WinVNC erg langzaam over een 100mbit netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 15:00
Hey ik gebruik WinVNC op m'n internet server te configureren op afstand, maar zelfs als ik op mijn eigen thuisnetwerk zit gaat het erg langzaam (+- 1 of 2 fps). Weet iemand waar dit aan ligt?
specs client: zie onder
specs server:
pentium 100 met 32 mb geheugen

(Het is trouwens ook erg langzaam als ik met een pentium 166MHz inlog op m'n eigen coputer (zie specs))
Weet iemand hoe je VNC zo kan laten lopen dat het vloeiend beeld geeft? Dat moet kunnen volgens de online-help

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heb ik ook last van :?

Kan je hem ook ontzichtbaar laten lopen? Zodat hij niet in de systray komt en Ctrl+Alt+Del? Ik heb hem al wel uit het software menu kunnen krijgen.

Juist

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
De snelheid van winvnc laat nog wel eens wat te wensen over. de resolutie omlaag schroeven en de kleurdiepte op 8 bit zetten helpt veel. Wat nog het meeste helpt is om vnc niet het volledige scherm te laten pollen, maar alleen het actieve. het geeft af en toe een beetje brak beeld, maarja je kan niet alles hebben :)

En Jeldert, je kan winvnc niet onzichtbaar laten lopen. het is immers een remote management programma, geen remote spy programma. maarja, zoals al eerder opgemerkt is in een ander vnc topic (hint hint, search), de source code is beschikbaar :) duzz hobbien maar. Volgensmij kun je met pc anywhere alles verbergen en zorgen dat de user nix aan kan passen. nog een mogelijkheid is Zen van Novell.

suc6

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 15:40
op de website van vnc kan je bij de links een site vinde waarop tightvnc staat->http://www.ce.cctpu.edu.ru/vnc/

<Hier: http://www.uk.research.att.com/vnc/extras.html vind je ook nog een paar andere goodies voor vnc als je wilt>

Ikzelf ben sinds vorige week overgestapt op Remote Administrator(http://www.famatech.com/). Gaat stukken beter dan winvnc(of tightvnc). Zitte ook nog een paar andere leuke dinge bij deze RA, zo kan je via het client proggie:
-telnette
-alle drives zijn geshared van de server en je kan heel simpel files overbrenge naar de client pc en omgekeerd
-server laten rebooten zonder eerst moete in te logge en via start gedoe te gaan. Aanrader vind ik, client is trouwes maar 1mb groot, wel wat groter dan vnc maarja, je wint wel performantie :)

Ow ja! je kan deze RA als service late runnen op de server pc, dus via services kan je em opstarte(dúh) en geen stom icoontje meer in de sys tray :)

PS. je kan ook de refresh rate hoger/lager zette van deze RA, ook best handig
voila,dit was het laatste van mijn pleidooi voor Remote Admin. :D

• PipelineNoise
Is dat Remote Administrator echt real-time over een snel netwerk met snelle comps?

En een vriend van me gebruikt Terminal Server en is daar erg positief over. Heeft hier iemand daar ervaringen mee?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13
Ik denk dat het een combinatie is

P100 & prog

Bij mij loopt dat standaard sloom als ik het op een AMD t-Bird doe gaat het prima

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Op vrijdag 08 maart 2002 07:16 schreef EmBee het volgende:
Ik denk dat het een combinatie is
P100 & prog
Bij mij loopt dat standaard sloom als ik het op een AMD t-Bird doe gaat het prima
Dus niet: op een dual pentium3-733 met 1GB memory en RAID-5 ultra SCSI-3 disks over 100Mb switched netwerk is ook traag. VNC is gewoon niet snel. Accepteer het, of gebruik wat anders...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48
VNC is gewoon traag, maar wel gratis.
Als je win2k server (of WinXP pro) draait is Terminal Services natuurlijk veel beter.

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 07:39
Op donderdag 07 maart 2002 21:40 schreef darkske het volgende:
Ikzelf ben sinds vorige week overgestapt op Remote Administrator
Thanx voor de hint!
Ben nu zelf ook van vnc af.. Remote Administrator is echt veel sneller dan vnc, en heeft meer functies.
File Transfer gaat jammer genoeg wel erg traag (200-300 kb/s), maar er kan gewoon gebruikt gemaakt van worden, netzoals de handige telnet functie.

