat nu dus ook nog icoontjes.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maarhu, komen er nog on topic reacties van adjes?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Wie er aansprakelijk is? Ik denk Femme he.. Maar ik ben absoluut geen geleerde in de rechten enzo, dus ik zou het niet weten.

• Config
Go Hyp!

hij zit hier net een paar maanden en denkt alles al te weten :)

Bring it on, loser! WAAR staan die topics die ik heb verkloot met mijn eigen mening? Come on, watje. You think i'm kidding you? Gotcha!

Ass :(.

Zulke zielige gasten moet je bannen.

• Config
En ik heb ook maar mijn user icon van hlpdsk meteen verwijderd...Ik heb er spijt van...ik bedoel, als je iemands levenswerk, waardie geheid uren en uren met veel moeite en stress, in een soort trans mee bezig is geweest, opeens gaat kopiëren ben je echt errug...

Aanstellerd :(.

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

ik ben dan wel geen admin, maar misschien dat ik toch even een zinnig antwoord kan geven.
Op GoT gelden vrijwel dezelfde regels als in het dagelijks leven, en de wet dient gevolgd te worden. Als ik van de koningin zeg dat ze "stom" is, vinnik niet hoor :), dan zal niemand daar moeilijk over doen. Zeg je dat ze een stomme @%@^$% &# &#$& met #$%$@#% en @$@$%$# is en dat ze 's avonds #$%@#%# met @%#$@%@ neemt, dan denk ik dat niemand dat echt leuk vindt van de overheid. Ze zullen dan niet GoT aansprakelijk stellen daarvoor, maar waarschijnlijk de persoon zelf. Hetzelfde geldt voor andere illegale shit.

Persoonlijk ben ik trouwens VOOR complete vrijeheid van meningsuiting zoals in de VS.

• nexus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

looskuh schreef:

soonlijk ben ik trouwens VOOR complete vrijeheid van meningsuiting zoals in de VS.

Daar wordt ook behoorlijk veel gecensureerd, je mag bijvoorbeeld geen fuck en dergelijke zeggen op tv enzo. Ik ben zelfs bij napster gebanned om mijn nickname, die unclefuckster is.

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

Verwijderd

Topicstarter
yeah sure, complete vrijheid van meningsuiting in States: dan zit je idd in het verkeerde land :(
Maarhu goed, aangezien ik het eigenlijk wel zou moeten weten ga ik mijn vraag deze week maar eens laten beantwoorden door mensen die er op gepromoveerd zijn :)
Mochten de lieve Adjes interesse hebben dan kunnen zij me meelen voor een samenvatting (lijkt me wel leuk voor ze ;))

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
In principe zijn wij als Tweakers.net/GoT-team niet aansprakelijk voor racistische uitlatingen van bezoekers. Het is voor de rechter waarschijnlijk wel aannemelijk te maken dat het vrijwel onmogelijk is om alles te controleren en censureren. Tweakers.net (nu nog volledige eigendom van Femme, dus hij is aansprakelijk) vervolgen voor uitlatingen van bezoekers is juridisch waarschijnlijk niet haalbaar. Echter, wij kunnen door een bevoegde instantie (bijv. justitie of een anti-discriminatie-instelling) wel min of meer gedwongen worden posts te verwijderen die in strijd zijn met het geldende recht.
Als wij dat weigeren kunnen we aangepakt worden, simpelweg omdat we dan ruimte bieden aan activiteiten die in strijd zijn met de wet, en dat is ook strafbaar. Maar zo ver laten we het natuurlijk niet komen :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

HlpDsK

Leuke bestanden heb je op je website staan.
http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/
De 4-de van onderen >:)

And The Only One

Pagina: 1