Toon posts:

lawaai van Thermaltake Dragon III

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze koeler voor mijn nieuwe AthlonXP gekocht, die ik van't weekend in elkaar ga zetten. Maakt deze koeler veel lawaai?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Botweg: Ja

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 07:51
Kheb 'm net een week draaien, ik werd er een beetje gek van eerlijk gezegd.
Ik heb 'm nu op 7V draaien je hoort 'm amper, en hij koelt nog goed.
D'r komt een Rheostat aan, dan kan ik d'r een beetje tussenin zitten.

Ik weet niet hoeveel RPM ie maakt op 7V maar volgens mij is ie door dat grote blok koper nog behoorlijk goed.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
duidelijk toch :) niet kopen dus, ding maakt lawaai!

het is net of je naast een F16 staat ofzo.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op donderdag 07 maart 2002 14:51 schreef Icey het volgende:
duidelijk toch :) niet kopen dus, ding maakt lawaai!

het is net of je naast een F16 staat ofzo.
Veel herrie idd, maar ook een koele proc ;) . Met een beetje isolatie van de kast is het misschien nog te harden.
Ik heb 'm zelf ook, maar ik moet m'n kast nog isoleren :) , dus tot die tijd ligt 'ie in de kast braaf te wachten.

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 07:51
'T is wel een mooie koeler voor als je een window hebt :)

Verwijderd

Ik heb twee van deze koelers :D. Imagine the noise! Hoe kan ik het voltage van de fan instellen? Ik heb een Chaintech 7VJDA. Ik kan in de bios niets ontdekken.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op donderdag 07 maart 2002 21:28 schreef spikelee het volgende:
Ik heb twee van deze koelers :D. Imagine the noise! Hoe kan ik het voltage van de fan instellen? Ik heb een Chaintech 7VJDA. Ik kan in de bios niets ontdekken.
Dat kan je niet via je bios doen dat is alleen hardware matig te doen .... bijv een potmetertje ertussen of gewoon een fanbus maken >:) ;)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Wat is een fanbus? Klinkt wel stoer...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

Verwijderd

Ik heb ook een orbje III maar het valt nog wel mee, ik heb hem in de woonkamer staan :D of ik ben al doof aan het worden >:)

Verwijderd

Dat ding maakt inderdaad keiveel lawaai, maar hij koelt werkelijk verschrikkelijk goed, want mijn temps zijn errug laag (29 idle), dus dat zit wel goed.
Nog een pluspunt is het design, maar je zult aan het geluid moeten wennen. Mijn oplossing is een koptelefoon :)

Verwijderd

Heeft iemand een progje waarmee je in windows de temp van je processoer kan uitlezen? Mijn bios kan het wel, maar ik neem aan dat de temp alweer flink gezakt is als uit reboot. Op die manier kan ik de temp van mijn processor in windows in de gaten houden, terwijl ik aan de (nog niet, maar binnenkort wel) ingebouwde potmeter ga draaien. dan kan je zelf kijken wat de optimale temp/noise level is. :D
Pagina: 1