Toon posts:

UPS - Wie heeft er goede ervaringen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

we zijn van plan om eindelijk eens een goede nieuwe UPS aan te schaffen. Nu heb ik hier helemaal geen ervaring mee, wie kan mij een goed merk aanbevelen, en mischien zelfs wel een bepaald model ??

het gaat erom dat de ups de volgende onderdelen moet opvangen:

1 hoofdserver: een compaq proliant ML530
met 1 36 gb SCSI schijf
met 3 IDE schijfjes
een tapestreamer
cd-rom speler
een 15 inch monitor
2x 450 watt voeding

3 bij-servers: 3x standaard workstation
geconfigureerd als bijv. proxy, backup/ghost
server en een firewall voor ons schotel
verkeer.

We hebben nu een zo goed als afgedankte UPS, een "Bestpower Unity/1 single" maar hiervan zijn de accu's niet meer te vertrouwen. Ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven, duzzzz... ik hoop dat ik verder nix vergeten ben te vertellen.

mvg, maikel

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
www.apc.com. hebben nu een leuke aanbieding moet je maaf ff kijken :Y)

Verwijderd

Ik heb een UPS

En geloof me heel gemakkelijk als je moeder drijgt om de stekker uit het stopcontact te trekken :+

ik heb een UPS 1700 en dat bevalt zeer goed ik heb niet alleen mijn pc maar ook mijn beeld op aangesloten!

Verwijderd

Topicstarter
ja leuk voor thuis jah... maar ik zoek iets zwaarders... duzz....

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 17:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

apc heeft goede zware ups dus gewoon ff op hun site kieken

blup

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
Op vrijdag 08 maart 2002 11:17 schreef 2611 het volgende:
ja leuk voor thuis jah... maar ik zoek iets zwaarders... duzz....
APC heeft een hoop geschikte modellen, ook voor servers. De Smart UPS serie bijvoorbeeld. Op bovengenoemde site kan je heel eenvoudig berekenen hoeveel je nodig hebt.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

mvds

Totally awesome!

Ik had een APC 420VA Backups Pro. En die was genoeg om mijn PC gedurende 10-15 minuten in de lucht te houden voordat de software hem netjes afsloot.

Als jij er zo'n zware belasting aan wilt hangen kan je denk ik beter voor een 5KVA uitvoering gaan.

Verwijderd

Ik heb thuis een MGE UPS, het model Evolution 800 (800vA) en dat ding doet prima zn werk. Hangt een zware pc aan (235watt voeding, 3 schijven, veel koelers en een geforce) met een 19" en is zo ong. 40% belast. Dat geef me 20mins power als de stroom wegvalt.

Heeft me 309 EURO gekost, was net iets goedkoper dan een vergelijkbaar APC model :) Er is ook nog het 1500 model (1500vA) maar die is een stuk duurder. Beide UPS-en kun je krijgen in een rackmount of een standalone mode.

Meer info op www.mgeups.com en hier is een datasheet van de verschillende modellen.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Die APC's kan ik je zeker aanraden.
Ik heb ook met goedkopere UPS-jes gewerkt, maar dat is vaak toch net ff wat minder.
Bijkomend voordeel is dat bij W2000/XP de APC's standaard al ondersteund worden (drivers is dus geen probleem)
Kun je je server gewoon netjes laten afsluiten, wanneer de stroom er echt lang vanaf is en de accu's dus bijna leeg zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, ik ben zelf ook weer ff aan het zoeken geweest, en ik heb mijn eisen alweer iets uitgebreid :) het moet een on-line ups worden. en ik ben nu bezig met de precieze berekening van de benodigde power output.

hier zijn ff de technical specifications van de APC Back-UPS pro 1400:

*Output
Output power capacity 1,400 VA
Output power capacity 950 Watts
Nominal output voltage 230 V
Waveform type Stepped approximation to a sinewave
Output Connections (4)IEC 320 C13
(2)IEC Jumpers

duzz... als onze server 2 keer over een 450 watt voeding heeft=900 watt, dan zou het kunnen. op de voeding zelf staat 6,7 ampere, dit lijkt mij wat aan de hoge kant. volgens mijn bereking komt het op 3,9 ampere uit. de monitor die erbij staat is 230v/1,5a= 360 watt. hoelang kan dit setje nu precies blijven draaien ?? ik had iets berekend en kwam op 1,55 uur uit... maar ben niet helemaal zeker van mijn zaak :>

Verwijderd

1.5 uur is echt teveel hoor, het zullen eerder een paar minuuten zijn op volledige belasting. Net genoeg tijd zodat die server zich mooi kan uitzetten voor de power helemaal weg is.

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Wij hebben hier op mijn werk (een school) alleen maar apc spul.
Goeie ervaringen mee.

You can't free a fish from water.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
1,5 uur... Dan heb je zo'n denk ik een koelkast vol met accuzuur nodig...

