Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!
Verwijderd
Ik heb hier apache en g6 ftp server, geen idee of apache ook zelf ftp aankan, maar dacht van niet hoor!
Nou, dan zal ik es naar dat g6 ftp server dingetje gaan kijken. BedanktOp donderdag 07 maart 2002 11:33 schreef Flipke het volgende:
Moet je daar niet een apart ftp programma voor draaien
Ik heb hier apache en g6 ftp server, geen idee of apache ook zelf ftp aankan, maar dacht van niet hoor!
Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!
ik gebruik voor mn windows98 machine op mn thuisnetwerk SERV-U
handig ftp progje dat mooi users aan kan maken en daarvoor ook gewoon rechten in kan stellen.
Verwijderd
probeer dit eens:Op donderdag 07 maart 2002 12:08 schreef Brabrabra het volgende:
Nog 1 vraagje. Ik heb nou een user voor mezelf aangemaakt, en me op alle partities van mn schijven access gegeven. Als ik er nu heen ftp gaatie naar de root van c:. Hoe kom ik nu op de andere partities?
zet in plaats van de inlog directory meteen c: die eens in een map (genaamd C natuurlijk) en doe hetzelfde met de andere partities (D,E etc.) dus als je inlogt dat je dan in een map een partite/hard disk kan kiezen
is maar een idee, weet niet of het werkt; heb namelijk weinig tot geen ervaring met ftp
Ksnap niet echt wat je bedoeltprobeer dit eens:
zet in plaats van de inlog directory meteen c: die eens in een map (genaamd C natuurlijk) en doe hetzelfde met de andere partities (D,E etc.) dus als je inlogt dat je dan in een map een partite/hard disk kan kiezen
is maar een idee, weet niet of het werkt; heb namelijk weinig tot geen ervaring met ftp
Met FlashFXP kan dit bijv. heel makkelijk, gewoon in de adresbalk naar E:/ gaan (oid).
Of je maakt op je FTP server snelkoppelingen naar de partities..
Welk programma gebruik je nou?Op donderdag 07 maart 2002 12:08 schreef Brabrabra het volgende:
Nog 1 vraagje. Ik heb nou een user voor mezelf aangemaakt, en me op alle partities van mn schijven access gegeven. Als ik er nu heen ftp gaatie naar de root van c:. Hoe kom ik nu op de andere partities?
Je kan met SERV-U een home dir aanwijzen en die user daarop locken.
Je kan de user ook rechten geven in andere directories en subdirectories met alle lees, schrijf en execute rechten als je dat wilt.
Als je al toegang hebt gegeven tot alle partities lijkt me het meer een probleem van het proggie dat je aan de client side gebruikt.
Heb dit niet getest, maar dit moet toch lukken dacht ik?
En lukt het niet om in de adresbalk van je FTP client programma gewoon D:\ [enter] in te typen???
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
virtual dirs makenOp donderdag 07 maart 2002 16:54 schreef GerbenW het volgende:
Dat is het probleem juist. Je kunt in Serv-U bijvoorbeeld wel rechten voor alle schijven geven maar met je clientproggel kun je niet van schijf wisselen. Je logt bijvoorbeeld in en je komt op C:\ tercht, hoe kom je dan op D: ?? Je zou een stapje in de directorytree omhoog moeten maar dat kan niet
dus
en dat van die snelkoppelingen kan meestaal ook
Ik gebruik nou g6 ftp server (nav Flipke). Kan dat daar ook mee?Op donderdag 07 maart 2002 16:44 schreef sjuk het volgende:
[..]
Welk programma gebruik je nou?
Je kan met SERV-U een home dir aanwijzen en die user daarop locken.
Je kan de user ook rechten geven in andere directories en subdirectories met alle lees, schrijf en execute rechten als je dat wilt.
Als je al toegang hebt gegeven tot alle partities lijkt me het meer een probleem van het proggie dat je aan de client side gebruikt.
En als client gebruik ik WinXP explorer
Neej, dan krijg je van die .lnk filetjes te zien. Als je daar op dubbelklikt gaatie ze downloaden...Op donderdag 07 maart 2002 16:57 schreef DeTjuk het volgende:
Euh, Snelkoppeling op C:\ naar D:\ etc aanmaken?
En lukt het niet om in de adresbalk van je FTP client programma gewoon D:\ [enter] in te typen???
Euh ik weet niet welk proggel jij gebruikt om te ftp-en maar ik heb geen adresbalk om een adres in te tiepen.Op donderdag 07 maart 2002 16:57 schreef DeTjuk het volgende:
Euh, Snelkoppeling op C:\ naar D:\ etc aanmaken?
Met die G6 FTP Server kan heel veel!! Wat jij wil kan ook vastOp donderdag 07 maart 2002 17:04 schreef Brabrabra het volgende:
[..]
Ik gebruik nou g6 ftp server (nav Flipke). Kan dat daar ook mee?
En als client gebruik ik WinXP explorer
[..]
Neej, dan krijg je van die .lnk filetjes te zien. Als je daar op dubbelklikt gaatie ze downloaden...
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
G6 FTP beter instellenOp donderdag 07 maart 2002 17:04 schreef Brabrabra het volgende:
Neej, dan krijg je van die .lnk filetjes te zien. Als je daar op dubbelklikt gaatie ze downloaden...
bij G6 FTP server kan het zeker wel met .lnk files
Sorrie, maar ik kan niet vinden waar dat moetOp donderdag 07 maart 2002 17:08 schreef DR het volgende:
[..]
G6 FTP beter instellen
bij G6 FTP server kan het zeker wel met .lnk files
En die Help heb ik ook niks aan
Op donderdag 07 maart 2002 17:48 schreef Brabrabra het volgende:
[..]
Sorrie, maar ik kan niet vinden waar dat moet
En die Help heb ik ook niks aan
Q2) I think that your links & virtual directories are not working properly :
I share "c:\ftp" as root of my ftp server for all users but when I set up
a virtual directory to "d:\ftp1" named "Test", it does not appear in directory list !
I operate with Relative Path and it does not work neither with links nor with
Virtual directories !"
A2) - The problem is that you do not share the targeted directory, so server thinks user does not
have access to the pointed directory.
Share "d:\ftp1" to user.
- If you operate with Relative Path and links then you can not set a link to a directory
which is not under the ftp root path.

de rest staat gewoon hier
Kijk dan!

Klopt toch allemaal?
Kheb de account toch echt wel access gegeven tot die schrijf...
En kzie echt nergens 'Filmpjes' oid staan
ik had geloof ik "Thread as mounted dir" genomen en dan alleen via snelkoppelingen dus zonder zo'n links.txtOp donderdag 07 maart 2002 18:19 schreef Brabrabra het volgende:
Kbegin me zo langzamerhand steeds dommer te voelen hier!
Kijk dan!
[afbeelding]
Klopt toch allemaal?
Kheb de account toch echt wel access gegeven tot die schrijf...
En kzie echt nergens 'Filmpjes' oid staan
gewoon een root dir maken en daar snelkoppelingen in gaan zette
wel zorgen dat het doel vd snelkoppeling ook leesbaar is voor de FTP server. oftewel zorgen dat je ook access rights aan die dirs geeft
Als ik Treat as virtual directories doe ziet hij ALLE shortcuts staan, maar behandelt hij ze niet als shortcuts, ook niet als ik Resolve windows shortcuts aan heb staan.
Als ik treat as links doe, zie ik alleen de shortcuts naar de c schrijf (waar ik dus op zit), maar die naar de andere schijven zie ik niet.
HELP ME!