Toon posts:

Beeld verzakt met LG 795FT+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe monitor na problemen met mijn vorige, ik kon ruilen en ben toen van een LG 775FT naar een LG 795FT+ gegaan.

Wat me nu echter op valt is dat het lijkt of als het beeld in het midden is verzakt, op een manier dat het beeld in het midden lager staat dan uiterst links en rechts. Dit is niet te regelen met de OSD want die is alleen voor de omtrek van het beeld.

Ik ben wel tevreden met de kwaliteit, maar dit ergert me toch wel.

Zijn er meer mensen die deze monitor hebben en hetzelfde probleem?

De videokaart is een Matrox G550, op het andere scherm had ik dit niet, maar dat ding was helemaal niet lekker dus.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Probleem heb ik dus ook met mijn Sony HMD A420. Alleen hierbij verzakt het beeld aan de zijkanten. Je kan er aan instellingen niets doen en sony heeft me dan ook aangeraden trerug te gaan voor garantie. (bij de reparatieboer kunnen ze het wel bijstellen door je monitor open te maken: potmetertjes enzo) Maar ga daar vooral maar niet zelf aanzitten.

Als het je dus stoort: gewoon terugbrengen want uit zichzelf komt het niet goed.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
He dat is wel jammer. Heb ik net een nieuwe monitor en kan ik weer terug, maar ja ik erger me er nu ook aan.

Eerst dacht ik dat het zou liggen aan de ervaring dat het beeld hol lijkt vergeleken met een bol scherm, maar dit is wel wat anders denk ik. Er zijn ook wel vlakke schermen waarbij ik het helemaal niet zie.

Om even een indicatie te geven hoe ver het doorzakt (ook aan de bovenkant van het beeld) ongeveer 2 mm helemaal bovenaan en iets onder het midden nog wel meer. Onderkant van het beeld is wel helemaal recht.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

juist. Bij mij is het dus 2.5 mm. Het lijkt klein maar het is enorm irritant he!? Gewoon teruggaan. Dan ben je hem wel ff kwijt maar dan ben je wel van je probs af.

Ik irriteer me ook enorm maar ik moet em ook nog wegbrengen hoor. Ik kijk er niet echt naar uit om de komende 4 weken ofzo op een 15" te werken thuis.

maarja.

Grappig: bij is ook de onderkant echt helemaal recht en de problemen zitten aan de bovenkant.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd erg irritant, ik wil het graag perfect hebben. Dit is een goede monitor en ik heb ook een goede videokaart dus dan moet het wel goed zijn.

Ze zien me wel weer aankomen daar want kom nu al voor de derde keer bij die zaak ivm met een monitor. Voor andere dingen ook wel tig keer, maar ja, het kost hun niks, is LG garantie-kwestie uiteraard.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja simpel, spullen niet goed? gewoon terug.

Ze kunnen misschien wel vinden dat je zeikt maar je kijkt er wel heel de tijd tegen aan.

Misschien is het trouwens sneller als je het direct met LG regelt?

Verwijderd

Topicstarter
Als je LG benadert sturen ze je door naar teleplan, en daar wil ik het liever niet mee regelen >:)

De zaak waar ik de monitor vandaan heb regelt het wel snel, ze bestelden direct deze terwijl die ander nu wordt opgestuurd. Hopelijk kunnen ze ook zoiets met deze regelen.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dus je krijgt een vervanger oid?

bij sony is dat vast niet zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik een vervanger oid krijg. Heb ook meer het gevoel dat ik geholpen wordt door die zaak dan door LG. Zo hoort het ook want ik heb bij hun gekocht en met LG heb ik in principe niets te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer tweakers die dit gezien hebben bij een LG 795FT+? Komt het vaker voor of is bij jullie het beeld aan alle zijden wel recht?

Verwijderd

kheb hetzelfde schermpje nu 2 jaar, en kheb er geen problemen mee. Nog steeds erg veel plezier ervan, nu als secondary monitor dan.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb er ook geen last van als ik het zo bekijk. Ik weet wel dat de modellen met een groen OSD meer mogelijkheden hebben qua instellingen dan die met een wit OSD (heb ze beide gehad nl.)
Nog een vraagje, heb je hem nieuw gekocht, heb je nog garantie? Zoja, erg je best doen bij de winkel en hopen dat zij (waarschijnlijk ook via Teleplan) een nieuwe voor je kunnen regelen. Ik had een nieuwe gekregen, de service (van Teleplan) is imho niet eens zo heel slecht. Ik weet in ieder geval bijna zeker dat het niet aan je kaart ligt, een G550 is een van de beste 2D kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie hebben geen in het midden naar beneden gebogen bovenkant van het beeld? Dus bij jullie ziet het we allemaal wel recht uit als je er recht naar kijkt?

