Toon posts:

Nederland nog lang geen Breedband land.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ja ook ik ben iemand die buiten de regio woont van DSL & KABEL, nee ik ben niet de enige met dit probleem.

Als je het vergelijkt met andere landen die een beetje in het zelfde economische segment zitten als Nederland , valt Nederland weer eens ver buiten de boot.

Ik weet dat er al veel acties uitgehaald zijn om dit op een manier duidelijk te maken aan de politiek, echter zonder gewenst resultaat. Nu is mijn vraag of er meer mensen mee willen helpen , ideeen op doen, op later termijn een site bouwen en (veel) media & bedrijven er bij halen om de politiek een zetje te geven.

Niet geschoten is altijd mis..........

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 07 maart 2002 13:35 schreef the-matrix het volgende:
Als je het vergelijkt met andere landen die een beetje in het zelfde economische segment zitten als Nederland , valt Nederland weer eens ver buiten de boot.
Noem ze eens op?

Dit is namelijk de zoveelste keer dat we een 'kijk wat nederland slecht is in internet' topic hebben :).
Ik ben wel benieuwd welke landen er dan 'beter' zijn. Ik weet alleen Scandinavie te noemen (nee das geen land, i know ;)).

Verwijderd

Voor mijn gevoel doet Nederland het nog lang niet zo slecht ...

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08
In Nederland valt het best mee. Dat komt ook door de hoge bevolkingsdichtheid hier, waardoor het aantrekkelijker wordt om breedband aan te leggen.

Als je kijkt naar Frankrijk en Spanje, waar er veel minder mensen wonen op een vierkante kilometer (buiten de steden dan), daar hebben ze volgens mij geen breedband hoor.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja die stellingname van je zuigt een beetje, je moet echt meer research doen.
Nederland is helemaal niet zo slecht qua breedbandigheid, omdat wij een vrij geode infra hebben.
Kijk dat mensen buiten de dichtbevolkte gebieden (voorlopig) buiten de boot vallen is heel logisch.
Dat is de groep waarop het minst te verdienen is, die zullen dus als laatste aangesloten worden.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hier is al een topic over.... moeten we er echt nog een topic over beginnen?

Bovendien is breedband overal beschikbaar. Het is dan wel geen flatfee breedband, maar dat zijn ook twee verschillende termen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 14:01 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Noem ze eens op?

Dit is namelijk de zoveelste keer dat we een 'kijk wat nederland slecht is in internet' topic hebben :).
Ik ben wel benieuwd welke landen er dan 'beter' zijn. Ik weet alleen Scandinavie te noemen (nee das geen land, i know ;)).
In zweden schijnt het ook erg goed te zijn toch? :?
Of is dat een deel van scandinavie? :?

🌞🍃

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ga je schamen.... :+

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 07 maart 2002 14:31 schreef DataBeest het volgende:
:+

Ja dus, net als Finland (daar is het ook vrij goed).

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 14:31 schreef DataBeest het volgende:

[..]

In zweden is het inderdaad errug goed heb ook ik vernomen..

Verwijderd

Topicstarter
Yo Gozers, ik weet niet van af welke planeet jullie komen
maar zeiken kunnen jullie goed. Het kan veel beter, en alleen omdat er zo'n lose kut instantie (ex)overheid als KPN onderneming verkloot het gewoon.Er is geld genoeg voor, maar het wordt niet op de juiste manier uitgegeven.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
In Duitsland is het ook beter heb ik gehoord...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

ach ik ken plekken in nederland waar 50 meter verderop al sinds 1997 kabelinternet te verkrijgen is en nu nog steeds niet

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mischien loopt nederland niet voor op het aantal aansluiting maar kwa techniek is nederlandd een van de beste ontwikkelde landen in europa

kijk maar naar surfnet en pas was er weer een nieuws post op de FP over een glasvezel kabeltje richting chicago.

dus ik denk dat het er aan ligt hoe je het bekijkt :)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47
Op donderdag 07 maart 2002 23:29 schreef Kertje het volgende:
ach ik ken plekken in nederland waar 50 meter verderop al sinds 1997 kabelinternet te verkrijgen is en nu nog steeds niet
nou, dan is dit misschien wel een leuk topic [topic=430419/1/50] ;)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 23:48 schreef Klovan het volgende:

[..]

nou, dan is dit misschien wel een leuk topic [topic=430419/1/50] ;)
yup had ik natuurlijk al aangedacht :+ alleen ken ik daar niemand en staan nog wat huizen tussen, straalverbinding is dan ook niet mogelijk behalve met een dikke installatie op het dak ofzo.... :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:40

AcouSE

Swedish Chef

Op donderdag 07 maart 2002 14:43 schreef Swat het volgende:

[..]

In zweden is het inderdaad errug goed heb ook ik vernomen..
Klopt, d'r zijn massa's appartementen hier in de stad waar 10Mbit LAN gewoon in de muur zit. Ikzelf woon aan de rand van de stad, dus ik krijg hier wat minder: 2,5Mbit neer, 750kbit up, een vast IP, server toegestaan mits niet-commercieel, geen datalimiet, etc. voor 25 euro per maand.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 07 maart 2002 23:04 schreef the-matrix het volgende:
Yo Gozers, ik weet niet van af welke planeet jullie komen
maar zeiken kunnen jullie goed. Het kan veel beter, en alleen omdat er zo'n lose kut instantie (ex)overheid als KPN onderneming verkloot het gewoon.Er is geld genoeg voor, maar het wordt niet op de juiste manier uitgegeven.
Kijk dat is dus wat ik al dacht.
Je wil de schuld op KPN afschuiven, mee eens ze hebben veel dingen verkeerd aangepakt.
Maar verwacht a.u.b. niet dat ze verlies gaan draaien op het adsl klaar maken van centales in hutjemutje met maar 3 aansluitingen binnen 1500mtr.
Dan kun je nog zo schelden op KPN, elk ander bedrijf zou dat ook niet doen. En ik ook niet.
Ze zijn wel commercieel en alles draait om de poen, wat verwacht je nou?

Verwijderd

Topicstarter
Absoluut waar wat je zegt, maar dat is nu net het probleem
de overheid maakt veel reclame voor Nederland gaat digitaal.... Maar goede subsidie oplossingen? Absoluut niet! Ik meende te weten dat een groot gedeelte KPN aandelen nog steeds toebehoort aan het rijk , dus inspraak op een onderneming als KPN is zeker mogelijk. Mischien komen er andere tijden , met een nieuw kabinet? *D
Pagina: 1