Dag beste mensen, ik heb een vraag. Als ik een random waarde laat weg schrijven naar een bestand, hoe krijg ik dan een puntkomma of een | tussen de waarden in het textbestand.???
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Gewoon na elke keer je de waarde wegschrijft, ga je de seperator erachter plaatsen?Op donderdag 07 maart 2002 14:15 schreef niksweerd het volgende:
Dag beste mensen, ik heb een vraag. Als ik een random waarde laat weg schrijven naar een bestand, hoe krijg ik dan een puntkomma of een | tussen de waarden in het textbestand.???
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik heb nog nooit C++ geleerd, maar uit ervaringen uit basis cursus C zou ik zeggen:Op donderdag 07 maart 2002 14:35 schreef niksweerd het volgende:
Dit is de code die we hebben:
while (i<20) {
waarde = random (30);
vb1.put (waarde);
vb1.put ("|");
i++
}
vb1.close();
return 0;
En dat werkt dus niet, hij schrijft de waarden wel, maar zonder die separator.
Zodoende!!!
Please
Als je gewoon std::ofstream gebruikt dan is hetOp donderdag 07 maart 2002 14:35 schreef niksweerd het volgende:
Dit is de code die we hebben:
while (i<20) {
waarde = random (30);
vb1.put (waarde);
vb1.put ("|");
i++
}
vb1.close();
return 0;
En dat werkt dus niet, hij schrijft de waarden wel, maar zonder die separator.
1
2
3
4
5
6
| #include<fstream>
std::ofstream file("filenaam.txt");
for( int i = 0, i!= Max-1; ++i )
file << random(30) << "|";
// geen separator maar end of line voor laatste element
file << random(30) << std::endl; |
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Nee; in C++ mag je een functienaam overloaden; dan wordt de correcte versie gekozen op basis van de argumenten. Vergelijk het met + in C, de goede versie daarvan wordt gekozen op basis van wat er links en rechts van staat. Alleen is het in C++ uitgebreid naar alle functies.Op donderdag 07 maart 2002 14:37 schreef DiEana het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit C++ geleerd, maar uit ervaringen uit basis cursus C zou ik zeggen:
vb1.put (waarde);
--> dat is een integerwaarde
vb1.put ("|");
--> dat is een string
Moet je dus een andere functie aanmaken?
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
ok, handig om te weten, bedanktOp vrijdag 08 maart 2002 10:11 schreef MSalters het volgende:
[..]
Nee; in C++ mag je een functienaam overloaden; dan wordt de correcte versie gekozen op basis van de argumenten. Vergelijk het met + in C, de goede versie daarvan wordt gekozen op basis van wat er links en rechts van staat. Alleen is het in C++ uitgebreid naar alle functies.
Dit is behoorlijk belangrijk, omdat je anders geen generieke code kunt schrijven.