[html] table: link in cel 1 met target cel 2

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik ben een redelijke html-n00b (in ieder geval vergeleken met de meeste figuren hier op W&G); en probeer eens iets nieuws.

Ik zit momenteel met een probleem met het dak van ons huis (wel/geen garantie na schade). Dus wil ik graag een website opstarten met foto's en andere gegevens zodat de buurtbewoners gemakkelijk over al het materiaal kunnen beschikken. Nou had ik dus de hap op m'n eigen pc gezet. Helaas kunnen redelijk wat buren niet op mijn server komen omdat we bij @home zitten (en nee, route add werkt helaas niet). Dus een account genomen bij een gratis webspaceprovider.
Ik heb al wel handigheid in frames, alleen krijg ik nu in elk frame zo'n zwaar irri banner. (ziet er niet uit)
Toen bedacht ik me dat tabellen de oplossing kunnen bieden: 1x de banner en verder geen problemen meer (toch?)

Dus ik tabelletje maken. Problemen krijgen met de indeling. Zoeken op GoT, oplossing gevonden, afmetingen zijn naar m'n zin. Maar dan nu nog het punt dat ik in de menu-cel de links wil gaan proppen (op zich geen probleem) maar zodat de aangeroepen pagina niet in een nieuw venster opent maar in cel 'main'
zie hier
Ik heb gezocht hier op GoT en ook wel topics gevonden, alleen nog niet echt iets wat mij antwoord geeft op de vraag... (of ik heb de verkeerde topics gevonden :?)

Vandaar dus nu mijn vraag: wie weet hoe het gedaan moet worden. Mocht iemand toevallig een topic weten waar mijn vraag (mogelijk) wordt beantwoord, please posten. Ook oplossing zou ik zeer kunnen waarderen.

Tot slot nog even een lappie tekst. (is puur de opzet om de boel zo overzichtelijk mogelijk te houden)
PHP:
1
<?<html><head>  <title>Untitled</title></head><body><table width="100%" height="100%" cellspacing="2" cellpadding="2" border="2">  <tr>    <th id="top" height="15%" colspan="5" rowspan="1">top</th>  </tr>  <tr>    <th id="menu" width="15%" height="85%" colspan="1" rowspan="4">menu</th>    <th id="main" width="85%" height="85%"colspan="4" rowspan="4">main</th>  </tr></table></body></html>?>

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Dat hoop ik niet met regelmaat te doen: Berichten wijzigen omdat de layout is verneukt, maar dit was gewoon te erg. Denk er voortaan zelf aan, niet stomweg iets copy-pasten, maar style je code ook nog een beetje voor de leesbaarheid.

Verder, een < th > ken ik niet, dus ik weer niet wat je er precies mee wilt, maar ik zou er maar even de HTML reference op naslaan o.i.d.

Overigens wil ik je erop wijzen dat je niet een table of cell als target op kunt geven. Daarnaast zou ik geen variabele breedtes gebruiken, maar vaste waarden van groottes opgeven.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Als iedereen zou eens met zo'n duidelijke probleemuitleg zou komen prachtig...

Kan niet, of je moet met bannerkillers gaan werken, maar daar doen we in W&G niet aan. Maar je hebt bij @home toch wel webspace of is dat niet meer zo...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 09:15 schreef willem169 het volgende:
Dat hoop ik niet met regelmaat te doen: Berichten wijzigen omdat de layout is verneukt, maar dit was gewoon te erg. Denk er voortaan zelf aan, niet stomweg iets copy-pasten, maar style je code ook nog een beetje voor de leesbaarheid.

Verder, een < th > ken ik niet, dus ik weer niet wat je er precies mee wilt, maar ik zou er maar even de HTML reference op naslaan o.i.d.

Overigens wil ik je erop wijzen dat je niet een table of cell als target op kunt geven. Daarnaast zou ik geen variabele breedtes gebruiken, maar vaste waarden van groottes opgeven.
Ik snap niet waardoor het kwam... ik zag het zelf ook en heb het dus ook direct gewijzigd... nog voor jij dat bericht hebt geplaatst... maar het was inderdaad wel ZZEEEEEEEEEEEEEEr layoutverkrachtend ja...

Maar ik was je lekker voor :P ;)

edit:

Nu snap ik er geen zak meer van..

Ik zie je naam in mijn topic staan...

