ISDN Wall outlets gebruiken voor netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Search en Google gebruikt, FAQ gelezen.

Ik heb een ISDN Wall Outlet voor me liggen die ik wil gebruiken voor UTP Cat5e netwerkkabels. De Registered Jack nummer 45 past gewoon, en volgens mij worden lang niet alle aders van UTP Cat5 gebruikt (3 of 4 toch?) dus het moet kunnen.

Er zitten twee RJ45-aansluitingen in de wall outlet, elk met 4 plaatsen voor aders. De aansluitingen zien er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
 __   __
[__] [__] (De 'lipjes' van de aansluitingen
8765 4321  zitten aan de bovenkant.)

Mijn is vraag natuurlijk: welke volgorde van de aders moet ik gebruiken?
Ik gok dat ik in ieder geval de volgende kleuren moet gebruiken: halforanje; oranje; halfgroen; groen - omdat dit de aders met deze kleuren van plaats veranderen als je van een straight cable een crossed cable maakt en dus waarschijnlijk een functie hebben. Let wel: dit is een gok.

/Edit:
Nog even gekeken, en als je de pennen in de aansluitingen bekijkt, zijn ze om en om wel en niet aangesloten, te beginnen bij nummer 8 aangesloten. Nummer 7 ook, maar daartussen zit dus een 'loze' pen.

Bloed, zweet & koffie

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is geen outlet maar een splitter, die splits standaard anders voor isdn.

damn typo

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Stelletje ratten dan bij de Praxis.. kad gevraagd of ik ze voor mijn netwerkkabels kon gebruiken. :(

Bloed, zweet & koffie

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon terugbrengen hoor.
Het kan wel, maar dan moet je zelf de draden aanpassen.
Dit is een splitter om een 8 aderige naar 2x 4 te doen.
De volgorde klopt niet ff correct aanpassen en het moet kunnen.Dus zelf ook ff de utp kabel aanpassen.

Verwijderd

Is wel mogelijk, alleen gigantisch kwaliteitsverlies doordat je de twisting verliest.
Gewoon de aders vanaf de netwerkkaart naar de outlet opsplitten over twee RJ-45 stekkers zodat het hele zootje weer 1 op 1 staat.
Geef liever een klein beetje meer uit en haal echte netwerkoutlets.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ik ga idd maar normale UTP-outlets halen. Ik had deze gekocht om eens te testen, maar 't is voor een kantooromgeving en het moet allemaal 100Mb zonder problemen (lees: overspraak en collisions).

Dank voor jullie reacties!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 12:36 schreef Vilenin het volgende:
Search en Google gebruikt, FAQ gelezen.

Ik heb een ISDN Wall Outlet voor me liggen die ik wil gebruiken voor UTP Cat5e netwerkkabels. De Registered Jack nummer 45 past gewoon, en volgens mij worden lang niet alle aders van UTP Cat5 gebruikt (3 of 4 toch?) dus het moet kunnen.

Er zitten twee RJ45-aansluitingen in de wall outlet, elk met 4 plaatsen voor aders. De aansluitingen zien er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
 __   __
[__] [__] (De 'lipjes' van de aansluitingen
8765 4321  zitten aan de bovenkant.)

Mijn is vraag natuurlijk: welke volgorde van de aders moet ik gebruiken?
Ik gok dat ik in ieder geval de volgende kleuren moet gebruiken: halforanje; oranje; halfgroen; groen - omdat dit de aders met deze kleuren van plaats veranderen als je van een straight cable een crossed cable maakt en dus waarschijnlijk een functie hebben. Let wel: dit is een gok.

/Edit:
Nog even gekeken, en als je de pennen in de aansluitingen bekijkt, zijn ze om en om wel en niet aangesloten, te beginnen bij nummer 8 aangesloten. Nummer 7 ook, maar daartussen zit dus een 'loze' pen.
Nee dit kan niet!

ISDN maakt gebruik van pen 3,4,5 en 6
En voor UTP heb je 1,2,3 en 6 nodig
Als het goed is word er bij een ISDN walloutlet dus alleen gebruik gemaakt van 3,4,5 en 6 en gaat het zaakje dus niet werken.
Pagina: 1