vraagjes over proxyservers

Pagina: 1
Acties:

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hallo, ik heb een vraagje
aangezien ik niet zo'n fan ben van firewalls e.d. (configureer gezeik, toch liever iets gemakkelijkers maar toch veilig) zit ik sindskort via de chello proxy beetje online, het is wel trager maarja boeien, maar in ieder geval hoe werkt zo'n proxy eigenlijk? als iemand je echte IP adres al weet, kan hij je dan hacken zelfs als je toch al via de proxyserver gaat? word namelijk gehacked de laatste tijd, en ze weten me ip adres al, maar ben ondertussen wel 'overgestapt' op de proxyserver..
iemand?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als ze je ip al weten is het te laat.
enneh een proxy verbetert de veiligheid van JOUW pc niet hoor.
Je snapt het proxy principe niet, lees er maar eens wat over.

• VeldKoe
  • Niet online
ow |:( hm verkeerd begrepen dan idd

Verwijderd

Inderdaad als ze je ip weten, kun je beter een firewall installeren.

Proxy server heeft in dat geval geen zin.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Proxyserver is alleen om pagina's sneller te laten laden. Anonieme proxyservers kunnen eventueel je IP verbergen, maar dat wil niet zeggen dat je niet meer aangevallen kan worden. Iedereen kan nog steeds jouw IP onwelvoeglijk benaderen.

Wat heb je tegen firewalls? Ja inderdaad, je moet de concessie van een beetje moeite doen om wat veiligheid te krijgen..

• VeldKoe
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 15:21 schreef Kjev het volgende:
Proxyserver is alleen om pagina's sneller te laten laden. Anonieme proxyservers kunnen eventueel je IP verbergen, maar dat wil niet zeggen dat je niet meer aangevallen kan worden. Iedereen kan nog steeds jouw IP onwelvoeglijk benaderen.

Wat heb je tegen firewalls? Ja inderdaad, je moet de concessie van een beetje moeite doen om wat veiligheid te krijgen..
ben niet een newbie op firewall gebied hoor, iets configureren boeit me echt niks, maar vind het gewoon teveel gekloot omdat ik ook veel upload/download en heeeeeeel veel verschillende progjes gebruik die internet allemaal 'accessen' en dan is zo'n ding gewoon veel te onpraktisch

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 15:29 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

ben niet een newbie op firewall gebied hoor, iets configureren boeit me echt niks, maar vind het gewoon teveel gekloot omdat ik ook veel upload/download en heeeeeeel veel verschillende progjes gebruik die internet allemaal 'accessen' en dan is zo'n ding gewoon veel te onpraktisch
Als dit eenmaal allemaal ingesteld is niet toch :?

Ik heb ook zo veel prggies draaien, maar goed.

Een andere oplossing is er volgens mij in dit geval niet :(
Pagina: 1