• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Topicstarter
Op internet? Bij de fotozaak? Bij de computerboer?

Was ik benieuwd naar, en als je de fotozaak prefereert, hoe groot is het maximale prijsverschil met een internetdiscounter dat je probeert te hanteren?

Ik, als foto-hobbyist, prefereer een fotozaak boven een internet-postorderbedrijf. Ik betaal dan ook liever 595 euro voor een Olympus C2040Z bij een goede fotozaak dan 500 euro bij een postorderbedrijf....

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik heb mijn canon s30 bij dixons gekocht...

goedkoopste in nederland was iets van 735 euro, bij dixons was-ie 799 euro...

achteraf een goed keus, want na wat onderhandelen kreeg ik een gratis 128 MB CF card :)

volgens mij kun je zulke grote aankopen beter doen bij een winkel in de buurt, i.v.m garantieafhandeling, geen verzendkosten en je kan het meteen meenemen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

ik heb mijn camera online gekocht, maar dat scheelde me wel 300-400 piek met de goedkoopste prijs bij mij in de buurt

eigenlijk zeg ik het verkeerd, want ik heb m'n camera online besteld en hem daarna gewoon opgehaald bij die fotozaak...

Verwijderd

Ik heb hem gekocht bij de Media Markt in Duitsland. Was maar 20 minuutjes fietsen en scheelde me geloof ik ongeveer 100 gulden vergeleken bij Dixons enzo. Is weer een voordeel als je tegen de grens aan woont he? :)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Online gekocht, via de post. Scheelde me 85 euro, waar ik de accesoires van gekocht heb (in een 'gewone' winkel).

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:44
Bij de V&D
Hadden ze laatst een leuke aanbieding.
Fujifilm 1300 voor 180 euro. Leuk prijsje en een goeie camera. En ze zitten in de buurt, dus makkelijk als er iets mis mee is...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
Ik heb hem gekocht via het internet scheelde me ruim 300 piekies. *D

• Wheels_Chrome
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Wheels_Chrome

Vergeten = n vorm van vrijheid

Ik heb via internet de prijzen vergeleken en ben toen bij een normale fotovakwinkel terecht gekomen. In Arnhem koste hij bij een grote electronica winkel 7500 gulden. korting hadden ze niet in gedachten, hooguit een gratis tasje, of ik moest meteen de lenzen erbij kopen dan kreeg ik een lagere prijs. Maar ja bij Kamera-Express in Capelle a.d. IJssel heb je heel veel keus, goede service en uitleg en redelijke prijzen. Dus verder gezocht en hem uiteindelijk in Zetten kunnen kopen voor 5250 gulden!! Voor het verschil had ik een lens en een flitser gekocht. Beter toch? Oftewel online gezocht, offline gekocht. En de rest bij een echte specialst (Kamera-Express). Oh ja, hij is een Canon EOS-D30. De rest is een Sigma 17-35 een Canon 28-135 USM IS en een Sigma EF500 Super flitser, MicroDrive 1 GB (nieuw in de verpakking met garantie via marktplaats voor 550 gulden.

AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 09:32
Op donderdag 07 maart 2002 14:44 schreef DrJamez het volgende:
Bij de V&D
Hadden ze laatst een leuke aanbieding.
Fujifilm 1300 voor 180 euro. Leuk prijsje en een goeie camera. En ze zitten in de buurt, dus makkelijk als er iets mis mee is...
* Steven ook

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

In me eigen winkel op inkoop >:)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-03 18:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb me coolpix online besteld bij www.webvoordelig.nl
Weet niet hoeveel het me scheelde, maar zal vast wel iets uitmaken. :+

Vrijdag besteld, Maandag was ie er.... :*

Whatever.

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn G2 bij webvoordelig gehaald, met een extra accu.
Mijn flitser heb ik wel bij een gewone fotowinkel gehaald.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
gewoon in cleve :)

• Arnout
  • Laatst online: 11-03 08:58
Op donderdag 07 maart 2002 17:26 schreef Virus.NL het volgende:
Ik heb mijn G2 bij webvoordelig gehaald, met een extra accu.
Mijn flitser heb ik wel bij een gewone fotowinkel gehaald.
M'n G2 bij planetphoto.nl besteld, duurde maar 2 dagen, stukken goedkoper. Tasje bij fotospeciaalzaak gehaald, en Dane Elec 128MB compact flash bij NoRRoD.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 21:08
In Duitsland. Ik heb pas een Canon DV camcorder gekocht. Scheelde E 200,- met goedkoopste winkel in Nederland. Heb hem besteld via internet, maar hem vlak over de grens opgehaald.

