[HT] goedkope center en DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Hallo,

Ik ben bezig een klein HT setje samen te stellen. Wat ik nog moet hebben is een DVD speler en een center.
Ik wil hier niet te veel geld aan uigeven omdat ik toch meestal gewoon muziek draai (stereo).
Nou heb ik bij RicherSounds een heel goedkope center gezien, namelijk de Gale Center 10. Is dit wat of is dit echt zonde van mijn geld, misschien zijn er mensen met ervaringen.

Wat betreft de DVD speler, ik moet er een hebben met ingebouwde decoder, aangezien mijn receiver wel 5.1 kan weergeven, maar niet kan decoden (DD ready). Nou is er ruime keus in goedkope spelers met Dolby Digital decoder ingeboud, maar ik zoek er eigenlijk een met DTS ingebouwd.
Zijn die er al, zo ja welke??

Nog andere tips zijn ook altijd welkom.

specs

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 15:00
Ik moet zeggen dat DTS niet al te vaak voorkomt

Reality beats fiction by far!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je echt voor goedkoop wil gaan, vergeet dan DTS decoders en koop liever een iets mooiere centerspeaker.

Zonder DTS kan je namelijk prima leven, met een hele gare centerspeakers daarintegen niet. Het verschil tussen DD en DTS is wel hoorbaar, maar niet dramatisch, het verschil tussen een HELE goedkope center en een beetje nette van 500 piek is wel vrij dramatisch.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• twopack
Op donderdag 07 maart 2002 12:44 schreef JvS het volgende:
Als je echt voor goedkoop wil gaan, vergeet dan DTS decoders en koop liever een iets mooiere centerspeaker.

Zonder DTS kan je namelijk prima leven, met een hele gare centerspeakers daarintegen niet. Het verschil tussen DD en DTS is wel hoorbaar, maar niet dramatisch, het verschil tussen een HELE goedkope center en een beetje nette van 500 piek is wel vrij dramatisch.
hmmm, oke, maar eigenlijk wil ik daar mijn geld niet aan uitgeven. Dan koop ik liever over een tijdje wat betere frontspeakers, voor muziek.
Maar je kent deze center dus niet?

Een vriend van me heeft een Sony DAV-s300, zo'n alles in een systeem. Met van die kleine speakertjes. Ik neem toch aan dat deze center beter is dan die daar bij zit :?

Ik vraag me alleen af of er niet binnenkort DVD's uitkomen met alleen DTS audio, dus zonder Dolby Digital, dan heb je geen geluid neem ik aan (of stereo :?)

specs

• JvS
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk het niet, aan het 'begin' van de DD/DTS rage zijn er veel versterkers verjocht die alleen dolby digital decoden. Ook veel DVD spelers kunnen alleen dolby digital. het is niet zo dat je nu iets koopt wat over twee jaar niet meer werkt ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 15:49

JT

VETAK y0

Een center van 500 piek is echt niet nodig hoor...kep hier een Tannoy mC voor 300 piek (nu 200 of 250) en die klinkt heel goed voor het geld. En ook zonder het geld in beschouwing klinkt ie gewoon goed.

De Pioneer DV 626/636 heeft DD en DTS. Als je voor 300 een center haalt en die DVD speler dan heb je leuke spullen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 13:15 schreef twopack het volgende:

[..]
Een vriend van me heeft een Sony DAV-s300, zo'n alles in een systeem. Met van die kleine speakertjes. Ik neem toch aan dat deze center beter is dan die daar bij zit :?
Ja, ik denk het wel. Die kleine speakertjes zijn over het algemeen niet zo fantastisch. Ken die set niet, maar het zijn ook nog eens Sony's ;) Tenzij die set natuurlijk zoveel duizend heeft gekost en echt goed is...

