PIII 800 EB, slaat af bij warmte?

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ik heb een PIII mobo van mijn werk gehad met een PIII 800EB omdat er 3 condensatoren naast de proc waren ontploft. Nou heb ik er nieuwe opgesoldeerd en hij start weer vrolijk op :o enzo. In het bios kan ik zo lang zitten als ik wil maar als ik vanaf de harddisk wil opstarten in XP dan gaat mijn monitor na zo'n 10 seconden uit. Nou denk ik zelf dat de proc dan teveel moet doen en warmer wordt en afslaat want ik heb de proc van het koelelement afgehad en er nog geen nieuwe pasta onder gedaan, alleen maar die sticky zooi uitgesmeerd. Ik denk dat ik bij 'overclocking & case modding' meer kans heb op de vraag of de PIII 800EB een ingebouwde beveiliging heeft op oververhitting. in dat geval zou ik dus even nieuwe koelpasta moeten gaan halen. Thanks!

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

PIII 800 wilt wel graag koeling hebben.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

gebruik idd een gewoon koelblok met koelpasta
je kan die kauwgum die je er nu onder hebt zitten maar 1 keer gebruiken namelijk

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Maar slaat hij af bij teveel warmte? En is spiritus of wasbenzine wat ik nodig heb om die kauwgomachtige substantie er af te halen?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

PIII slaat niet af nee. Het is geen auto zeg |:(
Als ie te warm wordt kan ie wel vastlopen. Hoeveel C is hij in de bios?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klopt...als je cpu te warm wordt crasht de boel gewoon. De p3 heeft overigens een ondie tempsensor (dus een sensor die is meegebakken in de chip), en het kan best zijn dat er in de bios ergens een beveiliging staat ingesteld.

I reject your reality, and substitute my own.

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ik heb gelezen dat er zo'n sensor in zit ja, maar het bios (shuttle AV11 mobo) heeft nergens een temperatuur functie, tenminste ik heb er nog geen gevonden, zou wel superhandig zijn. Is die temperatuur diode vanuit windows te bereiken?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 16:07 schreef shotputty het volgende:
Ik heb gelezen dat er zo'n sensor in zit ja, maar het bios (shuttle AV11 mobo) heeft nergens een temperatuur functie, tenminste ik heb er nog geen gevonden, zou wel superhandig zijn. Is die temperatuur diode vanuit windows te bereiken?
Download Motherboard Monitor 5 van http://mbm.livewiredev.com/ ....installeren (even GOED lezen hoe je het programma goed instelt)..en dan kun je je temps uitlezen. Je moederboard moet dit wel ondersteunen (er moet een aparte hardware-monitoring chip aanwezig zijn..maar grote kans dat die er is).

I reject your reality, and substitute my own.

Pagina: 1