• Dennis
  • Laatst online: 10-03 16:20
Alles bij De Bock (is Combi).

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Op donderdag 07 maart 2002 18:25 schreef ddc het volgende:
Alles bij De Bock (is Combi).
DUUR !!!! |:(

• Dennis
Op donderdag 07 maart 2002 18:36 schreef _MaLa_ het volgende:
DUUR !!!! |:(
Dus? |:(

Van mij hoeft het niet zonodig goedkoop, ik heb toch zat geld. En als dat kreng stuk gaat hoef ik alleen naar de winkel te rijden (3 km) en dan krijg ik zo een nieuwe, geen gezeik met via internet opsturen enzo.... :Z

Verwijderd

Net over de grens gekocht in Duitsland, na lang gezocht te hebben op internet. Heb nu de 4 megapixel variant voor 650 euro terwijl de meeste de 3,3 megapixel in Nederland gewoon nog voor rond de 800 euro verkopen.

En 1 jaar langere garantie (2 ipv 1 in Nederland)

Verwijderd

Op de zwarte markt met 2 weken garantie *D

• Thijsmans
  • Laatst online: 07:06

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op donderdag 07 maart 2002 21:03 schreef ddc het volgende:

[..]

Van mij hoeft het niet zonodig goedkoop, ik heb toch zat geld. En als dat kreng stuk gaat hoef ik alleen naar de winkel te rijden (3 km) en dan krijg ik zo een nieuwe, geen gezeik met via internet opsturen enzo.... :Z
Heb jij ooit een camera via internet verstuurd :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• LoneGunman
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 21:03 schreef ddc het volgende:

[..]

Van mij hoeft het niet zonodig goedkoop, ik heb toch zat geld.
Wow, dat is wel ongeveer het meest ACHTERLIJKE argument wat ik ooit gehoord heb.

En waarom zou de service van een 'gewone' winkel beter zijn dan die van 'internet' winkel? Dacht je echt dat, mocht je camera kapot gaan, ze er direct iets aan kunnen doen? Nee, die wordt fijn opgestuurd naar een Canon, Fuji, Sony of roepmaariets servicepunt. Gemiddeldweg een maand je cam kwijt. Dan maakt die extra dag dat jij em opstuurd ook niet zoveel meer uit....

• Parlor_Inventor
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Topicstarter
Kopen bij een echte fotozaak heeft meer voordelen, tenminste als je fotografie als hobby hebt. Wil je een keer wat uitbreidingen voor je cam hebben (filters, teleconverters, flitsertje, enzovoorts), dan kunnen ze je daarover goed adviseren, ze kunnnen je kritiek en adviezen geven op de foto's die je er af laat drukken, enzovoorts. Verder kun je je oude cam inruilen als je een nieuwe koopt, wat ook weer het nodige voordeel oplevert.

Als je computerfreak bent en je cam als 'gadget' hebt dan is het natuurlijk anders. Dan zoek je de goedkoopste internetdiscounter die je kunt vinden op en koop je hem daar....

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Ermo
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Powershot S30, gehaald bij de Mediamarkt in Duitsland: € 699. (Actie S40 € 849!!!)

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 16:10

Midas

Thunderbirds are go!

Ik heb mijn camera Sony Cybershot (DSC-S70) ook bij de Combi gehaald. Ik heb hem toen nog 100 gulden goedkoper gekregen: de prijs op het kaartje in de vitrine was lager, dan het bedrag dat ze vroegen aan de kassa (= wat in de computer stond). Ik heb hem toen dus voor de virtine-prijs meegekregen.

Ik heb toen eerlijk gezegd niet naar online-winkels gekeken of hij ergens goedkoper te krijgen was. En in andere winkels in de buurt kon ik hem niet vinden, of was hij duurder dan bij de Combi.

Persoonlijk zou ik geen gevoelige/grote aankopen doen via internet. De service van een online-schop mag dan wel even goed zijn, de bereikbaarheid lijkt mij daarentegen iets minder. Je zult alles steeds per post moeten doen, toch? Dat neemt volgens mij veel tijd in beslag en een extra risico ivm beschadiging. Dan ga ik liever naar een zaak waar ik nog advies kan vragen en makkelijker terecht kan voor accessoires en eventuele reparaties. Het zij de Combi, het zij een andere zaak.

