[SUSE73] Eindelijk een fastoenlijke distro+versie

Pagina: 1
Acties:

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De titel is niet geheel als flame bedoeld. Maar ik heb al een aantal keer een bepaalde distro geprobeerd en als voorlaatste had ik Suse versie 7.1, Ook deze versie beviel me niet omdat ik nogsteeds teveel in het console moest doen om bepaalde dingen te regelen. Maar nu heb ik 7.3 gekocht en deze bevalt me prima :), ik ben zelf een vervente Windows gebruiker maar probeer elke keer weer een Linux distro uit om te kijken of ik daar inmiddels ook op kan werken. Ik had wat problemen tijdens de installatie omdat ik de HPT372 Raid controller gebruik op mijn Abit KR7T-Raid bord. Maar de Highpoint fabrikant had een perfecte kant en klare oplossing liggen. Maar nu heb ik een vraagje,
ik gebruik nu kernel 2.4 geloof ik. Als ik nu een nieuwe kernel ga gebruiken is dan ineens mijn Highpoint driver verdwenen, want het achteraf installeren gaat niet zo makkelijk volgens mij. En verdwijnt deze dan ook als ik de autoupdate gebruik van Suse (Dit is echt pas geweldig uitgevoerd, installatie van 30 updates in nog geen 30 minuten, inclusief de nieuwste versie van KDE 2.2.2).

Kan iemand mij uitlegen waar precies de drivers in het OS terecht komen en waarbij ik moet opletten als ik een nieuwe Kernel ga installeren ?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

scorpie

Supra Addict

je kernel spurce staat in /usr/src en als je een kernel compiled, moet je eerst make menuconfig uitvoeren, en daar al je gewenste mogelijkheden aankruisen. Zoals Raid. (wordt ondersteund ja).

ik ben net wakker, dus niet gelijk flamen als ik iets over het hoofd heb gezien. ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Je modules (drivers) komen in /lib/modules/[kernelname+versie]. Wat me niet helemaal duidelijk is, is waarom je als n00b een andere kernel wilt gaan gebruiken?
De SuSE distro is redelijk goed in elkaar gezet. Het gebruiken van een andere kernel zorgt ervoor dat je enorm veel programma's opnieuw moet gaan compileren. De meegeleverde programma's zijn namelijk allemaal tegen je oude kernel gecompileerd (voor zover dat nodig was).

Weet dus wat je je op de hals haalt! Veel verder dan het opnieuw compileren van je oude kernel zou ik niet gaan!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 23:32

duronbug

Step on it.....!

Als je de kernel wil updaten gebruik dan SuSE update. Wat in Yast2 zit. Deze kernel is wel voor die distro gemaakt. Ook vind je daar de nieuwste modules die erbij horen. Dit levert de minste problemen op.

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 23:15
Let wel op als je een nieuwe kernel compileert, de driver van highpoint is namelijk een pre-compiled driver tegen een bepaalde kernel versie. Die driver zal dus niet werken met een nieuwe kernel. Er zit echter wel in recente kernels beta support voor de highpoint controller (in raid opstelling). Die drivers zijn gewoon open-source en werken ook goed. Je moet er dan wel op letten dat de indeling van de schijven anders wordt.
Kijk anders eens op:
http://people.redhat.com/arjanv/pdcraid/ataraidhowto.html

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 13:22 schreef wzzrd het volgende:
Je modules (drivers) komen in /lib/modules/[kernelname+versie]. Wat me niet helemaal duidelijk is, is waarom je als n00b een andere kernel wilt gaan gebruiken?
De SuSE distro is redelijk goed in elkaar gezet. Het gebruiken van een andere kernel zorgt ervoor dat je enorm veel programma's opnieuw moet gaan compileren. De meegeleverde programma's zijn namelijk allemaal tegen je oude kernel gecompileerd (voor zover dat nodig was).

Weet dus wat je je op de hals haalt! Veel verder dan het opnieuw compileren van je oude kernel zou ik niet gaan!
Het is niet zo dat ik bedoel dat ikzelf mijn kernel wil updaten of bijwerken, maar juist als Suse Update dat voorsteld dat ik dan niet mijn driver config voor mijn raid set kwijt ben en dat ik het dan niet meer kan opstarten.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Pagina: 1