Nice! :)

Smash forehead on keyboard to continue

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:04
Ik gebruik VNC met alle plezier op mijn NT (P120) bak te remoten.

Wat is snelheid :?

Als je echt snelheid wil hebben dan moet je een monitor aansluiten toch :?

Wat je in elk geval wel moet doen is de videokaart op 8bits zetten hoger heb je toch niet nodig voor een server daar kijk je in verhouding toch weinig op.

Ik voeg alleen maar af en toe een gebruiker toe of doe systeemonderhoud.

• PipelineNoise
Ik ben nu overgestapt op Terminal Services (dat zit standaard bij WIndows XP) en dat gaat over een netwerk echt supersnel, via internet heb ik nog niet getest, maar ik raad iedereen aan die WIndows XP heeft om TS te gebruiken!

• cErEaL_KS
Op vrijdag 08 maart 2002 09:20 schreef dhm00 het volgende:
Wat is snelheid :?

Als je echt snelheid wil hebben dan moet je een monitor aansluiten toch :?
Dit is tweakers.net, speed is everything ;)
Enige voordeel van VNC is dat hij automatisch het clipboard overneemt, van de host en de client, zodat je tekst kan kopieeren van je eigen pc naar de host en vice versa.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op vrijdag 08 maart 2002 16:56 schreef cErEaL_KS het volgende:

[..]

Dit is tweakers.net, speed is everything ;)
Enige voordeel van VNC is dat hij automatisch het clipboard overneemt, van de host en de client, zodat je tekst kan kopieeren van je eigen pc naar de host en vice versa.
Dat kan met Remote Admin ook hoor. Die ik nu dus ook gebruik :P

Juist

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 14:15 schreef ernstblaauw het volgende:
Ik ben nu overgestapt op Terminal Services (dat zit standaard bij WIndows XP) en dat gaat over een netwerk echt supersnel, via internet heb ik nog niet getest, maar ik raad iedereen aan die WIndows XP heeft om TS te gebruiken!
is idd supersnel! :)

via ISDN, en zelfs via modem (56k) is het goed te doen! :)

• cErEaL_KS
Op vrijdag 08 maart 2002 17:26 schreef Jeldert het volgende:

Dat kan met Remote Admin ook hoor. Die ik nu dus ook gebruik :P
Nee ik had het over automatisch..

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

je ziet de cpu load erg omhoog schieten bij langzame pc's zodra je het programma start.. (tot de 300 mhz)

zodra je je muis uit t scherm beweegt gaat de cpu load van 100 terug naar 5 bij mij dus die p100 is gewoon te sloom

• sverzijl
Op zondag 10 maart 2002 05:08 schreef Klauwhamers het volgende:
je ziet de cpu load erg omhoog schieten bij langzame pc's zodra je het programma start.. (tot de 300 mhz)

zodra je je muis uit t scherm beweegt gaat de cpu load van 100 terug naar 5 bij mij dus die p100 is gewoon te sloom
Dat is niet alleen bij trage PC's hoor. Op de dual pentium 1.1Ghz servers hier is dat nog steeds zo.

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 12:46
Je hebt ook nog een open source VNC, die misschien wat sneller is:

http://www.tightvnc.com/

• sverzijl
Op dinsdag 12 maart 2002 06:54 schreef STINGnl het volgende:
Je hebt ook nog een open source VNC, die misschien wat sneller is:

http://www.tightvnc.com/
Deze zou wel sneller moeten zijn, maar ik merk er weinig van (op een ouderwets 16Mbps token ring netwerk :) Maar voor het doeleinde waarvoor we hier remote admin op een 10-tal servers doen is VNC ruim voldoende. Meeste zaken kan je zowieso remote doen zonder VNC (user mgt, aanmaken van shares, security, stoppen/starten van services, task scheduling etc).

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16
Op de een of andere manier geeft bij mij een TightVNC server met een normale VNC client het beste resultaat.
Pagina: 1