[ACCESS 2k] Fout bij verkrijgen toegang bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje te proberen, en de help te raadplegen, maar ik kom er niet uit wat ik fout doe.
Ik ben namelijk een database aan het maken voor de administratie van het rode kruis alhier.
Tabellen en Query's zijn goed, maw die werken, en alle gegevens staan er al in.
Nu dacht ik als er met formulieren gewerkt kan worden zou het handig zijn :) Nu heb ik met die Wizard :) een automatisch formulier gemaakt met de gegevens uit 1 tabel, nl die met de vrijwilligers, waarmee dan de gegevens bekeken en veranderd kan worden.
Werkt ook goed, maar nu wilde ik nog een formuliertje maken waarmee alleen de registratienummers+namen van de vrijwilligers te zien zijn, zodat je die uit een lijstje kan kiezen, en dat dan het andere formulier komt met alle gegevens. Dit krijg ik maar niet werkend, dus ik denk ik begin opnieuw, en ik verwijder alle tot nu toe gemaakte formulieren.
Nu krijg ik telkens als er iets veranderd wordt (op de gegevens na dan) deze melding:
"Fout bij verkrijgen van toegang tot een bestand. Mogelijk is de netwerkverbinding verbroken."
Ik ben de eninge die gebruik maakt van deze tabel, en hij staat op de 2de partitie van de HD (D:)
Verder is er genoeg schrijfruimte op de D, ong. 100MB :)
Database file zelf is ong 500KB
Wat doe ik fout, waardoor ik deze melding krijg?

[edit]
Bij het afsluiten van de database krijg ik deze melding:
"Opslaan mislukt"
waarna ik de mogelijk heb om niet af te sluiten, of wel af te sluiten, waarbij gegevens verloren kunnen gaan.
Vreemd.
Dit is iedere keer nu. Kan ik beter die hele database weggooien en opnieuw beginnen?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ik heb nu een nieuwe database gemaakt, waarbij ik de tabellen en query's heb gecopied.
daarna heb ik die formulieren weer gemaakt (niet gekopieerd dus) en WEER die melding, ik denk dat ik echt wat fout doe.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
kan niemand mij helpen?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
:'(

Verwijderd

read-only?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
nee, data toevoegen kan wel

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 22:21

XPhreak

Mja......

Probeer anders eens een nieuwe database te maken, en dan die oude database te importeren....als dat het probleem niet verhelpt moet je anders de gegevens van de tabellen gewoon kopieren en plakken.

Suc-6

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

het lijkt erop dat je systeem wat aan de brakke kant is

Ik frut, dus ik epibreer

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 16:35 schreef XPhreak het volgende:
Probeer anders eens een nieuwe database te maken, en dan die oude database te importeren....als dat het probleem niet verhelpt moet je anders de gegevens van de tabellen gewoon kopieren en plakken.

Suc-6
heb ik al geprobeerd, maar helaas.
Op maandag 11 maart 2002 16:45 schreef pistole het volgende:
het lijkt erop dat je systeem wat aan de brakke kant is
office 2k 1 week geleden geinstalleerd (was voorheen 97)
en hij doet precies hetzelfde op mijn andere systeem.

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

maar hij zegt dus dat ie hem niet op kan slaan... maar slaat hij hemecht niet op??? windows schreeuwd wel vaker rare dingen...

optie 2:
misschien dat je op een of andere manier een link gemaakt hebt naar een andere tabel die niet (meer) bestaat...

en anders.. meel die database eens.... kan ik kijken of het aan je comp ligt :)-----> verbruggenrichard@hotmail.com

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 17:19 schreef hobbeldebobbel het volgende:
maar hij zegt dus dat ie hem niet op kan slaan... maar slaat hij hemecht niet op??? windows schreeuwd wel vaker rare dingen...

optie 2:
misschien dat je op een of andere manier een link gemaakt hebt naar een andere tabel die niet (meer) bestaat...

en anders.. meel die database eens.... kan ik kijken of het aan je comp ligt :)-----> verbruggenrichard@hotmail.com
die database kan/mag ik niet opsturen, persoonsgegeven.
hij slaat de veranderingen wel op, maar de formulieren/rapporten niet.
optie 2 kan niet, heb de database al een paar keer opnieuw gemaakt :(

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Probeer je datadatabase eens opnieuw te maken. Dus een nieuwe database maken, eens op dezelfde partitie zetten en alle data opnieuw importeren. Dan in de front end de gegevens opnieuw koppelen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Peter1978Thuis heeft het bij het rechte eind.
Maak die DB opnieuw maar deze keer zonder gebruik te maken van die wizzard.

