24V uit aparte, oude HP-voeding

Pagina: 1
Acties:

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Is het een verstandig idee om voor drie 24V 2.8W 120mm fans continu een oude 100W HP-voeding aan te wenden uit een oude HP Vectra P75? Het is zo'n langwerpig ding met nog een -12V uitgang op de mobostekker. Ik wil hem gaan gebruiken voor een baybus waar geschakeld kan worden tussen 7V en 12V voor de "gewone" systeemfans, en tussen 12V en 24V voor mijn drie 120mm intakes en outtakes. De drie 120mm fans zitten dus op de oude HP-voeding, die verder nergens anders voor wordt gebruikt.

Ik doel hiermee voornamelijk op de gevolgen op lange duur (brandgevaar enzo... >:) ).

Voor de duidelijkheid: die 24V bereik ik dus door de +12V op de + van de fan en de -12V op de -, waardoor dus een spanningspotentiaal ontstaat van +24V. :)

Ik heb al het een en ander getest en doorgemeten, en werken doet het wel, maar voor hoe lang en vooral, hoe veilig?

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Niemand?

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tjah..ik mag mezelf echt geen voedingsexpert noemen..maar waarom zou het NIET werken? Die voedingen zijn gewoon geschikt voor continu bedrijf (spuit em ff schoon van binnen en kijk of de fan het nog goed doet)..en ik denk dat ie die 3x 2.8w wel trekt. Dus...mijn zegen heb je ;)

I reject your reality, and substitute my own.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
Kijk eens of je wat specs van de voeding kan achterhalen, of of er misschien een label op staat wat betreft de stromen die de verschillende polen kunnen hebben...

Kijk ook wat hun minimum load is...
Ik had ook dergelijke voedingen uit oude Compaq Deskpro's en die wilden geen 5V geven zonder voldoende belasting...

Liege, liege, liegebeest!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

werkt nie
zeg ik vast

hij kapt er dan gewoon mee

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 16:07 schreef _sNaRs_ het volgende:
Tjah..ik mag mezelf echt geen voedingsexpert noemen..maar waarom zou het NIET werken? Die voedingen zijn gewoon geschikt voor continu bedrijf (spuit em ff schoon van binnen en kijk of de fan het nog goed doet.
Wel met LUCHT spuiten he!? niet met water ;)
voor de rest kan het wel lukken, maar die fannetjes zijn 12V?

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 17:14 schreef epsilon het volgende:
werkt nie
zeg ik vast

hij kapt er dan gewoon mee
Nietes, het werkt WEL, maar de vraag is alleen voor hoelang... |:(

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
De -12 lijn is meestal een 0.5 Ampere. Dat is denk ik te weinig voor wat jij wil.

Laat hem gewoon ff proefdraaien. 24 uur ofzo. Doet ie het dan nog. Dan zal het wel kunnen :)

Verwijderd

Ding doet het gewoon, en zal het ook wel blijven doen. Zo niet, dan heb je dan vette pech en kun je uitkijken naar iets anders (kans is wel heel klein).

Brandgevaar = nul.
Pagina: 1