• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Ik wil wel eens weten welke camera jullie de beste vinden in onderstaande klassen...
(Dan kan ik meteen mijn andere topic [Digicam koopwijzer] aanpassen :))

1mp
1.
2.
3.

2mp
1.
2.
3.

3mp
1.
2.
3.

4mp
1.
2.
3.

Copy/paste bovenstaande lijst en vul 'm in....

Toelichting:
- 1mp is ook incl. 1.1, 1.2, 1.3 e.d. (2mp, 3mp, 4mp net zo)
- Natuurlijk is je eigen camera de beste, maar probeer ook iets verder te kijken :)
- Als je er geen 3 kan vinden, is min. 2 per categorie ook goed
- Puntentelling: #1 -> 3pt, #2 -> 2pt en #3 -> 1pt.
- Kijk ook naar de prijs...
(Een digicam van 400 euro met een 8,2 zou hoger moeten eindigen dan een van 600 euro met een 8,5...)

[DE STAND]

1mp
1. ?
2. ?
3. ?

2mp
1. ?
2. ?
3. ?

3mp
1. ?
2. ?
3. ?

4mp
1. ?
2. ?
3. ?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt me ook dat je rekening moet houden met de prijs/kwaliteit verhouding, anders krijg je alleen maar de duurste in de top3.

They made me do it.

• Klippy
  • Laatst online: 21:04

Klippy

Still Game

Op donderdag 07 maart 2002 13:10 schreef Tom S. het volgende:
Het lijkt me ook dat je rekening moet houden met de prijs/kwaliteit verhouding, anders krijg je alleen maar de duurste in de top3.
Precies.

Mijn Finepix 1300 maakt leuke foto's maar ze lijken nergens op naast een cam van €2.000.....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Mooody
Op donderdag 07 maart 2002 13:10 schreef Tom S. het volgende:
ok..toegevoegd

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody
ok...mijn lijst...

1mp
1. Fuji 1300
2. Canon PowerShot A10
3. HP Photsmart 215

2mp
1. Fuji 2600
2. Canon Ixus
3. Nikon Coolpix 775

3mp
1. Canon S30
2. Fuji 6800
3. Sony DSC-P5

4mp
1. Canon G2
2. Canon S40
3. Ricoh Caplio RR1

• Mooody
Op donderdag 07 maart 2002 13:11 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Precies.

Mijn Finepix 1300 maakt leuke foto's maar ze lijken nergens op naast een cam van €2.000.....
cam van 2000 euro met 1.3 mp?
gaat op indeling in mp's he...

• Gardocki
  • Niet online
Schiet niet echt op, dit topic...

They made me do it.

• Mooody
Op vrijdag 08 maart 2002 11:09 schreef Tom S. het volgende:
Schiet niet echt op, dit topic...
niet echt nee....

misschien moeten we het maar gewoon houden op antwoorden op domme vragen :z

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10
Probleem is dat niet veel mensen verschillende digicams thuis hebben liggen om te vergelijken.
Moeilijk dus om een top 3 te maken. Zeker ook nog in de verschillende pixel klassen.

Misschien kun je beter iets opzetten met het vergelijken van de verschillende fotos.
Dus iedereen maakt een foto van hetzelfde object (floppy op een wit A4 en dan bepaalde afstand, Eventueel met een Euro ernaast of zo voor detail)
De camera op automatisch. Plaatje van 1024*768 in ongecomprimeerd formaat en dan normaal huiskamer licht.
Die post je dan met je type camera erbij en eventueel wat bijzonderheden. Als je al die plaatjes onder elkaar zet heb je een mooie vergelijking.

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

En dan nog... Een cam die perfecte plaatjes aflevert kan in het gebruik een kreng zijn. En op internet zijn al zat digicam-sites, en als je daar drie van hebt gehad dan weet je ongeveer wel wat er te koop is.

...And the world goes on racing, like the world always will...

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10
Dat komt meer op persoonlijke smaak neer. Als je echt wilt vergelijken dan zul je plaatjes van hetzelfde object en formaat naast elkaar moeten hebben.
Je kunt algemeen toch aannemen dat hoe duurder de camera hoe beter de reactietijd, hoe beter de lens, hoe beter het zoomen enz.
Wat de een als lastig ervaart is voor de ander geen probleem. Je zou bij opmerkingen dit soort onhandigheden kunnen plaatsen.

Het is dan ook maar een idee, omdat het topic voor geen meter loopt en ik toch wel eens benieuwd ben naar wat eenduidigheid bij al die verschillende camera topics, meningen en posts van fotos hier.

• Mooody
tja..is wel zo, maar als je het zo bekijkt kun je ook op internet alle antwoorden vinden van alle vragen die hier worden gesteld...

ik hoopte eigenlijk op meer reacties, maar men heeft blijkbaar geen zin om ff camera's te gaan vergelijken op internet om zo een top3 te maken...en dat snap ik eigenlijk ook wel...

naja..dit was mijn poging...volgende! :P

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
4mp: 1e plek voor de Canon EOS 1D. Wel een beetje duur maar als je een 9,9 krijgt voor de kwaliteit moet-ie toch bovenaan >:)
Pagina: 1