Toon posts:

Motorola T280 via Irda naar IPaq met Ben gprs abbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vorig weekend een T280 aangeschaft met een Ben vaak abbo en een gprs intensief account. Op mijn telefoon kan ik gewoon gprs gebruiken, alleen krijg ik het niet voor elkaar om met m'n ipaq te internetten via de T280. Heeft iemand soortgelijke constructie al voor elkaar gekregen?

Ps. Ben heb ik al gesproken, kunnen mij (of willen) niet verder helpen, ook niet via mail. Bij motorola op de site kom ik ook al niet verder.

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:35

Carny

DatDus!

Heb je je virtuele modem (modem over IR) goed ingesteld?...
Bij de extra initialisatie string die je kunt opgeven bij de eigenschappen van het "modem" moest ik het volgende rammen:
+CGDCONT=1,"ip","internet-int","",0,0
het gaat in dit geval om Ben Intensief abo en het virtueel modem is via IR naar een Nokia6310 ...
Wie weet werkt ditzelfde ook voor jou...
suc6

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Topicstarter
De initialisatie string staat ingevuld, voor zover ik kan zien heb ik de instellingen juist overgenomen zoals ik die her en der gevonden had.
Als ik een verbinding probeer te maken krijg ik de volgende melding:

Trouble Connecting
There is no answer at the number dialed. Verify phone numer and then try again. To change your connection settings, tap Settings. If the problem continues, contact you ISP or network administrator.

Ik had ergens gevonden dat ik bij telefoon nummer *99# in moest vullen, zit denk ik een beetje vast met dit probleem.

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:35

Carny

DatDus!

Inderdaad, het correcte nummer is *99#
misschien eens met BEN bellen?.. wie weet kunnen ze je verderhelpen...

Even terzijde, mijn ervaringen met data via een motorola p7389 zijn bedroevend, iedere paar minuten disconnect als 'ie uberhaupt verbinding maakt... hoogst irritant dus... met nokia tot nu toe alles perfect...

DatDus.DE --- DatDus!