Toon posts:

Club 3D of Hercules ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen bij: http://www.sallandautomatisering.nl/

Het gaat mij tussen 2 kaarten:
1: Club3D ATI Radeon 8500 Pro 64M D/T (€231)
2: Hercules 8500LE 64MB Tv-Out Retail (€215)

Ik weet niet op welke snelheid die CLub3D draait, alleen weet ik dat de hercules op 250/250 loopt met 4ns geheugen.

Welke kaart kan ik het beste voor kiezen?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Hercules.

Verwijderd

Zeker Hercules

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou ik dan juist voor die Hercules gaan?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Hier stond iets onzinnigs ;)

Verwijderd

Ik heb een Club 3D Geforce II 64Mb DDr tv-out kaart. En deze is gewoon goed, net zoals de Asus Geforce II 64Mb DDr tv-out kaart. Dus je gooit eigelijk je geld weg aan een bekender merk, dat is dom.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 14:49 schreef ExiRana het volgende:
Ik heb een Club 3D Geforce II 64Mb DDr tv-out kaart. En deze is gewoon goed, net zoals de Asus Geforce II 64Mb DDr tv-out kaart. Dus je gooit eigelijk je geld weg aan een bekender merk, dat is dom.
dit werd gezegd
''Het gaat mij tussen 2 kaarten:
2: Hercules 8500LE 64MB Tv-Out Retail (€215)''

gooit geld weg??? die hercules is goedkoper |:(
en bekender merk, dus ik zou de hercules pakken.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

De pro draait op 275/275. Dus als je een iets snellere kaart wilt moet je de pro nemen. En dat de hercules beter is, is bullshit aangezien ze beiden het reference design volgen. Gewoon de Ati drivers gebruiken en je hebt een kaart die net zo snel is als de Ati retail. :)

Verwijderd

kies hercules:

-A-merk
-toch reference design, dus alles is zelfde
-betere garantie van hercules

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 07 maart 2002 18:04 schreef Prikkeldraad het volgende:
kies hercules:

-A-merk
-toch reference design, dus alles is zelfde
-betere garantie van hercules
Niet alles is hetzelfde. De Pro draait namelijk op 275/275 en de Hercules draait op 250/250. :) Klein detail.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
EN de hercules heeft 4ns geheugen lees ik hierboven dus weinig OC mogelijk :(

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

ja ook dat dvi en VGA niet tegelijk kan ofzo (hydravision:S) kan ook niet maar ok

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kijk gewoon naar de extra's.. snelheid/kwaliteit maakt ZO weinig uit onderling tussen grafische kaarten tegenwoordig dat je echt geen miskoop meer maakt met een 'b-merk'.. die zogenaamd mindere merken zijn ong. evengoed

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 22:22
voor zover ik weet hep de hercules geen dualmonitor en de club3d wel

is nogal verschil dacht ik zo nja voor sommige althans

iRacing Profiel

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 07 maart 2002 18:31 schreef VeldKoe het volgende:
kijk gewoon naar de extra's.. snelheid/kwaliteit maakt ZO weinig uit onderling tussen grafische kaarten tegenwoordig dat je echt geen miskoop meer maakt met een 'b-merk'.. die zogenaamd mindere merken zijn ong. evengoed
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Als het zo is dat de fabrikanten allemaal het reference design volgen klopt het wat je zegt. Maar in dit geval is dat niet het geval. Hercules heeft een kaart die volgens het reference design van de OEM kaart gebouwd is. En dat wil zeggen dat de kaart op 250/250 draait. Powercolor daarintegen heeft gebruik gemaakt van het reference design van de retail uitvoering, waardoor ie dus op 275/275 draait. En dat verschil merk je dus wel...

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39

TdV

Het klopt dat die hercules geen dual monitor ondersteund en de club3d wel. Dat bespaart weer een paar dollar voor de fabrikant he...beetje jammer...

Verwijderd

hoe zou het met het verschil in 2d kwaliteit zitten?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op donderdag 07 maart 2002 18:00 schreef ilame het volgende:

[..]

dit werd gezegd

ExiRana bedoelde het anders denk ik... Je gooit je geld weg als je een asus zou halen ipv een club 3D :)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Wie durft hier Hercules te zeggen? Kijk maar eens op hun site, dat is een teruggeklokte LE, 250/230. De Club3D Ati Pro is een 275/275 versie. De keuze lijkt me niet zo moeilijk nu.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op vrijdag 08 maart 2002 10:50 schreef mahakim het volgende:
hoe zou het met het verschil in 2d kwaliteit zitten?
Doordat hercules betere filters gebruikt, zal de Hercules wel beter qua 2D kwaliteit zijn.

Maar het zou ook maarzo kunnen zijn dat het niets uitmaakt omdat ze volgens het reference design gemaakt zijn.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Je betaalt die 20 euro extra voor 275/275 ipv 250/250 en Dual Monitor (op die Club3D zitten 2 RAMDACs).
Je moet voor jezelf betalen of je dat het geld waard vindt, maar ik zou alleen al het snellere geheugen en de hogere clock-speeds dat 10% prijsverschil al waart vinden :)

Specs

Verwijderd

de Hercules heeft GEEN dual-monitor support, en ik weet niet of de Club3d dat wel heeft en hoeveel ns en hoeveel mhz core/mem...

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 18:00 schreef ilame het volgende:

[..]

dit werd gezegd

De Pro is sneller. |:(

Verwijderd

Vraag me af of dat ook echt de pro is, kan het me nauwelijks voorstellen. Vind het dan ook jammer dat niet bij alle winkels de specificaties erbij staan. Heb het vermoeden dat je best wel eens de standaard (250/250) versie thuis zou kunnen krijgen. Lijkt er trouwens wel op dat de Radeon8500(LE) m'n volgende kaartje gaat worden. Of de Ti4200... even wachten tot ze ook daadwerkelijk uit zijn alleen :P
Pagina: 1