Tabellen, formulieren en querys kun je net zo makkelijk met de hand maken, het is dan ook makkelijker om de dingen aan te passen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

Op dinsdag 12 maart 2002 23:26 schreef Peter1978Thuis het volgende:
Probeer je datadatabase eens opnieuw te maken. Dus een nieuwe database maken, eens op dezelfde partitie zetten en alle data opnieuw importeren. Dan in de front end de gegevens opnieuw koppelen.
maaruh hij heeft net dus toch al gezegd dat hij de alles al een keer opnieuw gemaakt heeft!!!

maar die staat er niet

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 23:29 schreef bazs2000 het volgende:
Peter1978Thuis heeft het bij het rechte eind.
Maak die DB opnieuw maar deze keer zonder gebruik te maken van die wizzard.
heb ik al gedaan, want die wizzards zijn soms erg :r
Tabellen, formulieren en querys kun je net zo makkelijk met de hand maken, het is dan ook makkelijker om de dingen aan te passen.
altijd met de hand, veel makkelijker dan met wizard's e.d. dan weet je nl. wat er gebeurt... dacht ik, niet dus :(
Op woensdag 13 maart 2002 12:49 schreef hobbeldebobbel het volgende:

[..]

maaruh hij heeft net dus toch al gezegd dat hij de alles al een keer opnieuw gemaakt heeft!!!
inderdaad, maar ik blijf doorproberen

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

ff resumerend: je tabellen worden bijgehouden... en daarmee bedoel ik dat er nieuwe invoer in opgeslagen wordt en dat je dingen kan muteren.
En dit gebeurd door gewoon de tabel aan te passen.

als je het echter via een formulier doet zodat ook mensen zonder enig verstand van acces/dbase gegevens kunnen muteren/toevoegen/verwijderen.......
dan doet hij het allemaal wel, maar dan geeft hij een of andere fout melding dat hij het niet op kan slaan...

open het formulier eens en loop alle properties na van de verschillende velden.... misschien dat er een verwijzing in staat naar een andere verkeerde/nietbestaande drive of verkeerde partitie letter!!!!

anders... helemaal opnieuw proberen met een originele dbase (hopelijk heb je nog een hardcopy/backup?) en dan proberen op een andere computer: krijg je het dan weer.. dan ligt het aan de wizard..... probeer het eens anders gewoon een simpel opzetje via de 'gewone'manier... zonder wizard dus!

misschien dat dat helpt....

en anders... de medewerkers een cursus acces laten volgen >:)

maar die staat er niet

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 23:07 schreef hobbeldebobbel het volgende:
ff resumerend: je tabellen worden bijgehouden... en daarmee bedoel ik dat er nieuwe invoer in opgeslagen wordt en dat je dingen kan muteren.
En dit gebeurd door gewoon de tabel aan te passen.
klopt
als je het echter via een formulier doet zodat ook mensen zonder enig verstand van acces/dbase gegevens kunnen muteren/toevoegen/verwijderen.......
dan doet hij het allemaal wel, maar dan geeft hij een of andere fout melding dat hij het niet op kan slaan...
ik weet dus niet of het formulier werkt, aangezien ik die niet kan opslaan, en daardoor kan ik hem niet testen...
open het formulier eens en loop alle properties na van de verschillende velden.... misschien dat er een verwijzing in staat naar een andere verkeerde/nietbestaande drive of verkeerde partitie letter!!!!
heb nergens een stationslettertje of dir name gebruikt
anders... helemaal opnieuw proberen met een originele dbase (hopelijk heb je nog een hardcopy/backup?) en dan proberen op een andere computer: krijg je het dan weer.. dan ligt het aan de wizard..... probeer het eens anders gewoon een simpel opzetje via de 'gewone'manier... zonder wizard dus!
zal het wel "nogmaals" doen *zucht* ik wordt echt moe van access :(
misschien dat dat helpt....
hoop het...
en anders... de medewerkers een cursus acces laten volgen >:)
medewerkers cursus access? ik maak het voor de ledenadministratie van het Rode Kruis afdeling Lelystad, vrijwilligers dus, maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat dit mij niet lukt, en dat terwijl het me op school met access 97 wel lukt (wel andere database maar goed) en ik zelfs een 10 heb gehaald gister voor access met RD :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ben weer opnieuw begonnen, en alleen de tabellen heb ik gekopieerd.
Weer een paar query's gemaakt, en relatieschema opnieuw in elkaar geknutselt. Alles werkte....
.. toen begonnen met dat formulier (heb er maar 1tje nodig.
Eerst het subformulier waarin de taakvelden van een vrijwilliger opgeslagen worden. Toen het hoofdformulier, alle componentjes toegevoegd en goed ingesteld. En het werkte!
Opslaan alleen niet :?
screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/got/access_relatieschema.jpg
het relatieschema

Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/got/access_formulieren.jpg
de twee gemaakte formulieren, merk op dat ik alleen het subformulier kan openen/bewerken, het andere formulier reageert niet :?

Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/got/access_formuliernaam_zoek.jpg
deze melding kreeg ik, en dat terwijl er geen formuliernaam zoek is :? in de macroeditor staat wel een formulier_zoek, maar deze kan ik niet verwijderen. Verder zijn er geen verborgen formulieren.

Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/got/access_opslaanmislukt.jpg
hier baal ik van, telkens deze melding

Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/got/access_nietopslaan.jpg
wat moet ik hier zeggen??

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
heb ff een formulier "zoek" aangemaakt met niets erin (dan bestaat deze namelijk :)) om hem zo te verwijderen uit de macro editor!
helaas:
Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/got/access_geannuleerd.jpg
en de door mij gehate melding:
Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/got/access_toegangsfout.jpg

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

richard is echt helemaal over de rooie

hoe kan dit??? ik heb echt geen flauw id meer.....
enige wat het misschien nog kan zijn: bug in acces....
misschien iets in die macro
???????????????????????????????????????? ??????????????????
????????????????????????????????????????? ?????????????????
?????????????????????????????????????????? ????????????????
??????????????????????????????????????????? ???????????????
???????????????????????????????????????????? ??????????????
??????????

maar die staat er niet

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 15:57 schreef hobbeldebobbel het volgende:
richard is echt helemaal over de rooie

hoe kan dit??? ik heb echt geen flauw id meer.....
enige wat het misschien nog kan zijn: bug in acces....
misschien iets in die macro
hele rij vraagtekens
leuk, maar ik heb geen breedbeeld :) (is al aangepast)
bug in access? lijkt me sterk, ik ben toch de enige met dit probleem :?

[edit]ik heb er btw zelf geen marcro'tjes in gezet, en lezen kan ik ze ook niet, ik krijg dan weer deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/got/access_geannuleerd.jpg
maar ik heb niets geannuleerd :?

• Phenomenon
Gooi je database eens online dan, zonder de persoonlijke gegevens erin. ff je informatie uit de tabellen halen.

Mischien dat we dan wat makkelijker kunnen helpen, want vaag is het wel.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
hmm, heb nu alle gegevens verwijderd maar het bestand is nu niet kleiner geworden :? verwijderd access de gegevens niet dan? ja, als ik hem zo post kunnen de gegevens er natuurlijk weer uitgehaald worden wellicht... (heb de optie comprimeren gevonden :))

file downloaden: vrijwilligers.mdb

[edited]

[url typo edit]
Op donderdag 14 maart 2002 17:26 schreef Peter1978Thuis het volgende:
Ikke krijg een 404 :?

Laat maar goed url is http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/got/vrijwilligers.mdb
|:( |:( tnx, wat 1 letterje al doet he?

• Phenomenon
Ikke krijg een 404 :?

Laat maar goed url is http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/got/vrijwilligers.mdb

• Phenomenon
Je databeest is idd goed naar de kloten.

Maare hier heb je een aangepaste http://www.xs4all.nl/~velema/Vrijwilligers.mdb

En hier jouw originele (wel gerepareerd, maar zonder vrijwilligers formulier. Dus is dus kaduk)http://www.xs4all.nl/~velema/Vrijwilliger.mdb

Hoop dat het nu allemaal werkt.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 18:39 schreef Peter1978Thuis het volgende:
Je databeest is idd goed naar de kloten.

