Toon posts:

UT server draait, maar remote connecten wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb UT nu dedicated server draaien. Ik kan wel connecten van binnen het netwerk maar niet van buiten. De log van UT :
code:
1
2
3
4
5
UdpBeacon dm-Turbine.UdpBeacon0 (Function IpDrv.UdpBeacon.BroadcastBeacon:0054) SentText: sendto failed
Webserver is not enabled.  Set bEnabled to True in Advanced Options.
Initiating local logging...
Initiating world logging...
Game engine initialized

Als er dan iemand van buitenaf connect :
code:
1
2
3
4
NotifyAcceptingConnection: Server MyLevel accept
Open MyLevel Thu Mar  7 14:51:25 2002 IPADRESS:2426
NotifyAcceptingChannel Control 0 server Level dm-Turbine.MyLevel: Accepted
Level server received: HELLO REVISION=0 MINVER=400 VER=436

Maar op de pc van buitenaf staat connecting, maar verder komt ie ook niet.

Nu draait er een ipchains vuurmuur op dezelfde machine (overigens zit hier ook direct adsl aan), heb ik de volgende rules gemaakt :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#UNREAL
$path_ipchains -A input -p udp -i $ext_if -s any/0 -d $ext_ip --dport 7777 -j ACCEPT
$path_ipchains -A output -p udp -i $ext_if -s $ext_ip --sport 7777 -d any/0 ! -y -j ACCEPT
$path_ipchains -A input -p udp -i $ext_if -s any/0 -d $ext_ip --dport 7778 -j ACCEPT
$path_ipchains -A output -p udp -i $ext_if -s $ext_ip --sport 7778 -d any/0 ! -y -j ACCEPT
$path_ipchains -A input -p udp -i $ext_if -s any/0 -d $ext_ip --dport 7779 -j ACCEPT
$path_ipchains -A output -p ud[ -i $ext_if -s $ext_ip --sport 7779 -d any/0 ! -y -j ACCEPT
$path_ipchains -A input -p udp -i $ext_if -s any/0 -d $ext_ip --dport 27900 -j ACCEPT
$path_ipchains -A output -p udp -i $ext_if -s $ext_ip --sport 27900 -d any/0 ! -y -j ACCEPT

Iemand nog een idee ?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op donderdag 07 maart 2002 15:40 schreef TormentoR het inmiddels verwijderde volgende:
geen idee :+
Zou je dit soort replies voortaan achterwege willen laten? Dit is de HK niet (niet dat je daar al in kan, anyway). Laat dit een waarschuwing zijn.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

zet logging eens aan voor alle poorten. Ik heb het idee dat hij namelijk op een connectie over een andere poort wacht die dus niet wordt aangemaakt en dat hij daarom op connecting blijft hangen....

Heb je toevallig de ident poort geignored in plaats van geclosed?

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

ident? wat heeft die met Unreal te maken?

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 15:46 schreef TormentoR het volgende:
ident? wat heeft die met Unreal te maken?
identd wordt voor algemene identificatie gebruikt. Ook bv. op IRC. Als je die poort ignoret kan het een eeuwigheid duren voordat je op IRC bent ingelogd. Misschien geldt dat dus ook voor UT

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai trouwens de vuurmuur van adsl4linux.nl

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

UT kon maar op 1 port luisteren dacht ik. Dus als je opgeeft dat ut moet luisteren op het ip van buiten het netwerk. Zou het wel moeten lukken

signature has expired

Pagina: 1