My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
98 heeft ook genoeg problemen hoor...ik heb helemaal geen problemen met Windows XP...gewoon een kwestie van een beetje goed configureren en alle onnodige services eruit gooien...zie:Op donderdag 07 maart 2002 11:26 schreef vegterb het volgende:
Wat ik me nou afvraag (als dat al in deze topic mag/kan):
Is windows XP nou wel zo'n verbetering? owkee, het is stabieler, maar al die probelemen die hier op Tweakers komen, ik denk zelf dat 98 beter draaide (niet qua stabiliteit dan) dan Windows XP...
Mocht deze verkeerde geplaatst zijn dan merk ik het wel
http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
"Hoe minder je installeert hoe beter het werkt"
Maar dingen zoals modems in XP!!
Processor gebruik ineens 100% bij nutteloze apps!!
En nog veel meer, kijk maar gewoon in de rest van tweakers forum... hoeveel problemen XP met zich meebrengt...
Dat ligt aan de software, niet aan Windows XP.Op donderdag 07 maart 2002 11:31 schreef vegterb het volgende:
Maar dingen zoals modems in XP!!
Processor gebruik ineens 100% bij nutteloze apps!!
They made me do it.
Zo lang je je aan de regeltjes houdt is het een stuk stabieler ja!!Op donderdag 07 maart 2002 11:29 schreef Tom S. het volgende:
Draai je Windows XP? Anders weet je dat XP 20x beter is dan Windows 98.
Ga vooral niets doen wat niet mag:
• Files van 500 MB en groter verwijderen
• Dosprogrammaatjes maken/draaien
• Programmeren in C++ met Borland command line compiler
• MSN afsluiten
• Driver fouten herstellen (Heb al 3x opnieuw moeten installeren omdat XP de kaart niet pakte (verschillende nieuwe kaarten), Setup daarentegen zag ze vlekkeloos)
Niet zeuren, ben best tevreden over XP
Maar dit moeten ze toch es fixen
Nee, XP moet nog zwaar aangepast worden voordat het draait als perfect besturingsysteem.
Win98SE werkte beter en zeurde niet over verkeerde drivers en wel of nit ondertekend...
Gaat prima bij mij
Je kan niet altijd DOS blijven ondersteunen
Dat zal wel zo zijn
• MSN afsluiten
Gaat ook prima bij mij
• Driver fouten herstellen (Heb al 3x opnieuw moeten installeren omdat XP de kaart niet pakte (verschillende nieuwe kaarten), Setup daarentegen zag ze vlekkeloos)
Nog nooit probemen mee gehad, alleen dat hij mijn scanner niet automatisch herkend.
They made me do it.
Is een Register niet achterhaald? Dat zorgt voor zoveel vastlopers en problemen!!!
XP heeft een veel beter geheugen-beheer dan Win98SE. Windows 98 heeft de neiging om het geheugen van oude programma's die je afgesloten hebt te behouden. Ik draai trouwens WinXP op 128MB RAM, en werkt een stuk beter dan Win98SE waarmee ik nog geeneens een dag uptime haalde als ik veel aan het doen was.Op donderdag 07 maart 2002 11:35 schreef vegterb het volgende:
Heeft iedereen dan zoveel lof over XP? Mijn ervaring zijn positief, maar drivers werken vaak niet, software werkt dus blijkbaar slechter onder XP. XP Vreet geheugen. Mijn XP deed er 25 sec. over om op te starten, na 2 maanden is dat 2 min. geworden. blijft gewoon 1 min. hangen en doet niets..
Nee, XP moet nog zwaar aangepast worden voordat het draait als perfect besturingsysteem.
Win98SE werkte beter en zeurde niet over verkeerde drivers en wel of nit ondertekend...
They made me do it.
/offtopic
Goed voor stroom rekening...
/offtopic
En draaide nog steeds goed, XP? heb 512 MB intern en na het copieren bleef dit vol zitten. Moest eerst iets anders draaien wil XP weer vloeiend lopen en geheugen leeg gooien...
Op donderdag 07 maart 2002 11:34 schreef PromWarMachine het volgende:
Ga vooral niets doen wat niet mag:
• Files van 500 MB en groter verwijderen
>> werkt perfect, helemaal geen problemen
>> vrijwel alle DOS progs draaien hier, zelf maken is no problem
>> heb er al een hele stapel programmaatjes mee geschreven onder XP, geen probleem!
• MSN afsluiten
>> waarom niet? gaat perfect, draai nu zelfs oudere versie 3.6
>> moet je XP drivers hebben, niet met Win98/2000 zooi gaan klooien
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
[XP] ik word gek van XP
[XP] Explorer.exe op 100% cpu, alles traag.
[XP] Voodoo 5 v.s. TNT 2
[XP] Mijn Computer en chello
[XP/2K - IE] Ctrl-Enter in IE5.x / 6
[XP] Icoon "Desktop" in taakbalk! [XP] Stanby Hangt
[XP] Opstarten extreem traag
[WinXP] vreemd laadscherm bij booten
[XP] Hal.dll is verdwenen, hoe nu XP starten?
[winXP] USB toetsenbord en muis doet het niet
[XP] komt niet op bepaalde websites, mtu?
[XPPro] Pagefile blijft op 0MB
[XP] - Error 102 wie heeft raad?
[XP] Hoe maak ik een unattended XP cd?
[XP] Oplossing om AVI files te deleten!