Ik heb een monitor met witte OSD, ik kan naast omtrek beeld niet meer regelenen.

Ik heb de monitor idd nieuw gekocht, ik heb gewoon garantie, weet niet hoe de zaak dat regelt maar ging laatste keer (775->795) wel soepel en snel.

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:51
Ik heb m'n LG 795FT plus 3* laten omruilen.
Gewoon bellen en ze komen een nieuwe brengen, en dan maar hopen dat die beter is.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom heb je je monitor zo vaak omgeruild? Ging er wat mis of was je er de eerste keren niet tevreden mee?

Was er toen ook sprake van niet recht beeld of wat anders?

Wie heb je gebeld voor omruilen? LG of teleplan?

(Sorry voor stortvloed aan vragen :) )

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:51
1e keer was het beeld verzakt.
2e keer zat er een streep in het beeld
3e keer begon hij te zoemen als er veel wit in beeld was

Voor de service heb ik LG gebeld, er zit namelijk 3 jaar onsite garantie op.

Bij de 1e keer woonde ik nog op 500m bij de funprice vandaan, kom ik daar met monitor onder de arm; "Sorry, maar daar kunnen we niks aan doen. Op dit nummer kun je LG bereiken. Tot ziens!"

Verwijderd

Topicstarter
Zo begint de zaak waar ik hem heb gekocht ook te reageren.

Maar als je LG belt kom je toch bij teleplan terecht of niet? Ik heb hem nog maar een paar dagen, dan krijg ik vast een nieuwe.

Verwijderd

Groen OSD en Wit OSD, grappig
Dit wist ik niet.

Ik heb degeen met Groen/blauw OSD.
Zou je de firmware kunnen patche :)

Hoe dan ook, ik heb erg vaag aan de rechter zeikant
een soort krimp effect, maar niet hinderlijk eingelijk.
Als het me echt stoort dan maak ik hem wel een keer open.

Ff in het schema kijken welke potmeter het moet zijn.
EN voorzichtig proberen.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kep dezelfde monitor, heerlijk ding

ik heb geen last van verzakkingen, super recht, plat, helder en vullend beeld.

alleen als ie koud is, is het beeld wat smaller en langer, maar dat trekt weer bij na +/- 30 min

gewoon terug gaan dan, garantie moet er nog op zitten

Verwijderd

Topicstarter
Ben verder ook erg tevreden hoor, veel beter dan de 775 FT (ook duurder, ok). Geen trillende letters meer en verder erg scherp en goed.

Maar het moet dus wel allemaal helemaal recht zijn. Ik ben nu ook naar teleplan verwezen. Omdat ik de monitor minder dan twee weken heb krijg ik direct een nieuwe, dan wil ik ook wel met teleplan werken, als ik maar geen gerepareerd model (van iemand anders) terug krijg.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 13:14 schreef JeeDee het volgende:
Ben verder ook erg tevreden hoor, veel beter dan de 775 FT (ook duurder, ok). Geen trillende letters meer en verder erg scherp en goed.

Maar het moet dus wel allemaal helemaal recht zijn. Ik ben nu ook naar teleplan verwezen. Omdat ik de monitor minder dan twee weken heb krijg ik direct een nieuwe, dan wil ik ook wel met teleplan werken, als ik maar geen gerepareerd model (van iemand anders) terug krijg.
je krijgt vaak wel een gerepareerd model :( hopen op een goeie dan maar, anders weer bellen...

Verwijderd

Topicstarter
Een gerepareerd model geven voor een nieuwe met een probleem? Dan wordt ik wel echt :( ja.

Serienummer en de hele zooi maar noteren. Ik geef toe, als ie wel helemaal goed werkt zou wel mooi zijn, maar het hoort niet zo.

Hoe kun je eigenlijk zien of ie tweedehands of nieuw is, niet zeker, want ze pakken vast weer als nieuw in. Op deze zaten ook al een soort vingerafdrukken dus ik bij deze ook al zo mijn twijfels.

