[CM] vu meter voor CPU

Pagina: 1
Acties:

• Asylum
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:31
Ik wil graag een vu meter maken die de belasting van de CPU weer geeft door middel van ledjes. Ik heb met search gezocht maar kon alleen iets vinden met 8 ledjes en ik wil er meer hebben, meer iets in de richting van 30 ledjes (afzonderlijk van elkaar aangestuurd).

Kan iemand me aan een schema helpen om die ledjes aan te sturen. Het progameren moet geen probleem oplever maar het mag er ook bij geleverd worden (voor anderen die dat niet kunnen en het toch willen ;) >:) *D :9 )

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
lijkt me onmogelijk :{

Verwijderd

helaas, kan niet. wel als je em aan de compoort hangt dan kun je wel een progje zoeken dat hem aan kan sturen.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

installeer winbar!

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

idd, gewoon via parallel of serieel aansluiten en dan een load meet progje eraan hangen

• Asylum
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:31
Op donderdag 07 maart 2002 16:37 schreef NME het volgende:
helaas, kan niet. wel als je em aan de compoort hangt dan kun je wel een progje zoeken dat hem aan kan sturen.
maar wat moet je dan aan de compoort hangen. (ik ben een leek op het gebied van electro :o )

Verwijderd

ff gezocht, maar misschien heb je hier wat aan..

edit:

ik heb een veel betere gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://home.maine.rr.com/randylinscott/vumeter.gif
Komt van deze site.

Het is officieel een audio-vu meter, die je rechtstreeks op je versterker-uigang aansluit, maar als je de weerstand aan het begin van het circuit maar klein genoeg maak, moet het ook wel vanuit je seriele/paralelle poort werken.

Oja, t mooiste is nog dat je er zoveel leds op aan kan sluiten als je wil, lees maar op de site...

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 18:06 schreef DynamiX het volgende:
ff gezocht, maar misschien heb je hier wat aan..
Plaatje:
[afbeelding]
Kan je me daar ff wat over uitleggen, want ik niet snappe.
Waar sluit je um op aan en waar haal je 18 volt vandaan?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op donderdag 07 maart 2002 18:13 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

nou als je dit niet begrijpt zoek je maar een kante klare 30 ledjes vu meter... want zelf maken zal je noooiot lukken denk.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 18:13 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Die +18 en -18 volt komen van een externe adapter. Maar het schakelingetje dat ik nu heb gepost is een stuk simpeler...

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 18:21 schreef DynamiX het volgende:

[..]

Die +18 en -18 volt komen van een externe adapter. Maar het schakelingetje dat ik nu heb gepost is een stuk simpeler...
Jah, ff een proggie vinden, en anders maar ff zelf maken :) (als ik weer tijd heb).

Verwijderd

waar zie jij 18 volt staan dan ik zie aleen maar 12 volt
Pagina: 1