Stroom Terug HELP !!!

Pagina: 1
Acties:

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07-2025
Hey,

Mijn Moeder was vanochtend bezig met stofzuigen dus ze trekt de stekkerdoos ietsje pietje dichterbij..... ze raakt per ongelijk zo`n ijzeren draadje aan.. en Tjakkah Dikke Schok, ik vind dit heel vreemd want daar hoort helemaal geen stroom op de zitten...

iets bij de computers geeft weer stroom terug.... wat weet ik niet ik zal mijn systeempje hier ff neerzetten..

ik heb nu de oplossing gevonden om hem in een geaard stopcontact te doen om dat die weer die opbouwende stroom weg kanwerken.. maar ik moet dit met een verlengsnoer doen en helemaal door het hele huis heen omdat wij hier maar 1 geaard stopcontact hebben :(

Behuizing ATX Midi Lownoise
Plextor 24/10/40 IDE Rewriter
CDROM 52 speed IDE
FDD Diskette Station 3.5`/1.44
512 MB DDR P266
Creative Audigy Player
HDD 60 gb 7200 RPM IDE ATA 100
Cooler HDD Harddisk
MSI K7T266 PRO-2R Socket A
Miro Studio DV PCI DV-card
Amd Athlon XP 1800 XP+
Microsoft Windows XP Home NL
MSI Geforce2 Ti 250 Pro VT 64 MB

Creative Inspire 5.1 5300
Creative DAP MP3 Jukebox

We hebben hier ook nog 2 katten rondlopen en die wil ik niet zon schok laten voelen.. :) dus ik hoop dat jullie wat kunne vinde ik heb search gebruikt maar volgens mij heeft nog nooit iemand dit probleem gehad

blaatpaal

(--=) Peace For Everybody (=--)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Schroef die stekkerdoos dan maar eens open (wel eerst de stekker van het snoer uit het stopcontact halen) en controleer of alle draden wel goed aangesloten zijn.

Wanbeleid is ook beleid.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kan een slechte aarding zijn in je PC of 1 van je andere apparaten (lekstroom).
Vaak wil het al helpen als je voor je stekkerblok waar je PC en andere apparaten hun stroom krijgen een randaarde doos gebruikt.
Niet perse nodig om deze dan weer in een randaarde stopcontact te steken.
Gewoon ff proberen.

suc6

Verwijderd

Zit ie wel in een geaard stopcontact?

If not.. that's your problem.

Als er een geaard apparaat in de stekkerdoos zit kan je lekspanningen krijgen op de aarde. Waarschijnlijk krijg je ook een tik als je de achterkant van de PC aan raakt

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Schroef idd eerst je stopcontactdoos open om te kijken wat er fout zit. Koop eventueel een nieuwe.

Om schokken te voorkomen kun je het beste je pc aarden. Door middel van een koper/ijzer draadje van je pc naar een waterleidingsbuis voor de kraan of de buis van de radiator kan je je pc aarden.

Mocht er dan ondanks de vernieuwde stekkerdoos stroom staan op de pc, dan zal deze weglekken via de aardedraad ipv door je moeder :).

Suc6

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07-2025
ik heb hem nu op een geaard stopcontact in de keuken.. ik zal me pa dit vanmiddag even laten zien.. alvast bedankt

(--=) Peace For Everybody (=--)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Een PC die je niet aardt, bouwt een statische spanning van 115V (de halve netspanning) op op de kast. Als je hem aansluit op een geaarde stekkerdoos die je niet in een geaard stopcontact steekt, staat op die aardklemmetjes ook die 115V. Het is dus logisch dat je moeder dat voelde. Aangezien het voor je computer heel erg ongezond is niet geaard te zijn is het sowieso goed hem wel in een geaard stopcontact te doen.
Pagina: 1