Toon posts:

Statusbalk weergeven bij laden java applet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een statusbalk weer te geven bij het laden van een grote applet? Een gelijk idee als bij het laden van sommige flash animaties?

Een tweede vraag als vraag een niet zou lukken kan ik voordat een java applet geladen is een plaatje als achtergrond gebruiken?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 07 maart 2002 08:28 schreef peehoo het volgende:
Is het mogelijk om een statusbalk weer te geven bij het laden van een grote applet? Een gelijk idee als bij het laden van sommige flash animaties?

Een tweede vraag als vraag een niet zou lukken kan ik voordat een java applet geladen is een plaatje als achtergrond gebruiken?
Heb je JProgressbar al geprobeerd? Ik kan je alleen geen manier vertellen hoe je weet op hoeveel % je zit

Verwijderd

Als het gaat om het laden van de applet en dan bedoel je dat je ipv het bekende grijze vlak een progressbar wilt, dan is dit volgens mij onmogelijk in de tijd dat je dat grijze vlak ziet, wordt de class file gedownload en de jvm gestart. Dus de class runt nog niet, maar misschien zit ik er wel naast.

een plaatje op de achtergrond is uiteraard mogelijk
zet maar eens een plaatje test.gif in de zelfde directory als je applet en voeg deze code in je paint methode toe, geen paint methode ? , dan even eentje neerzetten
code:
1
2
3
4
public void paint(Graphics gx)
{
gx.drawImage( getImage( getDocumentBase(),"test.gif"),67,80,this);
}

waabij getDocumentBase() dus de locatie van de class file returned, "test.gif" naam van het plaatje is en 67 de x coordinaat en 80 de y coordinaat en this is de container waar die op moet tekenen, in ditgeval de applet dus this.