Ik heb tegen beter weten in, een logo ontworpen met autoCAD 2002LT. Het betreft hier enkel zwarte lijnen. Nu moet er nog een grote R op komen. Dit dacht ik even te doen in Photoshop 6.0. Dus ik kopieeren van AutoCAD en plakken in Photoshop. Nu is het teken niet meer om aan te zien. Wie weet een oplossing?
Verwijderd
Ik dacht dat AutoCAD wel kon exporteren naar .eps, of zelfs .ai.
Deze kun je gewoon in Photoshop importeren, en dan zou het redelijk toonbaar moeten zijn.
Deze kun je gewoon in Photoshop importeren, en dan zou het redelijk toonbaar moeten zijn.
Klinkt goed, maar kun je een iets duidelijkere omschrijving geven hoe je dat doet?
Op donderdag 07 maart 2002 09:42 schreef killerflappy het volgende:
Klinkt goed, maar kun je een iets duidelijkere omschrijving geven hoe je dat doet?
flapie, wij kunnen hier niet ruiken wat voor dingen jij daar doet, dus zou je voortaan een duidelijkere omschrijving (het liefst gelardeerd met pics) van je probleem kunnen geven....Op donderdag 07 maart 2002 09:42 schreef killerflappy het volgende:
laat eens zien dat logo, ben wel benieuwd wat je allemaal wel NIET kunt met autocad :-)
sorry buxx, helaas zit ik nu op mijn werk en heb ik het logo thuis op mijn pc staan. Met autocad kun je zeer nauwkeurig lijnen tekenen.
Verwijderd
Lijkt me ook het uitgelezen programma te zijn om en logo te maken. Want met Illustrator kan je geen rechte lijnen maken. 
Volgens mij krijg je wel problemen met inkleuren en exporteren naar een formaat waar de drukker wat mee kan.
Volgens mij krijg je wel problemen met inkleuren en exporteren naar een formaat waar de drukker wat mee kan.
plotten naar hpgl file (.plt bestand). die kun je inlezen in corel draw/paint, ik denk dus ook wel in photoshop
ff een plotter aanmaken, kies als driver een oude hp plotter en niet naar een poort maar naar een file plotten.
suc6
ff een plotter aanmaken, kies als driver een oude hp plotter en niet naar een poort maar naar een file plotten.
suc6
geen rechte lijnen? dan moet je met Ctrl.+U de smart guides aanzetten, dan is dat no problemoOp donderdag 07 maart 2002 12:57 schreef redcorn het volgende:
Lijkt me ook het uitgelezen programma te zijn om en logo te maken. Want met Illustrator kan je geen rechte lijnen maken.
Verwijderd
Ik zou daar Adobe Illustrator voor gaan gebruiken en als je een beetje een zelfrespecterend bedrijf hebt zou ik maar eens wat reclamebureau's gaan bellen 
maar dat hangt natuurlijk weer van je budget af...
maar dat hangt natuurlijk weer van je budget af...
Verwijderd
Wat bertreft de opmerking van Redcorn: die was sarcastisch bedoeld.0Op donderdag 07 maart 2002 15:17 schreef RRX het volgende:
[..]
geen rechte lijnen? dan moet je met Ctrl.+U de smart guides aanzetten, dan is dat no problemoje kan ook de grid aanzetten, en dan van snapping gebruik maken
Dat snap, fritssnikkel. Het moet toch mogelijk zijn. In geen enkel ander programma dat ik ken, kun je de precieze coordinaten opgeven en ook nog opslaan als JPEG, bmp of een ander veel gebruikt formaat.
oopsOp donderdag 07 maart 2002 16:04 schreef Mvanturnhout het volgende:
[..]
Wat bertreft de opmerking van Redcorn: die was sarcastisch bedoeld.0
Verwijderd
laat eens een screenie zien hoe die lijnnen er precies uitzien in autocad dan kan ik misschien er een mooie R voor je bij maken en dan andere mensen hem verbeteren?
Verwijderd
illustrator en coreldraw kunnen dxf importeren, da's toch ook cad?
bovendien cad=vector, ps=bitmap, dus ik zou ook verder gaan in een vectorprogramma. Kan cad niet exporteren naar eps ofzo?
flash kan ook dxf volgens mij
bovendien cad=vector, ps=bitmap, dus ik zou ook verder gaan in een vectorprogramma. Kan cad niet exporteren naar eps ofzo?
flash kan ook dxf volgens mij
Logo's maak je ook op 18 maart nog niet in Photoshop. Maar probeer het als EPS uit Autocad te tikken en dan te importeren in Illustrator, daar eventueel aan te passen en dan kun je er alles mee wat eventueel nodig kan zijn.Op maandag 18 maart 2002 19:18 schreef killerflappy het volgende:
het lukt nog steeds niet om mijn tekening in autocad te importeren in photoshop. Heeft iemand tips. Ik heb het bestand opgeslagen amet plt extensie, maar het lukt me niet om deze in photoshop 6 te openen.
je moet ook niet de dwg hernoemen naar plt, je moet de tekening plotten. alleen je kunt in acad naar een file plotten (maak hiervoor een (liefst zo oud mogelijke) HP penplotter aan), dat wordt dan vanzelf een plt file....
of gebruik commando dxfout, en maak een dxf, vrij universeel.
corel kan inderdaad autocad lezen, zolang je tekening maar volledig 2D is
of gebruik commando dxfout, en maak een dxf, vrij universeel.
corel kan inderdaad autocad lezen, zolang je tekening maar volledig 2D is
mmm ik weet misschien wel een manier... beetje omweg... maargoed:
Export je tekening als dwg en import dan in 3dsmax daar kun je hem renderen "mits je een beetje weet hoe het werkt" en dan kun je hem naar ps zetten.
Kweet niet of dit echt je antwoord is.. maar misschien is het goed genoeg
Export je tekening als dwg en import dan in 3dsmax daar kun je hem renderen "mits je een beetje weet hoe het werkt" en dan kun je hem naar ps zetten.
Kweet niet of dit echt je antwoord is.. maar misschien is het goed genoeg
github.com/Error323
Een beetje ranzige methode, maar het meot op zich wel lukken. Installeer onder windows een nieuwe printer die postscipt aan zou kunnen. Print vanuit autocad het document af naar die printer en zorg dat ie het naar een bestand wegschrijft (print to file). Als het goed is heb je nu een postscript bestand, wat je met een hele meuk proggies wel kan openen.
Pagina: 1