Wat heb ik gedaan:

1) bericht gepost en stukkie van de bron toegevoegd en gepost
2) ik zag ineens een 'foutje', dus ik open m'n bericht en wijzig het (4 tekens verwijderd) en post hem weer
3) ik zie de gefockte layout
4) ik open hem direct weer en haal die hele [php ][/php ] weg en plak opnieuw het stuk erin en post de hap weer.
Toen was het goed... tegelijk gebeurd denk ik, want wat ik heb verwijderd staat er niet meer in en de layout is ook niet fout....

In ieder geval excuses... het was niet opzettelijk, kep het dan ook direct geprobeerd te wijzigen zoals je kan lezen

Btw... hoe kan jij wijzigen terwijl je geen kleurtje hebt in je usernaam :?
Op donderdag 07 maart 2002 09:17 schreef cutter het volgende:
Als iedereen zou eens met zo'n duidelijke probleemuitleg zou komen prachtig...
ik hoop dat je dat meent... zo ja, thanx :)
Kan niet, of je moet met bannerkillers gaan werken, maar daar doen we in W&G niet aan. Maar je hebt bij @home toch wel webspace of is dat niet meer zo...
Kanniet... damn...
Ik weet dat ik niet hoef te vragen naar die bannerkillers.... heb ik ook niet naar gezocht omdat ik dat hier wel kan shaken... Bovendien vind ik het niet zo heel erg om 1 bannertje te hebben, maar in zo'n frame-page wordt de boel wel heel erg vern**kt
Bij @home heb ik inderdaad wel ruimte, maar 5MB is niet veel als je vrachten met foto's wil plaatsen...

tenzij....

domdomdomdom... dat ik daar niet eerder aan heb gedacht: foto's hosten op de gratis server en de rest op @home-server...

Maar dan: hoe kan ik eenvoudig alle links naar de foto's telkens laten verwijzen naar de andere website?
Kan ff 'vervangen' gaan toepassen op alle 22 htmlletjes... maar daar wordt ik ook niet vrolijk van... maar zal toch moeten denk ik....

Nja... thanx in ieder geval

* WFvN moet ook beter nadenken en niet altijd te moeilijk willen doen

Ik denk maar dat ik voor het laatste ga

• Willem
wfvn:
Ik zie je naam in mijn topic staan...
Dat kwam dus omdat ik even de layout aanpaste voor je :)

Verder zou ik je aanraden naar cutter te luisteren. En wat die banners betreft, tja, daar zit je nou eenmaal aan vast als je bij een gratis provider host. Voor een paar tientjes in de maand heb je een rielekst hosting abonnement inclusief domeinnaam en wat scripting en database mogelijkheden.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 09:34 schreef willem169 het volgende:

[..]

Dat kwam dus omdat ik even de layout aanpaste voor je :)
Dat snap ik
Alleen HOE?
Of kan elke user dat hier in W&G? Gewoon edit inrammen?
Verder zou ik je aanraden naar cutter te luisteren. En wat die banners betreft, tja, daar zit je nou eenmaal aan vast als je bij een gratis provider host.
En daar ben ik me ook van bewust... maar ik denk dat je wel snapt dat ik er niet blij mee ben als ik die frames gebruik.... terwijl met het voorbeeld van m'n tabel ik er geen bezwaar tegen heb.
Voor een paar tientjes in de maand heb je een rielekst hosting abonnement inclusief domeinnaam en wat scripting en database mogelijkheden.
Tja... en zo vaak heb ik ook weer niet zoveel ruimte nodig. Bovendien kan ik op dit moment weinig geld kwijt; sparen voor bruiloft, verder dus het gedram van het dak hebben waarbij ik toch een eigen risico heb van zo'n 350 euro... kortom, op dit moment voor mij geen optie.

Maar zoals ik al zei, kdenk maar dat ik inderdaad toch gebruik ga maken van @home-server en de plaatjes op de gratis provider pleur.

• Dennis
  • Laatst online: 20:51
willem169: Waarom ken jij de < th > tag niet :?
Is gewoon alternatief voor < td >, maar dan bedoelt voor headers. Letters in < th > tag worden ook automatisch bold enz. :)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 09:46 schreef ddc het volgende:
Willem169: Waarom ken jij de <th> tag niet :?
Ik ken hem wel, maar wil hem het liefts weer vergeten ;)

wfvn: Misschien heb je iets aan het volgende:
code:
1
<base href="http://users.home.nl/~whatever/" />

Dan hoef je als het goed is niet al je linkjes te wijzigen.