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 20:22
Op donderdag 07 maart 2002 13:23 schreef JvS het volgende:
Ik denk het niet, aan het 'begin' van de DD/DTS rage zijn er veel versterkers verjocht die alleen dolby digital decoden. Ook veel DVD spelers kunnen alleen dolby digital. het is niet zo dat je nu iets koopt wat over twee jaar niet meer werkt ofzo.
DD is de standaard en of de fabricant/filmmij ook DTS er op wil zetten(op DVD)is een vrije keus, maar DD moet er altijd op staan.

no comment

• arjandijk162
  • Laatst online: 03-03 07:56
maar de dolby digital die er dan op zit is dan wel 2 kanaals en geen 5.1

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 12:31 schreef twopack het volgende:

.....

Nog andere tips zijn ook altijd welkom.

....
Ik zou in Correct als de donder (volgens mij in de koopjeskelder..) een infinity center speaker gaan kopen.. (of in ieder geval gaan kijken) 100 EUR en super (ik ben teninste errug tevreden)

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 22:42
voor een dvdspeler zou ik eens gaan kijken naar de cyberhome 512, die heb ik zelf ook gehad en was een perfect apparaat voor weinig geld. Heeft iig de dd decoder aan boord. Correct me if I'm wrong maar dvd spelers die een dtsdecoder aan boord hebben zijn bijna niet te vinden.
Wat de center betreft zou ik toch maar naar iets beters uitkijken dan die gale. In voordeelkelders zijn in het algemeen goede centers voor weinig te krijgen. suc6

• twopack
Op donderdag 07 maart 2002 21:40 schreef Ransbal het volgende:
voor een dvdspeler zou ik eens gaan kijken naar de cyberhome 512, die heb ik zelf ook gehad en was een perfect apparaat voor weinig geld. Heeft iig de dd decoder aan boord. Correct me if I'm wrong maar dvd spelers die een dtsdecoder aan boord hebben zijn bijna niet te vinden.
Wat de center betreft zou ik toch maar naar iets beters uitkijken dan die gale. In voordeelkelders zijn in het algemeen goede centers voor weinig te krijgen. suc6
Ik zat inderdaad te denken aan de CyberHome, maar dan de 528.
Dat is volgens mij zijn opvolger.
Heb alleen gehoord dat ie heel veel lawaai maakt, iemand ervaringen?

specs

• JT
  • Laatst online: 06-03 15:49

JT

VETAK y0

Op donderdag 07 maart 2002 21:40 schreef Ransbal het volgende:
Correct me if I'm wrong maar dvd spelers die een dtsdecoder aan boord hebben zijn bijna niet te vinden.
De bekendste producent van DVD spelers, Pioneer, heeft dus een model met DTS. En dat heb ik al eerder gezegd...eerst ff de draad lezen he

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Liever geen center dan een gare center.

Zijn genoeg goedkope dvdspeler met een ingebouwde decoder te vinden tegenwoordig. Loop een willekeurige AV winkel binnen en ze hebben er vast eentje staan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• twopack
Ik kan nu misschien een tweedehandse Mission 73C centerspeakers kopen voor 35 euro.
Is dat een betere keus dan die Gale nieuw denken jullie??

specs

Verwijderd

Hmm ik weet niet of dit een graagmeter is voor andere DTS decoders in DVD spelers, maar mijn Sony S725D DVD heeft weliswaar een eigen DTS&DD decoder, maar beide zijn echt VELE malen slechter dan de decoders in mijn Yamaha receiver (niet eens zo'n dure, de V420) vooral dynamiek is echt ronduit slecht.

• twopack
Iemand ervaringen met die mission center 73C.
Kan hem namelijk niet zo makkelijk luisteren, die kerel woont te ver weg.
b.v.d.

specs

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik heb zelf de Cyberhome 528. Ik moet zeggen dat ie voor de prijs, fl 366,- (tijdje geleden bij de Mediamarkt), goed presteert. Herrie maakt ie idd soms, vooral als je tussen de verschillende menu's van een dvd aan het switchen bent. Gelukkig staat ie bij mij in een kastje, zodat dat wel meevalt. Tijdens het afspelen van een film vind ik z'n herrie wel meevallen, maar het is zeker niet de stilste.
Een ingebouwde decoder heeft ie ook, alleen heb ik die zelf nog mooit uitgeprobeerd, aangezien ik geen 5.1 versteker heb. Ik zit nu met een stereo versterker met 4 boxjes :(
Pagina: 1