Wij hebben 3 pc's op het netwerk die met een hub aan elkaar zijn verbonden. Het netwerk is gemaakt met de wizard in windows xp.
Alles draaide al ongeveer een jaar goed tot een paar weken geleden.
Het probleem is als volgt:
Ik zit op een pc die verbinding met het internet maakt via de server pc. Als ik gewoon zit te internetten dan crasht de server pc regelmatig. Als ik bijv. iets ga downl dan krijgt de server pc een BSOD met de melding IRQL_NOT_LES_OR_EQUAL.
Het systeem doet dan een geheugendump en start opnieuw op.
Dit is zeer irritant, omdat de server pc van mijn pa is en die zit regelmatig op zijn pc te werken.
Ik heb werkelijk geen idee hoe dit probleem is begonnen.
Bij het zoeken naar een oplossing met de search heb ik gelezen dat het aan het realtek netwerkkaartje kan liggen.
Ik denk alleen dat dit niet zo is want in alle pc's zit dezelfde kaart.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alles draaide al ongeveer een jaar goed tot een paar weken geleden.
Het probleem is als volgt:
Ik zit op een pc die verbinding met het internet maakt via de server pc. Als ik gewoon zit te internetten dan crasht de server pc regelmatig. Als ik bijv. iets ga downl dan krijgt de server pc een BSOD met de melding IRQL_NOT_LES_OR_EQUAL.
Het systeem doet dan een geheugendump en start opnieuw op.
Dit is zeer irritant, omdat de server pc van mijn pa is en die zit regelmatig op zijn pc te werken.
Ik heb werkelijk geen idee hoe dit probleem is begonnen.
Bij het zoeken naar een oplossing met de search heb ik gelezen dat het aan het realtek netwerkkaartje kan liggen.
Ik denk alleen dat dit niet zo is want in alle pc's zit dezelfde kaart.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?