Ik vraag me af of er een programma is waarmee ik spellen kan spelen die alleen IPX/SPX ondersteunen via internet(TCP/IP)...
Verwijderd
Ik denk het niet hoor. Want bij spellen die alleen IPX ondersteunen, zullen de makers er ook wel geen internet-multiplayer optie in gebouwd hebben. Als ze dat zouden willen zou het spel ook wel TCP/IP ondersteunen.
Over welk spel gaat het eigenlijk? Red Alert ofzo?
Over welk spel gaat het eigenlijk? Red Alert ofzo?
Misschien via een VPN tunnel of zo? Novell servers vanaf versie 4 hebben ook de mogelijkheid om SAP translation te doen (precieze naam heb ik niet), daarmee kunnen ze IPX vertalen naar IP. Maar ja, erg handig is het niet, de snelheid lijdt eronder.
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Verwijderd
IPX via TCP dat kan nooit. IPX wordt nou eenmaal niet op het internet gebruikt, dus dat spel zal er gewoon niet op gebouwd zijn...
Misschien dat dit wat is: http://www.morpheussoftware.net/git/
Gamer's IPX Tunnel
Gamer's IPX Tunnel
Je kunt toch gewoon bij de instellingen van de verbinding (tablad Networking) gewoon protocollen installeren(IE6)/aanvinken?
Edit: (ik heb het natuurlijk niet over de lan-instellingen...)
Edit: (ik heb het natuurlijk niet over de lan-instellingen...)
Heb ik een beetje een hekel aan: aan mensen die zomaar roepen dat kan nooit. (HenkV, 18 posts)
Weet je ueberhaupt wel waar het over gaat?
D'r zijn _wel_ proggies die het kunnen. De meest bekende oplossing is Kali, maar het hierboven genoemde Git moet ook kunnen werken.
reageer alleen als je iets weet aub
Weet je ueberhaupt wel waar het over gaat?
D'r zijn _wel_ proggies die het kunnen. De meest bekende oplossing is Kali, maar het hierboven genoemde Git moet ook kunnen werken.
*insert signature here
Dan heb je wel IPX/SPX, maar dan kun je alleen met mensen op je eigen netwerk spelen en niet met mensen die 'ver weg' zitten.Op donderdag 07 maart 2002 12:52 schreef TeknoGecko het volgende:
Je kunt toch gewoon bij de instellingen van de verbinding (tablad Networking) gewoon protocollen installeren(IE6)/aanvinken?
Proggies zoals Kali zijn een wrapper:
gamer1 -> game -> IPX/SPX -> Kali -> tcp/ip (inet) -> Kali -> IPX/SPX -> game -> gamer2
*insert signature here
No offense hoor...maar waarom kan je Netbeui en IPX/SPX selecteren bij een inbelverbinding als je die dan niet zou kunnen gebruiken?Op donderdag 07 maart 2002 12:55 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
[..]
Dan heb je wel IPX/SPX, maar dan kun je alleen met mensen op je eigen netwerk spelen en niet met mensen die 'ver weg' zitten.
Proggies zoals Kali zijn een wrapper:
gamer1 -> game -> IPX/SPX -> Kali -> tcp/ip (inet) -> Kali -> IPX/SPX -> game -> gamer2
Je mot dan gewoon inbellen bij de ander ipv. bij de provider... of zit ik er naast?
Ik weet niet hoe dat werkt over de kabel... dan ben je gebonden aan de provider, niet? Dat wordt dus een VPN.
Je zou het wel kunnen gebruiken, maar dit is _niet_ de vraag die de topicstarter stelt en dus off-topic. 
En idd, dat kan niet als je een kabel/lan/adsl verbinding hebt.
Het zou wel een oplossing zijn als je toch maar met z'n 2-en speelt, maar alleen dan als je beiden in de zelfde regio woont, anders worden de telkosten hoog.
En meer dan 2 mensen kan dan ook niet (Duke Nukem bv
)
En idd, dat kan niet als je een kabel/lan/adsl verbinding hebt.
Het zou wel een oplossing zijn als je toch maar met z'n 2-en speelt, maar alleen dan als je beiden in de zelfde regio woont, anders worden de telkosten hoog.
En meer dan 2 mensen kan dan ook niet (Duke Nukem bv
*insert signature here
Mee eensOp donderdag 07 maart 2002 12:52 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
Heb ik een beetje een hekel aan: aan mensen die zomaar roepen dat kan nooit. (HenkV, 18 posts)
Kali had ik idd al (een hele tijd terug) bekeken. Punt daarbij is, dat ik graag wel weer eens Bomberman zou willen spelen, en daar zijn nagenoeg geen mensen die het spelen.D'r zijn _wel_ proggies die het kunnen. De meest bekende oplossing is Kali, maar het hierboven genoemde Git moet ook kunnen werken.
Bovendien zou ik en bekenden die het ook willen spelen moeten betalen voor iets wat we niet zo vaak zullen gebruiken.
Dat andere progje hierboven genoemd zal ik vanavond wel ff proberen (zit nu op werk), nog niet eerder gezien, maar ziet er veelbelovend uit!
Volgens mij zijn er andere versies van Bomberman op de 'markt'. Volgens mij 1,5 jaar geleden op een LP eentje gespeeld die over tcp/ip ging en er leuk uit zag. Zoek daar maar eens naar.
Bomberman kicks ass!
Bomberman kicks ass!
*insert signature here
YES... dat proggie zocht ik ( ik wou al een post maken)
ff doom2, shadow wariors
ff doom2, shadow wariors
Kahn is ook zo'n wrapper, het grote nadeel is alleen dat het niet in NT werkt, alleen in '95 en '98. Hopelijk wordt er voor deze platforms ooit nog support ingebouwd.
What is Kahn?
Kahn is a free way to play all of your older DOS and Windows IPX multiplayer games over the internet. Our most popular games include: The Descent series, C&C/Red Alert, Mechwarrior, WarCraft, StarCraft, Scarab, and more! No ads, nags, restrictions, or fluff to get in the way of your gaming experience. (more...)
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Verwijderd
Dit is een protocolconversie!
Dit kan niet zonder meer. Als je dat wil, moet je aan beide kanten een bridge installeren die die conversie kan doen!
Of er softwarematige oplossingen zijn weet ik niet. Je kann je PC ook als bridge laten fungeren. Ik zou echter niet weten hoe...
Dit kan niet zonder meer. Als je dat wil, moet je aan beide kanten een bridge installeren die die conversie kan doen!
Of er softwarematige oplossingen zijn weet ik niet. Je kann je PC ook als bridge laten fungeren. Ik zou echter niet weten hoe...
Pagina: 1