Maare hier heb je een aangepaste http://www.xs4all.nl/~velema/Vrijwilligers.mdb

En hier jouw originele (wel gerepareerd, maar zonder vrijwilligers formulier. Dus is dus kaduk)http://www.xs4all.nl/~velema/Vrijwilliger.mdb

Hoop dat het nu allemaal werkt.
tnx, maar eeh wat was er dan precies mee aan de hand?

hmm, ik zie dat je op 2 na alle tabellen hebt verwijderd, de relatie's hebt verwijderd, dus ik ben weer terug van af.
maar ik zal kijken of ik mijn tabellen en relaties hier weer kan inproppen, en kijken of ik dat formulier weer kan maken. In iedergeval bedankt voor de moeite.

• Phenomenon
Jah maar in die andere heb ik dat niet gedaan....maar ik vond het zo'n wazig databeest desing, dus heb ik maar wat veranderd.

Dus ipv alles nu zelf weer te maken, dan moet je gewoon ff die andere downloaden

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 21:28 schreef Peter1978Thuis het volgende:
Jah maar in die andere heb ik dat niet gedaan....maar ik vond het zo'n wazig databeest desing, dus heb ik maar wat veranderd.

Dus ipv alles nu zelf weer te maken, dan moet je gewoon ff die andere downloaden
heb ook die andere gedownload, en ga er morgen wel mee verder, heb er nu ff geen zin meer in :)

zo wazig was die toch niet, ik had $&#@@$%#*& dat ding ontworpen aan de hand van de bestaande gegevens in een word documentje en daarna (zoals we dat ook op school MOETEN doen) strokenschema's gemaakt, en zo naar de BC normaalvorm. Dan een databaseje maken. maar goed hij is natuurlijk voor een buitenstaander die de gegevens niet heeft, of niet weet wat er in moet komen lastig te lezen, dat geef ik toe. o, ja ik heb (wat wel verwarrend is natuurlijk) ipv een true/false veld een gewoon tekstveld gebruikt waarin of Ja, of Nee staat, zodat het voor de afdeling makkelijker is (eeh eigenlijk voor mij :P) om gegevens in te voeren, aangezien er verwarring ontstond met zo'n selectiehokje (wanneer is die nu JA en wanneer NEE??) dus daarom had ik dat zo opgelost.

• Phenomenon
Ach ja ieder zijn eigen manier...denk ik maar zo.

Maar vond het wazig dat je zoveel tabellen had voor vaste antwoorden. Zoals Dhr, Mevr, Ja/Nee.

Die dingen kan je naar mijn id gewoon veel beter in een rijbron gooien. Scheelt weer een tabel.

Maar je moet doen wat jijzelf het overzichtelijks vind.

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

Op donderdag 14 maart 2002 15:59 schreef erkens het volgende:

[..]

leuk, maar ik heb geen breedbeeld :) (is al aangepast)
als je maar geen gekke dingen gaat doen ala rembrandt toren ;)

maar ik zie dat alles alweer verholpen is... richard moet toch maar eens niet uitslapen :7

maar die staat er niet

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 00:12 schreef Peter1978Thuis het volgende:
Ach ja ieder zijn eigen manier...denk ik maar zo.

Maar vond het wazig dat je zoveel tabellen had voor vaste antwoorden. Zoals Dhr, Mevr, Ja/Nee.

Die dingen kan je naar mijn id gewoon veel beter in een rijbron gooien. Scheelt weer een tabel.

Maar je moet doen wat jijzelf het overzichtelijks vind.
Ja/Nee tabel had ik hierboven al uitgelegd (inderdaad, die kan eigenlijk weg, maar boeit me niet :))
De tabel met Dhr en Mevr stond veel beter in een losse tabel, dan dat ik en Dhr en het geslacht MAN moest opslaan, nu is een van de twee genoeg en kan die uit de tabel gehaald worden, het gaat tenslotte niet om snelheid, aangezien het beestje toch altijd lokaal draait, en maar een user tegerlijkertijd kent!
Pagina: 1