I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
* Liegebeest peinst heeeel hard
Is er misschien iets vergelijkbaars als "sudo"? Sudo zorgt er voor dat een bepaalde gebruiker een bepaald programma mag runnen als root.
Welke gebruikers toegang krijgen tot welke programma's word bepaald met behulp van een configuratiebestand...
Ik vraag me af of zoiets ook niet mogelijk is, maar dan su-en naar een gebruiker in plaats van naar root...
Is er misschien iets vergelijkbaars als "sudo"? Sudo zorgt er voor dat een bepaalde gebruiker een bepaald programma mag runnen als root.
Welke gebruikers toegang krijgen tot welke programma's word bepaald met behulp van een configuratiebestand...
Ik vraag me af of zoiets ook niet mogelijk is, maar dan su-en naar een gebruiker in plaats van naar root...
Liege, liege, liegebeest!
Ja, psies, sudo dacht ik ook al aan...maar ja, die ontwikkelaars verzinnen iedere dag weer wat anders, met als gevolg dat ik dan iedere keer scripts moet gaan knutselen..
-=Arjan=- heeft wel iets beters te doen
-=Arjan=- heeft wel iets beters te doen
I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
Ze hebben dus in die applicatie waar ze mee bezig zijn bepaalde recovery opties die gebruik maken van op de server aanwezige binaries. Her-programmeren was geen goed voorstel
En je kan die binaries ook niet naar een andere directory kopieren? Misschien een dir waar zij alleen toegang toe hebben... Zou kunnen werken...
Liege, liege, liegebeest!
Zou kunnen, maar dan moet de hele applicatie op z'n kop...die gebruikt nu omgevingsvariabelen om ze te vinden, zoals $ORACLE_HOME enzo...zucht...
Die files in een andere dir zetten en op de plaats van de oorsponkelijke files symlinks neerzettenOp donderdag 07 maart 2002 14:28 schreef -=Arjan=- het volgende:
Zou kunnen, maar dan moet de hele applicatie op z'n kop...die gebruikt nu omgevingsvariabelen om ze te vinden, zoals $ORACLE_HOME enzo...zucht...
Ik kan ze niet verplaatsen, als ik ze op een andere plek start regent het errors. Blijkbaar worden nog andere onderdelen aangesproken vanuit de $ORACLE_HOME
Geef alleen execute rechten op de directory waar deze exe's staan, dan kunnen ze ze gewoon gebruiken. Of maak symlinks aan.Op donderdag 07 maart 2002 14:04 schreef -=Arjan=- het volgende:
Hopelijk kan iemand me verder helpen
Ik heb meer verstand van Oracle dan Unix dus alleen executie rechten op die map voor die user zou kunnen door middel van .....
chmod 771 dir
chmod 771 bestanden.
dan krijgt iedereen execute rechten op die bestanden, en op de dir waar ze in staan.
chmod 771 bestanden.
dan krijgt iedereen execute rechten op die bestanden, en op de dir waar ze in staan.
Ok, als jullie nog eens Oracle hulp nodig hebben : @ your service
Pagina: 1