Maar zoals ik hier lees, kan dat toch best veel schelen...en ik blijf nu eenmaal een Nederlander, dus wie weet voor de volgende keer dat ik mij over mijn angsten heen kan zetten >:)

• Arnout
  • Laatst online: 11-03 08:58
Op vrijdag 08 maart 2002 09:18 schreef Midas het volgende:
Persoonlijk zou ik geen gevoelige/grote aankopen doen via internet. De service van een online-schop mag dan wel even goed zijn, de bereikbaarheid lijkt mij daarentegen iets minder. Je zult alles steeds per post moeten doen, toch? Dat neemt volgens mij veel tijd in beslag en een extra risico ivm beschadiging. Dan ga ik liever naar een zaak waar ik nog advies kan vragen en makkelijker terecht kan voor accessoires en eventuele reparaties. Het zij de Combi, het zij een andere zaak.
Mee eens. Bij mij was alles oké, maar stel je voor dat er iets mis was!

• Dennis
Op donderdag 07 maart 2002 21:36 schreef Prammenhanger het volgende:
Heb jij ooit een camera via internet verstuurd :?
Je begrijpt me wel. Moet je dat allemaal weer regelen enzo :z
Op donderdag 07 maart 2002 22:14 schreef LoneGunman het volgende:
En waarom zou de service van een 'gewone' winkel beter zijn dan die van 'internet' winkel? Dacht je echt dat, mocht je camera kapot gaan, ze er direct iets aan kunnen doen? Nee, die wordt fijn opgestuurd naar een Canon, Fuji, Sony of roepmaariets servicepunt. Gemiddeldweg een maand je cam kwijt. Dan maakt die extra dag dat jij em opstuurd ook niet zoveel meer uit....
Mijn fotozaak zou me dan waarschijnlijk een nieuwe aanbieden zonder dat ik hoef te wachten. Bovendien heb je ook geen gezeik dat het opsturen geld kost, enz...
Op vrijdag 08 maart 2002 08:19 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Kopen bij een echte fotozaak heeft meer voordelen, tenminste als je fotografie als hobby hebt. Wil je een keer wat uitbreidingen voor je cam hebben (filters, teleconverters, flitsertje, enzovoorts), dan kunnen ze je daarover goed adviseren, ze kunnnen je kritiek en adviezen geven op de foto's die je er af laat drukken, enzovoorts. Verder kun je je oude cam inruilen als je een nieuwe koopt, wat ook weer het nodige voordeel oplevert.
Precies. Ik heb een dure camera, en ik krijg bij veel artikelen die ik nu koop gewoon korting, omdat ze je kennen als klant.

En trouwens, ik ben lui, dus heb geen zin in allerlei gezeik. Wat dat betreft heb ik al genoeg slechte ervaring met online winkels (met hardwarecomponenten).

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Via mijn moeder die bij nikon weekrt..

Coolpix 800 heb ik voor 400 gulden.. 187 euro ongeveer..
>:)

• LoneGunman
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 09:54 schreef ddc het volgende:

Mijn fotozaak zou me dan waarschijnlijk een nieuwe aanbieden zonder dat ik hoef te wachten. Bovendien heb je ook geen gezeik dat het opsturen geld kost, enz...
[..]
Grapjas. Dacht je echt dat een fotozaak jouw ff een nieuwe cam meegeeft, en dan maar afwachten of die van gerepareerd kan worden (en wat voor prijskaartje hier dan aanzit?!)? Net zo goed als elk ander kun jij dan ook lekker wachten... (of ze geven je natuurlijk een oude Mavica mee ofzo :P)

• Dennis
Op vrijdag 08 maart 2002 12:25 schreef LoneGunman het volgende:
Grapjas. Dacht je echt dat een fotozaak jouw ff een nieuwe cam meegeeft, en dan maar afwachten of die van gerepareerd kan worden (en wat voor prijskaartje hier dan aanzit?!)? Net zo goed als elk ander kun jij dan ook lekker wachten... (of ze geven je natuurlijk een oude Mavica mee ofzo :P)
Vaak is dit dus wel zo als het binnen een bepaalde termijn gebeurt.

Verwijderd

binnen tien dagen omruilgarantie :)

Verwijderd

zaak waar je audio/video zooi kan halen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb hem via InternetCamerasDirect gekocht (via internet dus) was gewoon VEEL goedkoper dan in de winkel, het scheelde meer dan 50 euro.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1