Toon posts:

[PHP] users op dit moment op de site...

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een site te maken, en heb ik ook een optie om te zien welke users er ingelogged zijn, ik doe dit dmv de records in een logged_on tabel.

Maar nu wilde ik eigenlijk de users laten zien die nu echt op de site zitten, iemand een idee hoe ik dit kan maken?

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Tabelletje bijhouden, zodra iemand connect?

=( Protected by witchcraft )=

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 14:31 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Tabelletje bijhouden, zodra iemand connect?
maar hoe weet ik of iemand niet meer op de site zit?

het zou mooi zijn als ik het met mijn logged_on tabel zou kunnen doen :p

Verwijderd

Lompe manier, die volgens mij wel werkt, is een iframe (bijvoorbeeld) naar een pagina die steeds refresht. Zo kun je doorgeven dat je zelf nog on-line zit en kun je opvragen wie er nog meer op je site aanwezig zijn. Als er een aantal keer niet gerefresht is door een persoon zit deze niet meer op je site.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Neem gewoon aan dat iemand het na zijn laatste pagina aanvraag een x aantal minuten uithoudt op die pagina en daarna vertrokken is.

Rustacean

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Gebruik je sessies? Ik dacht dat voor elke sessie een file werd aangemaakt in /tmp. Je kan dan vergelijken met een tabel met users (waar ook het laatste sessieID instaat) wie er online is.

Makkelijker is het boven elke pagina zetten van een dbQuery die de onlinetimestamp in de user tabel die set.
Elke keer dat je wilt weten wie er online is, dan query je die tabel op elke waarde van bijv nu tot 5 minuten voor nu

Verwijderd

Sessies blijven erg lang in /tmp staan.
Wat mij een oplossing lijkt:
Op het moment dat er een pagina wordt opgeroepen doe je een insert in een tabel.
Die ziet er bijv zo uit:

ID (int)
UserID (int)
LastView (timestamp)

nou, en je doet dus een COUNT(*D op de records die een LastView hebben die binnen de afgelopen 10 minuten iets heeft laten viewen. Uiteraard kan je van die 10 minuten ook iets langers of korters maken...
Suc6
[edit]
Sorry, glimi was voor :D |:(

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[search=php users online]
lijkt me duidelijk
als je daarna een gerichte vraag hebt ben je van harte welkom

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1