Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben toe aan een niewe portable..

Na 2 jaar trouwe dienst begaf mijn Sony MD het,.. hierover was ik erg tevreden.
Omdat ik toen op vakantie ging heb ik besloten maar ff een sony cd walkman te kopen, man o man wat een pokkegeluid komt daaruit, en nu na een dik half jaar begint ook die dienst te weigeren,..

Nu ben ik erg gesharmeerd van de Sony network-walkman(mp3 speler)

Dus ik ben van plan voor een mp3 speler te gaan..

Maar what about geluidskwaliteit?
Ja tuurlijk weet ik wel omdat ik moet inleveren omdat het portable is,. en mp3..
Maar zon brak geluid als de hedendaagse sony cd walkmans geven :r dat nooit meer,,..

Iemand ervaring met mp3 spelers met fatsoenlijk geluid?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

JT

VETAK y0

Op donderdag 07 maart 2002 12:05 schreef modderfokker het volgende:
Hoi, ik ben toe aan een niewe portable..

Na 2 jaar trouwe dienst begaf mijn Sony MD het,.. hierover was ik erg tevreden.
Omdat ik toen op vakantie ging heb ik besloten maar ff een sony cd walkman te kopen, man o man wat een pokkegeluid komt daaruit, en nu na een dik half jaar begint ook die dienst te weigeren,..

Nu ben ik erg gesharmeerd van de Sony network-walkman(mp3 speler)

Dus ik ben van plan voor een mp3 speler te gaan..

Ja tuurlijk weet ik wel omdat ik moet inleveren omdat het portable is,. en mp3..
Maar zon brak geluid als de hedendaagse sony cd walkmans geven :r dat nooit meer,,..

Iemand ervaring met mp3 spelers met fatsoenlijk geluid?
Voor 1000 piek zou ik een Archos Jukebox nemen met 6 gieg HD....met 96 mb van Sony heb je 60 minuten in cd kwaliteit...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00

Canis Lupus

Vosbot

Misschien moet je effe in het Gadget forum kijken, daar lopen zat draadjes over MP3 spelers.
Zelf heb ik net de Napa MCD380 gekocht, en daar komt best aardig geluid uit :) Ligt er natuurlijk aan wat voor eisen je stelt...

Topics:
[topic=220611/1/25]
[topic=299430/1/25]
[topic=388726/1/25]

[topic=430351/1/25]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=33]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/images/large/shots/mzn1.jpg

Hm dit lijkt me ook mooi,.. mooier aangezien er een hoop meer muziek op past,.

Vandaar dat ik em ook juist in Video&HiFi postte..

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 12:33 schreef modderfokker het volgende:
[afbeelding]

Hm dit lijkt me ook mooi,.. mooier aangezien er een hoop meer muziek op past,.

Vandaar dat ik em ook juist in Video&HiFi postte..
Als jij een cdwalkman slechte kwaliteit vind dan zou ik zeker geen mp3-speler kopen. Dat is namelijk niet beter ofzo...

Ik denk dat het ook heel erg belangerijk is wat voor koptelefoon/oordopjes je gebruik.

IMHO hoe groter hoe beter, ik heb een grote sony koptelefoon en dat klink toch echt beter dan oordopjes.

Verwijderd

Topicstarter
Iknow..

Ik vraad dus ook duidelijk over de geluidskwaliteit van het apparaat zelf,.. niets over compressie/headphone.

Dus nog een poging:
Iemand ervaring?

Verwijderd

Nou ik heb dus ervaring met de Napa 318 (veel naar geluisterd) en ik heb de sony NW-MS7 (http://www.sony-europe.com/com/networkwalkman/nations/nl/frameset.html)

Ik vind de Sony veeel betere kwaliteit hebben maar daar betaal je dan ook dubbel en dwars voor. Verder kan de van mij alleen met een MS stick worden uitgebreid en die krengen zijn duur.

De geluidskwalitiet van de sony is goed, maar je kan er geen MP3-files opzetten, deze moeten eerst worden omgezet in Atrac3. In de standaard bitrate kan ik ongeveer 20 liedjes kwijt (normale lengte).
Het omzetten duurt wel redelijk lang (vergeleken met het daadwerkelijk de filetjes op de speler zetten)

Verwijderd

als je geluidskwaliteit belangrijk vind zou ik zeker voor MD gaan. alle modellen van zowel Sharp als Sony hebben een zeer goede reputatie, zeker qua geluid. net wat je uit wil geven en wat je er precies mee wil. de Sony 909 met Atrac R is denk ik het beste wat op dit moment te krijgen is, maar de Sharp 888 ain't too shabby either ;) de MZ N1 NetMD is alleen nuttig als je een grote MP3 database hebt en geen CDs (of kan je ook extra snel van een stereo opnemen? weet ik eerlijk gezegd niet).

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik lekker ff een beetje spaar voor een netwerk MD..

Die mp3 spelers,.. wel klein en licht,.. maar er past zo superweinig op voor zoveel geld!!
Pagina: 1