Kan niet inloggen met XP in Samba?

Pagina: 1
Acties:

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02
Ik heb hier een winxp machine. Ik heb hier een gebruiker op gecreeerd, en nu wil ik inloggen in mijn domein op de samba server. Maar dat wil niet, ik heb ook al een gebruiker gemaakt op de samba server. Maar ik het lukt niet echt. Weet iemand wat het probleem is? De versie van samba is 2.2.1a.

Ik weet trouwens niet of dit anders misschien in WOS moet, verplaats het anders maar. Thnx.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wachtwoord encryptie in je samba-conf staat aan? Verder is dit een erg veel voorkomend probleem, dus je zou even kunnen zoeken.

• MADG0BLIN
Dat staat aan, maar dat kan ik niet uitschakelen, is nodig namelijk hier.
Misschien wat meer uitleg nodig, is nogal een speciaal geval. Ik ben hier op stage voor systeembeheer, maar we werken hier met een linux server, maar daar heb ik geen verstand van, ben het net aan het leren, maar ik werk samen met iemand die veel van linux weet, maar vrij weinig van XP, en ik zit in Engeland, dus wat gecompliceerd.
Graag wat begrip als ik wat dom over kom wat betreft linux. :) Thnx

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 15:25 schreef MADG0BLIN het volgende:
Dat staat aan, maar dat kan ik niet uitschakelen, is nodig namelijk hier.
Misschien wat meer uitleg nodig, is nogal een speciaal geval. Ik ben hier op stage voor systeembeheer, maar we werken hier met een linux server, maar daar heb ik geen verstand van, ben het net aan het leren, maar ik werk samen met iemand die veel van linux weet, maar vrij weinig van XP, en ik zit in Engeland, dus wat gecompliceerd.
Graag wat begrip als ik wat dom over kom wat betreft linux. :) Thnx
die moet volgens mij ook juist aanstaan ;) kunnen win98 of win2k clients wel inloggen?

• MADG0BLIN
Op donderdag 07 maart 2002 15:28 schreef banaan-X het volgende:

[..]

die moet volgens mij ook juist aanstaan ;) kunnen win98 of win2k clients wel inloggen?
Ja, we werken hier met win98, en geen w2k, maar die kunnen het wel. We hebben sinds kort een aantal Xp machines.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 15:30 schreef MADG0BLIN het volgende:

[..]

Ja, we werken hier met win98, en geen w2k, maar die kunnen het wel. We hebben sinds kort een aantal Xp machines.
wat is dan de exacte foutmelding?
Ik gebruik alleen geen gebruikersnamen, maar misschien eens hier kijken?: http://samba.nip.nl/samba/docs/Samba-HOWTO-Collection.html#AEN417

• MADG0BLIN
Op donderdag 07 maart 2002 15:34 schreef banaan-X het volgende:

[..]

wat is dan de exacte foutmelding?
In xp of samba?

In Xp het is dit, ik kan niet inloggen omdat er geen Domaincontroller is, of omdat er geen machine account is.

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Onderaan in dit topic staat ook nog iets over samba en xp. Heb je dat al geprobeerd?

Oke dat gaat niet over domain logons

signature has expired

• MADG0BLIN
Thnx, ben alweer een stap verder, kan nu wel inloggen met mijn naam, maar heb geen rechten als admin? Heel vaag. :?

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Ik neem aan dat je deze regel goed hebt staan
code:
1
2
[global]
domain admin group = @admingroup

signature has expired