[edit]
Ook gequote html kan de layout vern**ken :P

• Willem
wfvn:
Dat snap ik
Alleen HOE?
Of kan elke user dat hier in W&G? Gewoon edit inrammen?
Dat komt omdat ik het grote voorrecht als lite-mod heb hier.
Of betrap ik je er nou op dat je de FAQ niet hebt gelezen ;)

• Willem
ddc:
willem169: Waarom ken jij de < th > tag niet :?
Is gewoon alternatief voor < td >, maar dan bedoelt voor headers. Letters in < th > tag worden ook automatisch bold enz. :)
Macht der gewoonte om niet te gebruiken. :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 09:49 schreef willem169 het volgende:

[..]

Dat komt omdat ik het grote voorrecht als lite-mod heb hier.
Now that makes sense :)
Of betrap ik je er nou op dat je de FAQ niet hebt gelezen ;)
Euhm... jawa... maar dan wel tijden geleden.... :?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet elke keer weer de FAQ lees (hoewel er toch zo af-en-toe weer nieuwe/andere dingen in staan)

• Dennis
Cheatah:[/b]
Ik ken hem wel, maar wil hem het liefts weer vergeten ;)
:?
willem169:
Macht der gewoonte om niet te gebruiken. :)
Waarom niet ?
Zeker i.c.m. CSS is het handiger, omdat je dan niet met classes hoeft te gaan werken in bepaalde situaties. Verder hoort het (jaja) ook weer bij de html-structuur.

• Willem
ddc:
Waarom niet ?
Zeker i.c.m. CSS is het handiger, omdat je dan niet met classes hoeft te gaan werken in bepaalde situaties. Verder hoort het (jaja) ook weer bij de html-structuur.
Waarom :?

Met CSS is alles dynamisch aan te passen. Class of niet. :)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 09:54 schreef ddc het volgende:

:?
Ik gebruik het nooit. Ik zie het als een overbodige tag, net als 70% van het HTML als je CSS gebruikt.

Daarom gebruik ik echt nooit meer b, strong, h1 of th tags, ik doe liever alles met span, div, p en td tags, en die hang ik aan een class, zoals willem169 zegt.

Ik maak die tekst zelf wel bold enzo :)

[edit]
Disclaimer: Cijfers berusten absoluut nergens op, ik riep zomaar een getal ;)

• Dennis
Cheatah:
Ik gebruik het nooit. Ik zie het als een overbodige tag, net als 70% van het HTML als je CSS gebruikt.

Daarom gebruik ik echt nooit meer b, strong, h1 of th tags, ik doe liever alles met span, div, p en td tags, en die hang ik aan een class, zoals willem169 zegt.

Ik maak die tekst zelf wel bold enzo :)
Hmmmz, die discussie hebben we al een keer gehad, dus ik zal er maar niet weer over beginnen, behalve dat ik nog ff wil zeggen dat het niet slim is.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 10:05 schreef ddc het volgende:

[..]

Hmmmz, die discussie hebben we al een keer gehad, dus ik zal er maar niet weer over beginnen, behalve dat ik nog ff wil zeggen dat het niet slim is.
Moch... valt wel mee als je een webpage maakt... alleen als je daarna gaat wijzigen... en met name flinke layout/uiterlijk-aanpassing >:) bij met name lekker veel htmlletjes.... dan wil je wel begrijpen hoe handig CSS is :P

• Dennis
wfvn:
Moch... valt wel mee als je een webpage maakt... alleen als je daarna gaat wijzigen... en met name flinke layout/uiterlijk-aanpassing >:) bij met name lekker veel htmlletjes.... dan wil je wel begrijpen hoe handig CSS is :P
Het gaat er voornamelijk om dat je alle structuur verliest.
Vergelijk het met een krantenartikel dat zo is:

Fortuyn verpletterend. Lokaal en landelijk opmars prof. Pim. Van onze verslaggever. Rotterdam, donderdag. Pim Fortuijn....

Zit dus totaal geen structuur in.

Verwijderd

Valt nog best mee hoor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div id="layout">
  <p id="pagecaption"></p>
  <p class="caption"></p>
  <p class="paragraph">p>
  <p class="paragraph"></p>
  <p class="caption"></p>
  <p class="paragraph"></p>
</div>

Verder netjes alles wat op één regel hoort, ook op één regel houden.

Is ook zeer relaxed met dynamische content.

• Dennis
Cheatah:
Valt nog best mee hoor:
code:
1
..

Verder netjes alles wat op één regel hoort, ook op één regel houden.

Is ook zeer relaxed met dynamische content.
Mja, n.a.v. de vorige discussie ben je iig de <p> tag gaan gebruiken :o :P
Pagina: 1