Toon posts:

Schaadt magnetisch veld subwoofer computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat je ook altijd zo voorzichtig moet zijn wat betreft magnetische dingen en statische electriciteit bij plaatsen van kaarten in pc, dacht ik dat ook een subwoofer naast een pc-kast mischien slecht is voor stabiliteit of weet ik veel.

Klopt dat?

Verwijderd

Ik denk dat dat geen enkel probleem is. Zelfs het kleinste stukje ijzervijlsel kan je op 20 cm van een woofer leggen zonder erdoor aangetrokken te worden, dus de electronische componenten van je PC (met behuizing) zullen hoogst waarschijnlijk niet beschadigd raken.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:03

Tomatoman

Fulltime prutser

De risico's vallen best wel mee. Meestal hoef je je geen zorgen te maken, hoewel er gevallen bekend zijn dat er ongelukken gebeuren door het magnetische veld van subwoofers. Maar maak je echt geen zorgen, die ongelukken zijn zeldzaam. En meestal overleven de slachtoffers ze. Niet iets om je druk over te maken dus. Gewoon niet te veel bij stilstaan. En als je subwoofer niet strak tegen je computer aanstaat, is de kans dat je computer en subwoofer spontaan exploderen heeeel klein. Vergeet dit trouwens maar weer snel, want de kans dat zo'n explosie door het magnetische veld wordt getriggerd, is minimaal. En chirurgen zijn tegenwoordig heel bekwaam. Geloof me maar, dit is niet iets om je zorgen over te maken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Ff serieus dus, ik ben alleen bang voor een onstabiele pc-beschadigde video- en geluidskaart-beschadigd mobo.

Niet leuk om later tegen te komen doordat je je subwoofer naast je pc had staan...

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Je hebt best wel een grote (magnetische) kracht nodig om electronen af te buigen. Laat staan electronen (lees stroompjes) uit een koperbaan trekken. Het kan voor printplaten en chips geen kwaad !

In een harddisk zitten ook hele zware magneten, maar het magnetisme word door het metaal gevoerd zodat het geen kwaad kan bij de (magnetisch zeer gevoelige) platen.

Wat misschien op de lange duur schade aan de computer kan geven zijn de trillingen als de sub vaak erg hard staat.
Dat kan je verglijken met regelmatig schoppen tegen de computer.

Murphy was an optimist

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:03

Tomatoman

Fulltime prutser

Dat zal zeker niet gebeuren. Producten die mogelijk dergelijke schade zouden kunnen veroorzaken, worden niet toegelaten op de Europese markt. Zou dat om de een of andere reden toch gebeuren (bijvoorbeeld door naderhand gebleken problemen), dan is de fabrikant alsnog de lul wegens zijn wettelijke productaansprakelijkheid.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

Ok. Serieus...als je ff heel zeker wilt zijn...
Pak een videoband met iets erop. Bekijk 'm 1 keer en check de kwaliteit, spoel 'm terug, haal 'm uit de video, leg 'm strak tegen de subwoofer, draai de volumeknop een endje open, luister wat muziek (liefst met veel bas), stop de band weer terug in de video en kijk of ie misschien gewist is (of dat de kwaliteit dramatisch slecht is geworden). Als ie helemaal gewist is (of echt dramatische kwaliteitsvermindering) dan genereert je subwoofer een sterk veld. Maar anders komt het echt niet door de behuizing van je kast om vervolgens daar schade aan te richten.

Mocht je een niet serieuze versie hiervan willen horen...laat het me even weten :)

Yc

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Nou ok, laat ook maar eens een niet-serieuze versie horen, anders wordt het hier ook nog te formeel en dan moeten we ook niet hebben natuurlijk :)

Verwijderd

Volgens mij kan er aleen schade optreden als je de sub te dicht bij je monitor hebt staan, of er tegenaan. Bij mij wobbelt het scherm eventjes als ik mijn sub aanzet die naast mijn monitor staat.
Pagina: 1