Toon posts:

Hoe onboard sound activeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zie ik over het hoofd?:

Ik ga in de bios (moederbord is een MSI K7T266 Pro) en 'enable' daar de 'onboard AC 97 sound'. Dan boot ik (Win 98 SE) en installeer vervolgens de Via 4 in 1 driver. Als ik nu de Via 8233 soundriver wil installeren (tot nu toe doe ik alles volgens het boekje, denk ik) krijg ik de foutmelding dat ik de AC97 eerst in m'n bios dien te enablen (maar dit had ik dus al gedaan), m.a.w. de driver geraakt niet geïnstalleerd.

Dien er wel bij te vertellen (misschien geen onbelangrijk detail ;)). Er is al een geluidskaart geïnstalleerd (Terratec DMX). Ik wil beide geluidskaarten naast elkaar gebruiken. Dien ik misschien eerst m'n Terratec er uit te zwieren, dan de AC97 installeren en dan m'n Terratec er terug in? Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Verwijderd

Nog een andere kaart erin kan probs geven dit had ik ook ,en misschien kan je eens proberen de bios default te loaden.

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:41
Vaak zitten er op het moederbord zelf jumpers om de onboard audio aan en uit te schakelen. Heb je die jumpers goed staan?

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 08:51 schreef JungleJim het volgende:
Vaak zitten er op het moederbord zelf jumpers om de onboard audio aan en uit te schakelen. Heb je die jumpers goed staan?
Die zitten niet op dit bord

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

toevallig laatst ook gedaan (ook met MSI K7T266 Pro-RU en terratec 24/69)...
maar dan met en echt OS windows 2000

eerst on-board uitzetten, teringtec instaleren, dan bios ac'97 enable'n en drivers instaleren.. geen problemen.

Computer was wel als standaard PC geinstaleerd en niet met ACPI (heete anders bij MSI) omdat die teringtec echt een eigen IRQ wilde hebben, was ook geen geluidskaart maar een audiokaart :)

Ik zou proberen die AC driver vanaf de CD gewoon hard te instaleren... (en natuurlijk alle driver- en windwos-update's doen)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• rood
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

rood

BLaH die BLaH

Volgens mij kun je in een ander gedeelte van je bios nog meer opties voor geluid aanzetten wat ik me van die msi borden weet te herinneren.

I used up all my sick days, so I'm calling in dead

Verwijderd

Topicstarter
Ok guys, ik zal al die dingen es uittesten. Ben even op de MSI-site gaan neuzen en ik denk dat ik misschien nog wel eens de bios verder moet uitspitten om de sound daadwerkelijk te enablen.
Pagina: 1