Toon posts:

Alleen muziwk van DVD rippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal concerten op DVD en nu wil ik deze op CD zetten om ze bv in de auto te luisteren.

Weet iemand hier een goede manier voor????

Nu heb ik een keer ergens gelezen dat er een software pakket bestaat, dat puur alleen de muziek van een dvd haalt (ideaal dus, maar ik weet bijgod niet meer hoe het heet.

Iemand van jullie mischien????? :? :? :?

Alvast bedankt

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Nee, maar volgens mij kun je het met cooledit gewoon opnemen als je je dvd afspeelt.
kijk anders op www.download.com

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Moeilijke manier:

Rip de dvd, FlaskMpeg de rip en mbv VirtualDub de geluidsstroom aftappen...
Misschien kan het (= geluidsstroom aftappen) bij FlaskMpeg al, maar weet dat niet zeker...

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

Met smartripper eerst alleen de ac3 rippen en deze vervolgens omzetten naar het door jou gewenste audioformaat...

• mploeger946
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12 09:07
Je hebt ook directdvd van Orionstudios. Die ript alleen het geluid van DVD rechtstreeks naar WAV of MP3. Werkt perfect!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12 22:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Nog een oplossing. Plug een DVD speler aan de line in van de geluidskaart, en opnemen maar.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Op donderdag 07 maart 2002 22:40 schreef MST_Morpheus het volgende:
Nog een oplossing. Plug een DVD speler aan de line in van de geluidskaart, en opnemen maar.
Dat is géén degelijke oplossing. Een DA-AD conversie is niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit.

Gewoon rippen die hap!

www.nintendocasemods.com

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kijk hier eens
http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum8/HTML/000933.html

hiermee is het mogelijk van de dd of dts stream een dts audio cd of een gewone cd te maken

succes!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-12 16:52
Het mooiste vind ik zoiets gaan met Smartripper de AC3 stream te rippen en dit ac3 bestand daarna met Azid naar een wav bestand te converteren. Hierna converteer ik het zelf verder naar een mp3 met lame maar dat doet voor jou doel niet te zake.

Om een ac3 bestand goed naar wave te kunnen omzetten moet je dit namelijk in 2 keer doen. 1 run is namelijk nodig om het bestand te analyseren. In de 2e run ga je dan de echte conversie doen. Buiten het feit dat de meeste ac3's meer dan 2 kanalen hebben is het dynamische bereik ook groter. Je moet dus kanalen mergen en compressen. De beide programma's zijn overgens freeware en te vinden op Doom9 Hier staan overgens nog veel meer audio tools.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:29

mno

Een heel gemakkelijke en snelle manier is de volgende:
1. Rip de DVD met bijvoorbeeld smartripper
2. Ga naar http://dspguru.doom9.net/ en download Besure en Besweet en gooi ze in 1 directory.
3. Start Besure en volg de aanwijzingen op http://doom9.org/BeSure.html

In dit freeware programma zit alles wat je nodig hebt (als je voor CDDA conversie kiest) en hij doet de conversie in 1 run dus kost het je zo weinig mogelijk harddiskruimte.

Gewoon rösti

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Of recorden met Totalrecorder. Is wel een makkelijk tooltje.
Pagina: 1