Moet ik doorgaan?
zo zie je maar, de meeste problemen liggen helemaal niet aan XP maar aan software/drivers van derden.Op donderdag 07 maart 2002 11:50 schreef vegterb het volgende:
[XP] Roxio Driverdisk niet te uninstallen
niet compatible met XP, ligt niet aan XP
niet compatible programma/driver
[XP] Voodoo 5 v.s. TNT 2
beide werken perfect onder XP met de goede drivers
chello werkt hier perfect met XP
[XP] Icoon "Desktop" in taakbalk!
kan, hoeft niet -> instellinkje
ranzige niet-compatible drivers, foute BIOS instellingen
Moet ik doorgaan?
nee
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Is dat wel aparte Windows XP software?
[XP] ik word gek van XP
Waarschijnlijk door corrupte software oid. Ligt niet aan XP
[XP] Voodoo 5 v.s. TNT 2
[XP/2K - IE] Ctrl-Enter in IE5.x / 6
[XP] Icoon "Desktop" in taakbalk!
Nog nooit gehad
[XP] Stanby Hangt
Waarschijnlijk verkeerd je BIOS geconfigureerd
[search=bootvis]
[WinXP] vreemd laadscherm bij booten
jaja
[XP] Hal.dll is verdwenen, hoe nu XP starten?
Bestanden verdwijnen niet zomaar...
[winXP] USB toetsenbord en muis doet het niet
Verkeerde drivers oid
[XP] komt niet op bepaalde websites, mtu?
Lijkt mij sterk
[XPPro] Pagefile blijft op 0MB
[XP] - Error 102 wie heeft raad?
[XP] Hoe maak ik een unattended XP cd?
geen idee
[XP] Oplossing om AVI files te deleten!
Bij mij gaat het gewoon
They made me do it.
Mijn ervaring is dat intel III en IV lekkerder loopt in XP
dan mijn AMD; heeft nog weleens spontane reboots.
Wat ik bedoel is dat je je software wel moet afstemmen op je hardware configuratie.
Mijn ervaring is ook dat bijvoorbeeld nieuwere detonators lika vanaf 23.11 niet lekker lopen op een GF2
zoals: geen quake, geen twinview, winamp AVS die spontaan uitgaat.
(Houden bedrijven zich eigenlijk wel aan die ISO normen?)
Correct me if iŽm wrong
EDIT: standby hangt bij mij ook, of nou ja hing. ik had in frustratie win2000 erop gezet, een half uur later was ik w2k weer zat
Ik draai 27.42 op een GF2MX, no problemo.Op donderdag 07 maart 2002 12:00 schreef -Nexus het volgende:
Mijn ervaring is ook dat bijvoorbeeld nieuwere detonators lika vanaf 23.11 niet lekker lopen op een GF2
zoals: geen quake, geen twinview, winamp AVS die spontaan uitgaat.
They made me do it.
Verwijderd
Al die problemen zijn gewoon zo vervelend, lijkt wel of elke windows appart geprogrammeerd is, bij de een werkt het perfect en bij de ander zo goed als niet.
Ik heb AMD 1200 en draai XP vloeiend en ben best tevreden, maar of het een verbetering is... ik vraag het me af...
Spontane reboots heb ik niet hoor en heb ook een GF2 MX 400 en de 23.53 (dacht ik) drivers werken best... maar de nieuwste niet meer, want dan werkt de refreshratefix niet meer... hoera voor Windows...
Windows XP is dus niet gebruiksvriendelijker geworden als er nog zoveel vragen komen, nog steeds geen makkelijk besturingsysteem. Alles wordt geinstalleerd als Microsoft dat wil tenminste...
Verwijderd
heb je usb apparaten dan moet je boot van usb uitzetten in je bios werkte bij mijn ook nu gaat hij wel in een keer doorvegterb schreef op 07 maart 2002 @ 11:35:
Heeft iedereen dan zoveel lof over XP? Mijn ervaring zijn positief, maar drivers werken vaak niet, software werkt dus blijkbaar slechter onder XP. XP Vreet geheugen. Mijn XP deed er 25 sec. over om op te starten, na 2 maanden is dat 2 min. geworden. blijft gewoon 1 min. hangen en doet niets..
Verwijderd
verder ... hier zeer tevreden over xp, always have been.quote: offtopictwain.... Thursday 07 March 2002 12:19 ....
haal jij ff een ouwe koe uit de sloot
veel minder vastlopers, veel stabieler enz enz
Verwijderd
Denk eens ff na..... win 98 en win xp. Ga alle verschillen eens na en dan moet je zelf toch ook tot de ontdekking komen dat xp anders inelkaar zit dan 98. Alle auto`s zijn hetzelfde maar de techniek is anders. Dr zit wel een motor in maar...... (vul zelf de rest maar in)
Als je zo frsutie bent waarom gebruik je dan xp? Ga gewoon terug naar 98, en hou je daarbij.
Ik draai xp en verafschuw 98 omdat het voor mij bagger is, maar dat wil niet zeggen dat het niets voor jouw is. Mijn pc start in 17 seconde op dat dee ie 6 maanden terug en nu nog steeds. Maar dat vergt wel onderhoud en tweaking, net zoals je je auto onderhoud moet geven.
Trouwens het is en blijft een pc. Ik ben zelf van mening dat de gebruiker de meeste fouten zelf veroorzaakt. De pc doet immers niets maar dan ook helemaal niets uit zichzelf. Dus ik denk dat je de fouten in xp bij jezelf moet zoeken.
En als je er niet uitkomt heb je een groot medium waar je terecht kan voor je foutmeldingen. Ik denk dat 95 % van alle software leveranciers patches, drivers en updates hebben uitgebracht vor xp.
Blijf jij 98 gebruiken dan blijf ik xp gebruiken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
In ieder geval - de originele vraagsteller gaat hier niets meer aan hebben - dit topic gaat dan ook dicht
Dit topic is gesloten.
![]()