Toon posts:

cookie bereiken vanuit 2 domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een cookie bereiken vanuit 2 domein namen

blabla1.nl en blabla2.nl

Ik kan niet vinden hoe ik dit moet realiseren? Als het uberhaupt kan..

Verwijderd

int setcookie ( string name [, string value [, int expire [, string path [, string domain [, int secure]]]]])

suggestie: stuurt de cookie twee keer met de tweede keer het andere domein ingevuld?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Las laatst dat IE een bug had dat je cookies overal kon uitlezen (zal wel tussen nieuws staan want het is slecht nieuws over ms ;)). Maar dat mag officieel dus niet kunnen. :o

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:47

TheDane

1.618

mag officieel inderdaad niet kunnen.

wat je wel kan doen, maar ik weet niet of dat de bedoeling is:

als je vanaf bla1.domain.nl en bla2.domain.nl het cookie wil uitlezen, kun je het cookie setten voor '.domain.nl'

that should do it

Verwijderd

Jammer genoeg is het 'not done' om cookies voor andere domeinen te zetten dan het domein van de pagina die is opgevraagd. De meeste browsers hebben een instelling om juist deze cookies af te schieten.

Verwacht dus niet veel cookie antwoord van mensen die iets van computers en internet afweten.

Verwijderd

Topicstarter
eindconlclusie:

Niet mogelijk dus, alleen als je inspeelt op een bug van IE..?

Das jammer... Misschien iemand een andere oplossing?

Verwijderd

Als je een oplossing wilt moet je je probleem beschrijven. Dus niet alleen 'hoe doe ik het met cookies'

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

het kan wel, alleen staat het bij mij default uit: het is mogelijk bij nieuwere browsers een multi-domain cookie te zetten.

De naam hiervoor ('t heet iets anders) is me even ontschoten... wel heb ik het altijd uit, en de meeste browsers ook bij mijn weten...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49
eerst een pagina maken op blabla1.nl die setcookie voor dat domein doet. Dan automatisch refreshen naar blabla2.nl, daar setcookie uitvoeren voor blabla2.nl en dan auto refresh naar de pagina die je wilt laten zien....

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Hoe ik het ongeveer ooit ergens heb opgelost om een single login te maken voor 2 verschillende webservers:

Bezoeker logt in op site A.

Cookie wordt gezet voor site A en verwijst de gebruiker door naar Site B met in de url ?loginid=57475437854378957438578437534
(De ID wordt in de database gezet voor deze login, zodra deze gecontroleerd is door de andere site wordt deze sleutel weer verwijderd)

Site B neemt contact op met Site A en vraagt welke user het is.
Site B zet het cookie en verwijst gebruiker door naar de juiste pagina op Site A.

Resultaat is dat bij de gebruiker een cookie staat voor beide sites. De gebruiker merkt het (bijna) niet dat hij naar Site B is gegaan. (aangezien de enige output is dat ie terug wordt verwezen naar site A)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe ik het heb gedaan...

En .js file op domein a de cookies laten lezen en setten..
Niet met javascript, maar serverside in de headers.

Dan de js file dynmaich maken zodat hij weer hetzelfde cookie zet, dit keer met javascript..

Als dit script dan op domain b wordt uitgevoerd / gelinkt / geladen / gewhatevered.. , wordt via de reqest de cookie van domein a naar de server gestuurd, en in de .js file wordt een cookie met dezelfde waarden gezet als voor domein a... voor domein b dus..

edit:
om het cookie op domain a te zetten met waardes van domain b zul je ze mee moeten sturen get get vars, dus cookie.js?val1=a&val2=tja

Als de waarden anders zijn kun je nog een refresh doen, zodat het cookie met de nieuwe waarden volgens site a ook met de request voor site b worden meegestuurd..

Met msie werkte dit.. 't is vreemd...
Pagina: 1