Toon posts:

[PHP] HTTP_POST_VARS geeft error...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een script geschreven dat een file upload doet..

op de ene PHP versie (4.0.6) krijg ik het file_path (dus de temp upload) via: $HTTP_POST_VARS[file][name]

bij een 2e PHP versie (4.1.1) krijg ik een fout en moet ik $file gewoon aanroepen...

is dit een fout van mij of komt dat door de PHP versie? of is het een andere instelling?

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Dit kan je instellen in php.ini onder de optie trackvars, dacht ik. Zie ook de PHP-manual, daar staat het vast wel in.

In PHP 4.1.1 wordt trouwens ook gebruik gemaakt van de nieuwe globals ($_POST, $_GET etc.)

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Gebruik eens $HTTP_POST_FILES['file']['tmp_name']... :)

Zie verder de manual

On track

Verwijderd

Topicstarter
een andere vraag (ik denk doe maar geen extra topic openen zijn er al genoeg)

Hoe kan ik checken of een GIF file ook echt een gif file is?

ik bedoel namelijk zo: ik kijk nu naar de extentie of die gif is... maar dat is natuurlijk ook niks want als ik bijvoorbeeld een html bestand rename naar gif doet ie het gewoon uploaden en als ik dan dat filetje aanroep dan laat ie gewoon de HTML code zien en dat is niet de bedoeling... (beetje gevaarlijk misschien)

Verwijderd

PHP:
1
<?$picture = @GetImageSize($image);$width = $picture[0];$height = $picture[1];$type = $picture[2];if($type==1) echo "Dit is een gif.";if($type==2) echo "Dit is een jpg.";if($type==3) echo "Dit is een png.";?>

Verwijderd

Topicstarter
thnx people kan weer vooruit :D
Pagina: 1