Toon posts:

Dringend 2 vraagjes i.v.m. DivX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1) Hoe voeg je subtitels toe, zowel in Media Player als in GDiVX Player?
2) Is het normaal dat ik m'n boxen volledig moet opendraaien om te horen wat ze zeggen?
Zo niet, hoe moet ik dit instellen in Media Player en GDiVX Player?

Dank bij voorbaat.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

1] kijk op www.mydivx.com - da's een goeie resource-site met dit soort info

2] heb je dit bij ELKE DivX? Ik heb het idd ook wel eens meegemaakt maar de meeste films zijn toch redelijk normaal geript - ik denk dat het gewoon aan de kwaliteit van de rip ligt

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Topicstarter
1) Zelf heb ik al wat zitten snuffelen in Windows Media Player (6.4).
Zo kun je "Bijschrift" aanvinken onder het menutje "Beeld", maar dan geeft hij Chinese (?) ondertiteling weer in plaats van de Nederlandse (Nederlands tekstbestandje staat in dezelfde directory!).
Hoe kan ik dit verhelpen?

2) Het is ook zo dat de kwaliteit van dat DivX-filmpje bagger is met GDiVX Player, dit in tegenstelling tot Windows Media Player.
Wel moet ik zeggen dat het beeld na ongeveer 30 min. "hangt" in Media Player.
Wat terug- of doorspoelen is dan de oplossing en dan speelt het filmpje weer vloeiend af...
Hoe is dit op te lossen?

3) Ook is het, zoals ik reeds gezegd heb, zo dat ik dus heel m'n boxen moet opendraaien om te horen wat ze zeggen.
Weet niet of dit bij alle DivX-filmpjes zo zou zijn die ik zou laten afspelen, want dit is pas m'n eerste DivX...

3) Is het normaal dat er in de directory waarin ik de bestanden ge-unacet heb, een bestandje staat met extensie smi en waarvoor dient het?

4) Waar kan ik DivX films van de beste kwaliteit downloaden?
Gelieve me hiervoor een mailtje te sturen.
Je zou me hiermee een enorm groot plezier doen.

DANK BIJ VOORBAAT

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

>1) Zelf heb ik al wat zitten snuffelen in >Windows Media Player (6.4).
>Zo kun je "Bijschrift" aanvinken onder het >menutje "Beeld", maar dan geeft hij Chinese ?(?) ondertiteling weer in plaats >van de Nederlandse (Nederlands >tekstbestandje staat in dezelfde ?>directory!).
>Hoe kan ik dit verhelpen?

Sorry, geen flauw idee - heb gelukkig nog nooit ondertiteling nodig gehad :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>2) Het is ook zo dat de kwaliteit van dat DivX-filmpje bagger is met GDiVX Player, dit in tegenstelling tot Windows Media Player.
Wel moet ik zeggen dat het beeld na ongeveer 30 min. "hangt" in Media Player.
Wat terug- of doorspoelen is dan de oplossing en dan speelt het filmpje weer vloeiend af...
Hoe is dit op te lossen?[/quote]Dat hangen is vrij normaal en heeft te maken met een fout in het encoderen - kan jij voor de rest niets aan doen - ik heb het bij 2 op de 10 DivX films<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>3) Ook is het, zoals ik reeds gezegd heb, zo dat ik dus heel m'n boxen moet opendraaien om te horen wat ze zeggen.
Weet niet of dit bij alle DivX-filmpjes zo zou zijn die ik zou laten afspelen, want dit is pas m'n eerste DivX...[/quote]Ah je eerste DivX :) Ik denk dat je gewoon pech hebt - het zal wel aan de slechte rip liggen. Ik heb het nog maar zelden meegemaakt. Een goede manier om dit te testen is door op www.mydivx.com of een van die andere sites een paar trailers te downloaden - als je daar ook geluidsproblemen hebt licht het aan jouw (computer) - maar ik denk het niet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>3) Is het normaal dat er in de directory waarin ik de bestanden ge-unacet heb, een bestandje staat met extensie smi en waarvoor dient het?[/quote]Dit zal te maken hebben met het feit dat deze DivX een aangepaste codec gebruikt - ik denk overigens dat dit best wel zeldzaam is (ik heb aardig wat van die filmpjes maar ik ben nog nooit een smi tegengekomen).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>4) Waar kan ik DivX films van de beste kwaliteit downloaden?
Gelieve me hiervoor een mailtje te sturen.
Je zou me hiermee een enorm groot plezier doen.[/quote]hehe irc is een goed begin-punt. Mail me anders maar :)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Topicstarter
Thx, MankE NeliZ.
Bij de weg, wat is je e-mail adres? ;)

Voor de anderen:
Wie weet hoe je ondertiteling moet toevoegen in Widows Media Player?