Toon posts:

Action maken in photoshop

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het maken van een action in photoshop 6? Ik kom er niet uit...

Ik wil dat ik een aantal images kan openen, dat die geresized worden naar 200 pixels hoog (met constrain) en dan saven als thumbxx.jpg

xx staat voor originele filename

Wie kan me helpen? Thnx...

Verwijderd

Open een image.

Start met het opnemen van de action, en doe met de afbeelding wat je wilt, als je klaar bent druk je op stop.

Dat is je action, en daarna ga je naar file>automate>batch.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

open een plaatje

maak een nieuwe actie

druk op record (rooie stip)

resize het plaatje

druk op stop

ga naar file, automate, batch

kies source en destination dirs

Gaan met die banaan!

----

Shit man.. die Cheatah is ECHT snel... :P

Verwijderd

Topicstarter
Props voor het Bosmonster, ik ben eruit :)

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ook een leuke:

Je kan als je in je action het opslaan zelf hebt opgenomen, later in de stap voor stap action menu (ontvink "button mode") een vierkantje voor het commando "save as" zetten. Als er zo'n vinkje voor een stap in een action staat onderbreekt photoshop de action om om input te vragen.

Als je bijvoorbeeld ergens een "adjust levels" uitvoerd en dit nie overal hetzelfde wilt hebben zet je er zo'n vinkie voor en kan je bij elke run van de action specifieke waardes invoeren...

Heeft me errug geholpen altijd, maakt van de action een soort semi-automatisch ding waar je nog in kan kloten.

Andere vraag: Als ik een berg afbeeldingen heb waarbij de sommige breder zijn dan hoog en anderen hoger dan breed, hoe flik ik het um dan dat de langste zijde altijd x pixels is? dus bijvoorbeeld 2 plaatjes geresized naar: 600x300 en 400x600 IPV zeg 600x300 en 600x800?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 10:32

BaRF

bijna kerst

maak een PS action droplet! dat is dan een soort script progje waar je een hele map pictures op los kunt laten en dan haalt ie ze allemaal door die action heen, werkt perfect!

achja nevermind, doosje bonbons voor monster. :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

[wayyy ot]

Spiney ... barf .. alleen niet de goede barf ... :) funny

[/wayyy ot]

Sorry inside joke ... sorta

|{ brrr }] |

Pagina: 1