Of je koopt meteen een aggregaat. Dan is het zo: <stroom weg> -> server gata op ups -> aggregaat gaat starten: jingjingjingjingjingjingjing * VROEM! VRoEM VroeM.. frrrrrrrrrrrrrrr | en dan kan je al je pc's aan dat ding hangen en zelf de buren van stroom voorzien (met een beetje aggregaat)

Maar dat kost ook wel wat

iig: Hoe vaak valt de stroom uit? :7

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Overigens: kun je de accu's van de oude UPS niet beter vervangen? Dat zal een heel stuk goedkoper zijn.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:12
De stroom valt in Nederland bijna nooit uit, een UPS lijkt me dus niet echt nodig, tenzij die server echt heel erg belangrijk is.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Op vrijdag 08 maart 2002 15:25 schreef polaris het volgende:
Overigens: kun je de accu's van de oude UPS niet beter vervangen? Dat zal een heel stuk goedkoper zijn.
Denk het wel, bijna altijd 12v of je zet er gewoon nog een paar auto-accu's naast, 200 Ah bijvoorbeeld >:)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 15:25 schreef polaris het volgende:
tjah... das waar... maar ik kan geen dealer\reseller vinden die die accu's verkoopt... had ik al na gezocht... als jij wel een adresje hebt... give me a call >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 15:49 schreef Pc123 het volgende:
De stroom valt in Nederland bijna nooit uit, een UPS lijkt me dus niet echt nodig, tenzij die server echt heel erg belangrijk is.
tja... dit is ook al zoiets... "niet echt nodig" maar wat als hij wel uitvalt... echt zo'n "stel dit, stel dat-verhaal". We willen hier gewoon een goede UPS... PUNT!
nie verkeerd bedoelt hoor. maar zo willen we het gewoon.

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 11:44 schreef obsidian het volgende:
Ik had een APC 420VA Backups Pro.
Hey, die heb ik ook :)

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 15:49 schreef Pc123 het volgende:
De stroom valt in Nederland bijna nooit uit..
Goh, is afgelopen jaar anders pas een keer of 5 gebeurd hier.

Fijn hoor als dan je hele bedrijf plat ligt.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:40

AcouSE

Swedish Chef

Waarom moet je die monitor er ook bij hebben? Moet je er per sé op kunnen werken als het el-net plat ligt?

Ik geloof niet dat je die 2x450W 100% gebruikt.Kun je niet eens meten hoeveel stroom die server trekt?
Op dinsdag 12 maart 2002 12:09 schreef warp het volgende:
Goh, is afgelopen jaar anders pas een keer of 5 gebeurd hier.

Fijn hoor als dan je hele bedrijf plat ligt.
Zonder stroom ligt je bedrijf natuurlijk sowieso plat. Het gaat er meer om dat je je server netjes kan afsluiten.

Verwijderd

wij hebben hier 2 servers op een SVEC UPS staan.
Type FD7600. Stroom was laatst uitgevallen.
Konden we gewoon rustig de servers afsluiten. Nix aan het handje :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op dinsdag 12 maart 2002 12:00 schreef 2611 het volgende:

[..]

tjah... das waar... maar ik kan geen dealer\reseller vinden die die accu's verkoopt... had ik al na gezocht... als jij wel een adresje hebt... give me a call >:)
Vertel eerst es welke accu's er nu inzitten (spanning "Volt" / stroom "Ampere")
Ik heb een Smart-UPS 1000 op me slaapkamer staan.
De accu's waren stuk, te veel/lang vermogen van gevraagd.
Gezien ze al een nieuwe gekocht hadden, mocht ik deze wel meenemen.
Anders ging die toch naar het grof vuil.

Was voor fl.200,00 gulden klaar.

And The Only One

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Een zware server als een ML530 (zal wel Xeon zijn met leuke RAID-schijven enzo) gaat wel wat trekken van je UPS.
Uiteraard heeft Compaq zelf ook een hele range aan UPSen.
Let wel op dat sommige modellen (zeker de zwaardere) een aparte spanningsrail nodig hebben. Deze plug je dus niet zo maar even in een wandcontactdoos (ze hebben niet eens een stekker).

Software die alle op de server draaiende processen afsluit zit bijgeleverd. De server gaat dan netjes down.
Let wel ff op wat er draait op de server, zo heeft exchange bijv. veel langer de tijd nodig om af te sluiten als een gewone file-en-print-server. Zorg er dus voor dat de UPS zo lang vol kan houden.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op dinsdag 12 maart 2002 12:00 schreef 2611 het volgende:

[..]

Er zitten haast altijd 12v accu's in. Je kan eventueel een auto-accu nemen, die is nog goedkoper ook dan zo'n speciale UPS-accu. Dat heb ik ook gedaan toen de accu van mijn eigen UPS versleten was. Hij paste er uiteraard niet in, maar ik heb hem ernaast gezet en met dikke draden aan de UPS verbonden. Het werkt prima.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb al jaren een apc smart ups 420, bevalt goed :)

zekers aan te raden, neem als je een echt goede wilt deze

apc 3000

http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=SU3000INET&language=en&LOCAL.APCCountryCode=WW

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 12:26 schreef AcouSE het volgende:
Zonder stroom ligt je bedrijf natuurlijk sowieso plat. Het gaat er meer om dat je je server netjes kan afsluiten.
Nee hoor, wij niet *D

Wij hebben een hele dikke Merlin Gerin UPS met aggegraat eraan, blijft dik 2 dagen draaien zonder stroom :)

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:43

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Pagina: 1