laptop accu dood? @rf neeeee!

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 17:41
ik heb een mooi laptopje van nu anderhelf jaar oud [celly533 192mb 10gb 12.1TFT]

had ik er bij aankoop maar een li-ion accu bijgekocht [alles bij norrod weg] voor 300,-. is gewoon huismerk norrod laptopje [hebben ze allang niet meer]

vandaag viel hij opeens uit toen ik op de accu werkte. ik kom thuis. plug hem in. gaat netjes laden.. maar even naar winXP. gaat het accu-laad lampje groen knipperen. ik mn handleiding opgraven.

"the light of the indicator will blink when the battery is overheated"

zucht. is dat ding nog te redden? helemaal laten leeglopen en vol laten lopen en kijken of ie het dan doet? hij laad hem trouwens nog netjes op naar de 35-40% en dan gaat hij knipperen.

het leuke is dat het een vaag merkje is van een of ander bedrijf in taiwan [zie: http://www.clevo.com.tw/ ] en dat vast niet meer hier te krijgen is :(

Verwijderd

ooit er aan gedacht om dat ding eens even te laten rusten en gewoon een dagje uit te laten staan?? ik zou iig wel even wachten met een nieuwe kopen!

• slacksoff
hmmm doe ik wel vaker.. ding staat vaak in het weekend niks te doen dus ik ga nu kijken of ik hem aan de gang krijg en anders laat ik hem een weekendje rusten. [laptop staat nu aan met accu eruit]

Verwijderd

ik hewb het ook een keer gehad met een laptop maar toen ging hij oranje knipperen dit was een ander merk. Toen was de processor doorgebrand. Dus hoop niet dat dat bij jouw ook het geval is

• slacksoff
ooh nee sorry misschien leg ik het wat vaag uit. de laptop werkt nog. perfect.. alleen de accu doet het niet goed. hij loopt wel op de accu maar valt dan snel uit. dan wil ik hem laden .. dat doet ie ook even maar dan gaat het lampie knipperen van "accu oververhit"

ik heb hem nu gewoon aan staan in dos op de accu . eens zien hoe het nu gaat.. als ie uitvalt laad ik hem dan weer op.