serieele verbinding

Pagina: 1
Acties:

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 08:58
Ik heb een probleempje. Ik wil graag een Linux Redhat 7.2 doos via een nullmodem met een FreeBSD 4.3 doos laten kletsen. Ik weet alleen totaal niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik ben er nog niet zo heel erg van op de hoogte.

De machines draaien allebei prima op dit moment, dus ze zijn al geinstalleerd. wie weet hoe ik dit aanpak?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57
Wat wil je dan precies - PPP over een nulmodem-verbinding, of is het genoeg als je gewoon kunt inloggen over die nulmodem-kabel (zoals je met telnet zou doen?)

Check eens de PPP HOWTO, met name het deel over Using PPP across a null modem

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57
Met PPP over een nulmodem-verbinding kun je dus ongeveer hetzelfde doen als wanneer je 2 netwerkkaarten zou hebben, en deze met een cross-linked cable zou verbinden. Het gaat alleen (minimaal) zo'n 250x trager.

Verwijderd

als je ppp compression ik de kernel hebt kom je toch een heel eind, ik had binnen 6 uur debian op een laptop gezet over irda heen, ook via serial ppp

• reclamedoos
Nee, ik wil graag op de FreeBSD-machine kunnen inloggen. vanaf daar de logfiles kunnen bekijken of eventueel wegsturen naar die andere machine.

Verwijderd

ppp compression in linux kernel is bsd compression

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik zou graag willen weten hoe je dan het volgende aanpakt:

computer met modem
terminal (met alleen modem)

Hoe laat ik die terminal inbellen naar de computer (over een directe lijn naar de PC) Zodat ik via die terminal kan inloggen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

niet zo moeilijk

stel op de freebsd bak in dat hij oproepen aanneemt

hint getty op je serieele poort
voor ppp gebruik je het best mgetty

dan kan je onder linux/unix met cu -l /dev/cuaa* of /dev/tdya* een soort terminal opstarten en dan via een serieele kabel of modem inloggen.

• reclamedoos
Het antwoord op mijn probleem was:

pppd /dev/ttyd1 38400 192.168.255.5:192.168.255.6 local persist

Onder FreeBSD. De kant van de linux-doos heb ik nog niet geprobeerd, maar tussen 2 BSD bakken werkt dit wel. Alleen moet je dan aan de ene machine even de IPs omdraaien :)
Pagina: 1