Verwijderd

Maybe eens zoeken naar een schema als ik jouw was.
En dan uitzoeken welke potmeter je een slinger
moet geven.

De mijne (met groene OSD) kan separaat van het midden
de 2 zijkanten omhoog/omlaag sturen.

Dit is natuurlijk geen correctie van het midden, maar correctie van de zijkanten. Dit zou hetzelde gewenste
resultaat kunnen geven. Maar ik vrees het ergste.

Suc7

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 13:30 schreef JeeDee het volgende:
Een gerepareerd model geven voor een nieuwe met een probleem? Dan wordt ik wel echt :( ja.

Serienummer en de hele zooi maar noteren. Ik geef toe, als ie wel helemaal goed werkt zou wel mooi zijn, maar het hoort niet zo.

Hoe kun je eigenlijk zien of ie tweedehands of nieuw is, niet zeker, want ze pakken vast weer als nieuw in. Op deze zaten ook al een soort vingerafdrukken dus ik bij deze ook al zo mijn twijfels.
Nieuw kun je volgens mij herkennen aan:

* De datum van productie die achterop staat (meestal 1 a 2 maanden eerder dan wanneer je hem gekocht hebt (transport))
* Als er een soort van witachtig papiertje voor je scherm zat met plakbandjes
* Als je een USB sticker erop hebt, die oudere hebben dat niet volgens mij. Ik had er een van Oktober 2000 (was een nieuwe volgens Mycom) gekocht in December 2001 en daar zat geen stickertje op.

Ik heb een tip voor je:
Je komt denk sowieso bij Teleplan terecht, als de winkel waar je hem gekocht heb zijn standpunt vol blijft houden. Ik kan je dan via de site van LG een mailtje sturen naar lg@teleplan.nl Zet hierin je probleem en vermeldt DUIDELIJK dat je hem nieuw hebt gekocht en dus RECHT hebt op een nieuwe. Je krijgt waarschijnlijk een mailtje terug met het verzoek een Excel dingetje in te vullen en een kopie van je aankoopbewijs mee te sturen. (Mailtje zal wel afkomstig zijn van Idis Classen als ik het goed onthouden heb) Als je mazzel hebt bellen ze op dat ze ze op voorraad hebben en vragen ze wanneer ze hem kunnen komen ruilen. Zonee, moeten ze hem bestellen en krijg je binnen een week of 2 telefoon dat ze er zijn. Hierna maken ze een afspraak met je. Ik hoop voor je dat je ook echt een NIEUWE krijgt, aangezien je er echt recht op hebt. Bij mij was dit het geval en ik ben er erg tevreden over.

sorry voor mij uitgebreide verhaal :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat instellen wat jij beschrijft kan ik niet want ik heb de witte/grijze OSD, daarmee kun je alleen de buitenkant instellen. Das wel jammer dus.

Zo als ik het nu hoor heb ik wel een nieuwe, er zat namelijk papier over de voorkant en er zat een usb-tco'99 sticker op. Dat dus wel goed denk ik.

Ik zal goed duidelijk maken dat ik recht heb op een nieuwe omdat ik deze nog maar drie dagen heb.

Bedankt voor de uitgebreide informatie, zo moet het wel lukken met teleplan denk ik.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 15:54 schreef JeeDee het volgende:
Dat instellen wat jij beschrijft kan ik niet want ik heb de witte/grijze OSD, daarmee kun je alleen de buitenkant instellen. Das wel jammer dus.

Zo als ik het nu hoor heb ik wel een nieuwe, er zat namelijk papier over de voorkant en er zat een usb-tco'99 sticker op. Dat dus wel goed denk ik.

Ik zal goed duidelijk maken dat ik recht heb op een nieuwe omdat ik deze nog maar drie dagen heb.

Bedankt voor de uitgebreide informatie, zo moet het wel lukken met teleplan denk ik.
Je hebt sowieso een nieuwer model als je dat witte OSD hebt. Succes.

Verwijderd

Ja maar dat lijkt hem niet te helpen nu :)

Verwijderd

Topicstarter
Een OSD waarmee ik het zou kunnen wegregelen zou niet verkeerd zijn, ik snap niet dat ze dat er uit hebben gehaald.

Nou ja, mooi een nieuw model te hebben. (en hopelijk straks nog steeds)
Pagina: 1